ralc.co.il

true

חלון המעבר למיסוי נאמנויות זרות שיש להן נהנה ישראלי

01.09.2013

חלון המעבר למיסוי נאמנויות זרות שיש להן נהנה ישראלי

רמי אריהעו"ד, רו"ח

בעלי הון תושבי חו"ל נוטים ליצור נאמנויות שיחזיקו בנכסים אשר הן מעבירים לניהולן, כדי שהפירות מאותם נכסים, כמו גם הנכסים עצמם, יועברו לצאצאים בתנאים ובמועדים שייקבעו הם בהסדר הנאמנות. כך ניתן לווסת את העברת הנכסים לילדים ואף למנוע השתלטות עוינת עליהם מבני זוג, ידועים בציבור וכדומה.

ביום 1.8.2013 נכנס לתוקף החוק לשינוי סדרי עדיפות לאומיים (תיקוני חקיקה להשגת יעדי התקציב לשנים 2013 ו- 2014) (להלן: "החוק" או "התיקון"), אשר במסגרתו שונה פרק רביעי 2 של חלק ד לפקודת מס הכנסה (להלן: "פרק הנאמנות" ו- "הפקודה"), והורחבה חובת הדיווח החלה על נאמנויות בסעיף 131 לפקודה.

התיקון יחול ביחס להכנסות שיופקו על ידי נאמנויות מסוימות החל מיום 1.1.2014 (להלן: "יום התחילה").

כאמור, השינוי המרכזי בפרק הנאמנויות הינו ביחס לחבות המס של נאמנויות זרות, בהן יוצר הנאמנות הינו תושב חוץ או שהיה תושב חוץ במותו ואשר יש בהן נהנה תושב ישראל אחד לפחות (להלן: "נאמנות נהנה תושב ישראל").

לאור המחלוקת שעלולה להיווצר ביחס לחבות המס בישראל החלה על הכנסות של נאמנויות נהנה תושב ישראל שהופקו או צמחו עובר ליום התחילה, הודיעה רשות המיסים ביום 1.9.2013 כי היא מגבשת בימים אלו הסדרי מעבר בדומה להסדרי המעבר שהוצעו לציבור הנאמנים עם כניסתו של פרק הנאמנויות לתוקף.

כמו כן, על מנת להבטיח פשטות בדיווח וביישום של התיקון, רשות המסים בישראל תקדם תקינה שתסדיר את יעוד הכנסת הנאמן לנהנים שהם תושבי חוץ, תושבי ישראל לראשונה, או תושבי חוץ, וכן תקנות שיסדירו את מנגנון הזיכוי ממס זר בנאמנויות שבהן היוצר הוא תושב חוץ .

בינתיים עד לתחילת השינוי בחוק, קיים עדיין חלון הזדמנויות בתוקף עד 31.12.2013, בו התיקון טרם נכנס לתוקף, ולכן ניתן לנצלו כדי לערוך שינויים הכרחיים במבנה של נאמנויות שיש בהן נהנה תושב ישראל או להתכונן ולהיערך לחבויות המיסוי והדיווח שיחולו החל משנת 2014 ואילך. הנכם מוזמנים ליצור קשר עם משרדנו בדחיפות להיערכות בנושא בהקדם.

הוסף למועדפים
קישור למאמר: http://www.ralc.co.il/מאמר-3392-חלון-המעבר-למיסוי-נאמנויות-זרות-שיש-להן-נהנה-ישראלי.aspx

© כל הזכויות שמורות