ralc.co.il

true

תפיסת מסמכים בחברות העוסקות בהקמת חברות בחו"ל

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  06.06.2016

פשיטות ותפיסת מסמכים בחברות העוסקות בהקמת חברות בחו"ל

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

במסגרת הגברת האכיפה וההרתעה של רשות המיסים כנגד מעלימי הכנסות ונכסים, לרבות אי דיווח על החזקת ובעלות על חברות בחו"ל, פשטו חוקרי הרשות על חברות העוסקות בהקמת חברות בחו"ל ותפסו מסמכים רבים המכילים מידע רב על תושבי ישראל אשר הקימו חברות בחו"ל אשר לא דווחו ו/או לא שולם המס בישראל בגין פעילותן בחו"ל.

במסגרת זו, נתפסו מסמכים במשרדי אחת החברות המופעלות על ידי עורך דין, והוא טען כי על המסמכים שנתפסו חל חיסיון עורך דין-לקוח.

ביהמ"ש דחה את הטענה (ע"מ 32164-05-16 פלוני נגד פקיד שומה חקירות מרכז, ניתן ביום 29.5.2016) וקבע כי אין חסיון עורך דין–לקוח, לגבי תוצרי עבודת עורך הדין, הפעולות והמסמכים שנערכו.

מדובר בעורך דין הנותן שירותים להקמת ורישום חברות בחו"ל. עיקר המסמכים שנתפסו היו תעודות התאגדות, תקנונים, פרוטוקול מינוי דירקטורים, תעודות מניה, מסמכים לפתיחת חשבון בנק וחשבונות סליקה של כרטיסי אשראי וכיוצא באלה. מסמכים של אותן חברות ומסמכים אישיים של אנשים פרטיים הקשורים בהן, לרבות "מסמכים" שהם קבצים דיגיטליים.

מטרת תפיסת המסמכים היא לקשר בין החברות המוקמות בחו"ל לבין אזרחים ישראליים, החבים בתשלום מס בישראל. דהיינו, רצונן של רשויות המס הוא לדעת מי עומד אחר אותן חברות המוקמות בחו"ל, ובאופן שיימסר המידע אודות הלקוחות וזיקתם לחברה זאת או אחרת, כל זאת מאחר ומדובר ברישום החברות במדינות בהם פרטים אלו אינם נחשפים.

לטענת רשויות המס, החיסיון האמור אינו חל על המסמכים - וזאת משלושה טעמים: משאין המדובר ב-"דברים ומסמכים שהוחלפו בין עורך הדין לבין לקוחו", אלא בתוצרים של עבודת עורך הדין; משלא מדובר ב"שירות מקצועי" - קרי: משפטי - הניתן על ידי עורך הדין; ומשלא חל חסיון כנטען על זהותו של לקוחו של עורך הדין (ראו פרשת מירון - ב"ש (שלום י"ם) 227/83 מירון נ' מדינת ישראל, ופרשת ישראלי - ב"ש (מחוזי ת"א) 1529/83 ישראלי נ' מדינת ישראל, ובג"צ 301/85 ישראלי נ' ישראל לוי).

מכאן, כי רק ייעוץ ישיר וחילופי מידע בין העורך דין לבין הלקוח זכאים לחיסיון מוחלט, אך לא חוזים ומסמכים אחרים שמכין עורך דין עבור הלקוח.

סיכומם של דברים, לאור הגברת האכיפה של רשות המיסים על המחזיקים בנכסים, חברות וחשבונות בנק בחו"ל שלא דווחו עד היום לרשות המיסים, מוצע לפעול בדחיפות להגשת בקשה לגילוי מרצון באופן אנונימי ודיסקרטי באמצעות משרדנו, וזאת עד למועד האחרון שנקבע לכך ביום 30.6.2016.

 

למצגת מפורטת בדבר ההליכים לגילוי מרצון – לחץ כאן.

 

 

הוסף למועדפים
קישור למאמר: http://www.ralc.co.il/מאמר-4468-תפיסת-מסמכים-בחברות-העוסקות-בהקמת-חברות-בחו-ל.aspx

© כל הזכויות שמורות