ralc.co.il

true

סין - מס חברות, חוק חברות חדש באנגליה, מניות למוכ"ז – עדיין קיימות, הונג קונג מקצצת במס, משחקי אינטרנט – פסיקה נגד עמדת ארה"ב.

16.04.2007

סין מתכננת מס אחיד לחברות

סין מתכננת להציג שיעור מס חדש ואחיד לחברות, אשר יכנס לתוקף החל מה 1.1.2008.

שיעור המס החדש עבור חברות מקומיות וחברות זרות אמור להיות זהה ויעמוד על 25%.

כיום, חברות זרות הרשומות בסין נהנות משיעור מס נמוך ביותר העומד על 10%, בעוד שחברות מקומיות בסין משלמות 33% מס חברות.

למרות שחוק המס החדש יביא לביטול הפטור המלא ממס חברות לשנתיים ולביטול הפטור החלקי ממס לשלוש שנים (אשר מהם נהנים עד כה תעשיינים זרים בסין), כלכלנים רבים חושבים כי המשאבים האנושיים המצויים בשפע בסין יחד עם השיפור בתשתיות והשוק המקומי העצום, יביאו להמשך זרימת השקעות זרות רבות בסין.

אנגליה – חוק חברות חדש משנת 2006

חוק החברות החדש 2006 מציג שינויים על מנת לפשט ולשפר את חוק החברות הקיים באנגליה.

החוק החדש כולל את השינויים הבאים, זאת במטרה להיטיב עם חברות פרטיות:

  • שינוי במודל תקנון החברה.
  • ביטול הצורך לשימוש במזכיר, אלא אם החברה מעוניינת בכך.
  • ביטול הצורך בכינוס אסיפת בעלי מניות שנתית, אלא אם החברה מעוניינת בכך.

השינויים הראשונים כוללים את צורת ההתקשרות עם בעלי המניות. שינויים אלו נכנסו לתוקף החל מינואר 2007 ואמורים לחסוך לחברות כסף רב וזאת על ידי צורת התקשרות אלקטרונית במקום שימוש בנייר.

שאר השינויים המוצעים יכנסו לתוקף החל מה 1/10/2008.

שינוי בכללי דיווח חשבונאי

שינויים בהנהלת חשבונות ודיווח וביקורת לחברות קטנות נכנסו לתוקף בנובמבר 2006. דבר זה אומר שמספר רב של חברות קטנות בתחום הפיננסי וחברות מסוגLLC יכולות לנצל את היתרון שהדוחות הכספיים שלהם לא יבוקרו, יכולת להכנת דוחות מצומצמת וכן גם דוח כספי מצומצם לרשם החברות.

חברות הנכנסות להגדרה של חברות קטנות ושאינן מצריכות רישיון תחת חוק ההשקעות, הן כדלקמן:

  • חברת ניהול השקעות.
  • חברת השקעות אישית, לדוגמא: חברה המייעצת בתחום ההשקעות ושאינה מחזיקה נכסים של לקוחותיה.
  • סוכנות ביטוח חיים וכללי.
  • חברה העוסקת במתן משכנתאות.

מניות למוכ"ז - עדיין חיות וקיימות

ה- OECD, הארגון לפיתוח ושיתוף פעולה כלכלי, אינו חסיד גדול של מניות למוכ"ז ואף מסווג מדינות המתירות שימוש במניות למוכ"ז כ"לא משתפות פעולה".

אעפ"י כן, לוקסמבורג, אנגליה ושווייץ חברות ב-OECD, ועדיין רבות מהחברות שם מנפיקות מניות למוכ"ז. כך גם ארה"ב, אשר במדינת נבאדה חברות רבות מנפיקות מניות אלו, כמו גם מדינות ידועות פחות, כגון איי מרשל ואורוגוואי.

מניות למוכ"ז הינן תעודות מניה, אשר מקנות את הבעלות על החברה למי שמחזיק בהן. למעשה, ניתן פשוט להעבירן לאחר, והבעלות על החברה תעבור למי שמחזיק בתעודת המניה באותו רגע.

מניות למוכ"ז ניתנות זמנית להמרה – ובתלוי במדינת הרישום - למניות לצורך הצבעה באסיפות בעלי המניות של החברה.

לשם כך, ייתכן והמצביע יצטרך להזדהות, אך בכדי לשמור על חיסיונו, ההצבעה יכולה להיעשות ע"י עורך-דין מטעמו.

בעקבות השקפת ה-OECD בנושא, מדינות offshore רבות אינן מאפשרות עוד את השימוש במניות למוכ"ז. אך כאמור, קיימות עדיין מדינות המתירות זאת לחברות בתחומן.



הונג-קונג מקצצת בשיעור מס החברות

גובר הלחץ בהונג-קונג על מזכיר שר האוצר, הנרי טאנג ינג-ין, להכריז על התוכנית להורדת שיעור המס. תוכנית זו צפויה להביא לעודף ענק בתקציב, של למעלה מ 4 מיליארד דולר.

רשויות המס בהונג-קונג והמערכת הבנקאית הידועה בהונג-קונג, שניהם הציעו לאחרונה כי על ממשלת הונג-קונג לקצץ בשיעור המס לחברות.

HSBC צופה כי הקיצוץ במס יביא לצמיחה של 5.3%. העודף בתקציב שנוצר בשנה הנוכחית היה אמור על פי התחזיות להיות נמוך מ-1 מיליארד דולר, אך השווקים הבריאים העבירו יותר מ 3.5 מיליארד דולר רווח מהמרת הון (מדובר ב 50% רווח יותר מהצפוי).

HSBC טוענת לקיצוץ במס של 0.5%, כאשר שיעור המס המקורי עומד על 17.5%, בעוד שרשויות המס מציעות שלחברות חדשות יוצע מס מופחת בשיעור של 10% לתקופה קצובה.

הונג-קונג נמצאת בשגשוג חלקי כרגע כתוצאה מההצלחה המרשימה של היבשת. הצמיחה הכלכלית בסין צמחה ב 10.5% לשנת 2006 וצופים צמיחה של 8% לשנת 2007.



משחקי אינטרנט - הפסיקה כנגד עמדת ארה"ב

לאחרונה דווח, כי במאבק בין ארה"ב לבין אנטיגואה וברמודה בשאלת משחקי אונליין, פסק ארגון הסחר העולמי כנגד עמדת ארה"ב.

חבר הפוסקים שלח גירסה חסויה של החלטתו לצדדים ודובר הצד האמריקאי אישר כי חבר הפוסקים אכן לא הסכים עם עמדתה של ארצו לפיה עשתה את הנדרש ממנה לקיים את החלטות הארגון בנושא משנת 2005.

אמנם ארה"ב העבירה חוק האוסר הימורים ברשת (מ 2006), אשר מרחיב הזדמנויות מקומיות למשחקים חוקיים ולמעשה אוסר כל פעילות – מקומית ובינ"ל - של הימורים ברשת, בכך שאוסר חוקית על בנקים וחברות אשראי לבצע תשלומים לגופים העוסקים בהימורים.

החלטתו הסופית של חבר הפוסקים צפויה להתקבל בימים הקרובים, לאחר שהצדדים יציגו טיעוניהם. מכל מקום, דובר הצד האמריקאי המעיט בערך ההחלטה.

מכל מקום, ארה"ב יצאה בהכרזה חד-צדדית לפיה אינה מחויבת לכל פעולה, שכן צייתה לדרישות לאורך כל הדרך, מה שהוביל את אנטיגואה וברמודה לזימון הפאנל (חבר הפוסקים) הנוכחי.

המידע באדיבות חברת קומפני אקספרס ישראל

הוסף למועדפים
קישור למאמר: http://www.ralc.co.il/מאמר-928-סין-מס-חברות-חוק-חברות-חדש-באנגליה-מניות-למוכ-ז-עדיין-קיימות-הונג-קונג-מקצצת-במס-משחקי-אינטרנט-פסיקה.aspx

© כל הזכויות שמורות