ralc.co.il

true

בהמ"ש המחוזי בנצרת מאשר חישוב נפרד לבני זוג העובדים יחד

03.01.2010

בהמ"ש המחוזי בנצרת מאשר חישוב נפרד לבני זוג העובדים יחד

רמי אריה עו"ד רו"ח

בהמשך להלכת שקורי (עמ"ה 1250/05) שנתקבלה בבהמ"ש המחוזי בתל אביב ביוני 2009, קובע גם בהמ"ש המחוזי בנצרת ביום 30.12.2009 בערעור שהגישו בני הזוג כהן, באמצעות משרדנו, בעמ"ה 1037/07, יצחק וענת כהן נגד פקיד שומה עפולה  (הלכת כהן), כי מגיע לבני זוג העובדים יחד בחברה שבבעלותם חישוב מס נפרד. משמעות חישוב המס הנפרד היא בחיסכון מס של כ- 50,000 ש"ח נטו לכל שנת מס, סכום לא מבוטל בעליל.

יצחק כהן מחזיק בתואר ראשון בפסיכולוגיה וחינוך, ותואר שני בעבודה קהילתית. תחום התמחותו ביישוב משברים וייעוץ ביחסי עבודה, ובין היתר הוא מרצה בטכניון, באוניברסיטת חיפה ובמכללות. בת זוגתו ענת כהן בעלת תואר ראשון בפסיכולוגיה ובהיסטוריה של עם ישראל, בעלת תעודת הוראה ותואר שני במינהל עסקים. תחום התמחותה בייעוץ לארגונים גדולים. בשנת 1995 הקימו השניים, יחדיו, עסק בשם סופרוויז׳ן, ובמסגרת פירמה זו הם נתנו יעוץ לניהול, פיתוח ארגוני והדרכה.

בחודש יולי 2002 התאגד העסק כחברה בשם ״סופר ויזין C.I.A. בע״מ״, ובהון מניותיה אוחזים המערערים מאז בחלקים שווים, ומנהלים אותה יחדיו, משמע במשותף. את משכורותיהם הם מקבלים מידי החברה, בשיעור שהם כמנהלים, קובעים בהחלטה משותפת. משום כך קמה כנגדם חזקת התלות, אלא שלפי הבנת בית המשפט עלה בידיהם לסותרה. מן הראיות שהובאו בפניי בהמ"ש המחוזי בנצרת הוא השתכנע, כי השניים עובדים בחברה עבודת אמת, שניהם התנסו התנסות רבת שנים בתחום עיסוקיהם, משכורותיהם משקפות, באופן סביר, את השקעתם בעבודתם בחברה, אף שאלו נקבעות בידיהם, כמנהלים.

 בהמ"ש איננו רואה, בשום אופן, כי דווקא בשל היותם בני זוג נשואים יהא עליהם לשלם מס בסכום שיעלה על זה שישלמו שני שותפים, שאין ביניהם קשר של זוגיות.

בהמ"ש מציין, כי אין צורך לשכנע, כי בעבודת בני הזוג ישנה חלוקה, לפיה לכל אחד מן השניים לקוחות נפרדים, לפי סוגי ההתמחות (השונים) שיש בידי כל אחד מבני הזוג. ביהמ"ש קובע כי גם אם היו כל לקוחותיהם משותפים - הרי שלפי התמונה הכללית המצטיירת אודות טיב עבודתם ותרומתם האמיתית ליצירת הכנסה בחברה, היו זכאים לחישוב נפרד של המס, כיוון שהכנסותיהם אינן תלויות זו בזו.

החלטה זו היא בהמשך להחלטתו של כבוד השופט אלטוביה מגן בהלכת שקורי (עמ"ה שקורי נגד פקיד שומה כפר סבא 1250/05) שניתנה ביום 11.6.2009 בבהמ"ש המחוזי בתל אביב, החלטה שעליה הגישה רשות המיסים בישראל ערעור לבהמ"ש העליון שעומד עדיין ותלוי. ההחלטה היא בניגוד לפסיקה שנתקבלה בבהמ"ש המחוזי בבאר שבע שבה לא קיבל ביהמ"ש את גישת החישוב נפרד לבני זוג העובדים יחד.

לשם גילוי נאות, נציין כי משרדנו ייצג הן את בני הזוג שקורי והן את בני הזוג כהן בערעורם ובזכייתם. בעניין בני הזוג כהן אף פסק בימ"ש הוצאות בסך של 10,000 ₪ שהוטלו על פקיד השומה.

 

הוסף למועדפים
קישור למאמר: http://www.ralc.co.il/מאמר-2321-בהמ-ש-המחוזי-בנצרת-מאשר-חישוב-נפרד-לבני-זוג-העובדים-יחד.aspx

© כל הזכויות שמורות