ralc.co.il

true

הודעה לציבור העוסקים בגני הילדים/מעונות יום

13.06.2009

אני מברך על הוראה זו שנותנת פיתרון להסדר פיצוי להורים שמצד אחד, לא רצו להיעדר מעבודתם ומצד שני, לא יכלו לשלוח את ילדיהם לגן בשל הוראות פיקוד העורף על סגירת הגנים בעת המבצע. יחד עם זאת, דרישת מנהל מס רכוש להבאת שמרטף בשכר מאיינת הסדר זה. בפסק דין שניתן בבית משפט השלום בחיפה א' 22422/06 פוטירו גן פו בע"מ נ' שכטר שי ואחרים בעת מלחמת לבנון השנייה, חויב גן ילדים להשיב להורים את כספי שכר הלימוד בימים בהם הגן היה סגור בשל הוראות פיקוד העורף והמצב הביטחוני. ועל כן לדעתנו ניתן לקבל פיצוי ממס רכוש גם ללא שמרטף בשכר בהתאם לתכלית חוק מס רכוש ותקנותיו.

אני מזכיר, כי לפי בקשה שהוצאנו השבוע, אישר מנהל רשות המיסים ארכה נוספת של חודש ימים, עד 15.7.2009, להגשת תביעות למס רכוש, לכלל העוסקים בטווח 40 ק"מ מרצועת עזה. לכן יש להזדרז בהגשת התביעות לפיצוי.

הקושי הוא בעיקר בחוסר המודעות של בעלי העסקים לאפשרות לקבלת הפיצוי מסתבר שרק כ- 15% מהעוסקים באזור הגישו תביעות לפיצוי עד היום.

הודעה לציבור העוסקים בגני הילדים/מעונות יום

רשות המיסים בישראל – מס רכוש וקרן פיצויים

לאור בקשות שהופנו למשרד התמ"ת ולרשות המיסים בעניין פיצוי נזק עקיף שנגרם בעקבות מבצע עופרת יצוקה לגני הילדים והנובע דרישות ההורים להחזר התשלום ששולם על ידם פרסמה רשות המיסים ביום 11/06/2009 את דעתה, כדלקמן:

בבקשות שהופנו תואר מצב לפיו הורי ילדים שלא נעדרו מעבודתם והתייצבו לעבודה באופן רגיל בכל תקופת מצבע עופרת יצוקה, נאלצו לממן מכיסם מטפלת חלופית/ שמרטף לשמירה על ילדיהם שנשארו בבית עקב סגירת גן הילדים בהוראת פיקוד העורף.

במצב זה הנחתה הגב' תמר אלמוג – מנהלת אגף בכיר מעונות יום ממשרד התמ"ת, לגני הילדים להחזיר להורי הילד כאמור, את תשלומיהם עבור ימי היעדרות הילדים מגני הילדים.

לאור האמור נקבע כי גן הילדים אשר הינו עומד בקריטריונים להלן, יהיה זכאי להגיש תביעה במסלול מחזורים למוקד נזק עקיף – עופרת יצוקה.

הקריטריונים: (מצטברים)

  1. עוסקים בעלי תיק במ"ה ומע"מ המדווחים כחוק.
  2. עוסק אשר נדרש להחזיר את השקים להורים ע"י משרד התמ"ת ואשר החזיר בפועל.
  3. גן הילדים נסגר בהוראת פיקוד העורף.
  4. ילדי גן הילדים אשר נשלחו לבתיהם הושארו תחת שמירה בשכר ושני הוריהם של הילדים הלכו לעבודה באותם ימים/שעות.

מסמכים שיש לצרף לתביעה:

  1. הצהרת גננת גן הילדים בדבר החזרת השקים להורים + שמות ההורים וטלפון.
  2. הצהרת גננת גן הילדים בדבר סגירת גן הילדים בהוראת פיקוד העורף ופירוט הימים בהם נסגר הגן.
  3. הצהרת הורי הילדים בדבר:

א. השארת הילדים תחת שמרטף בשכר + שם שמרטף וטלפון עם פירוט הימים והשעות.

ב. הצהרה בדבר אי היעדרות מעבודה באותן שעות.

ג. קבלת החזר התשלום עבור אותם ימים.

לאחר עמידה בכל התנאים תינתן האפשרות להגיש תביעה במסלול מחזורים.

יודגש כי רק עוסק כאמור, יורשה להגיש דוחות מע"מ מתוקנים עבור חודש ינואר 2009 לצורך הגשת התביעה, שם יבוא לידי ביטוי הירידה במחזור העוסק עקב החזר התשלומים להורים.

התביעות תוגשנה לא יאוחר מיום 31.7.09 בצירוף כל המסמכים הנדרשים. תביעה שתוגש שלא במועד או שלא במלואה, לא תטופל ותאבד את הרשות לפנים משורת הדין להגיש תביעה כאמור.

הוסף למועדפים
קישור למאמר: http://www.ralc.co.il/מאמר-2175-הודעה-לציבור-העוסקים-בגני-הילדים-מעונות-יום.aspx

© כל הזכויות שמורות