• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםסטודנטים למשפטיםחקיקה, פסיקה ומידעחקיקהפרוטוקול מס 425 ועדת הכספים נוסח לא מתוקן

פרוטוקול מס 425 - ועדת הכספים - נוסח לא מתוקן

01.01.2007
הכנסת השבע-עשרה נוסח לא מתוקן

מושב שני

פרוטוקול מס' 425

מישיבת ועדת הכספים

יום שני, כ"ה בסיוון התשס"ז (11 ביוני 2007), שעה 12:00

סדר היום: הצעת חוק מס ערך מוסף (תיקון – מועד חיוב במס בעסקה עם המדינה) (הוראת שעה), הצשס"ו-2006, של חה"כ אורית נוקד (פ/163)

הצעת חוק מס ערך מוסף (תיקון – דחיית מועד התשלום בשל חוב המדינה), התשס"ו-2006, של חה"כ רונית תירוש וקבוצת חברי כנסת (פ/1272)

נכחו:

חברי הוועדה: סטס מיסז'ניקוב-היו"ר

חיים אורון

מגלי והבה

אמנון כהן

אורית נוקד

ניסן סלומינסקי

ראובן ריבלין

מוזמנים: בועז סופר סגן בכיר למנהל אגף המסים, משרד האוצר

מיכל דויטש,עו"ד מנהלת מחק חקיקה, רשות המסים

יועצת כלכלית: סמדר אלחנני

יועצת משפטית: שגית אפיק

מנהל הוועדה: טמיר כהן

רשמת פרלמנטרית: יפעת שפרכר


הצעת חוק מס ערך מוסף (תיקון – מועד חיוב במס בעסקה עם

המדינה) (הוראת שעה), התשס"ו-2006

הצעת חוק מס ערך מוסף (תיקון – דחיית מועד התשלום בשל

חוב המדינה), התשס"ו-2006

היו"ר סטס מיסז'ניקוב:

אנחנו מדברים על הצעות חוק של חברת הכנסת תירוש וחברת הכנסת נוקד. ההצעות חשובות ומסובכות. מכיוון שאין הסכמה של הממשלה ניסינו להגיע לאיזו שהיא הסכמת ביניים.

רונית תירוש:

יש רשות מחוקקת ורשות מבצעת. מקובל עלי והגיוני שרשות מבצעת תתנגד לחקיקה כזאת או אחרת - בוודאי אם היא פרטית - אבל לא יכול להיות שיהפכו את זה לחוכא והיתלולה בזה שלא יסייעו במאומה וישתקו את עבודת בית המחוקקים.

ההצעה שלי מדברת על כך שאנשים שמתקשרים עם המדינה ושלחותיה – שילטון מרכזי, שילטון מקומי, רשויות מקומיות -מגיעים איתם לחוזים של שוטף פלוס 60, 90. היו תקופות רעות שבהן החוזה לא עמד בתוקפו, זאת אומרת שאפילו לא היה שוטף 60,90. ברגע שעשית את העסקה מול המדינה אתה צריך לשלם מע"מ, גם אם לא קיבלת שקל. יוצא שאזרח פשוט מממן מימון ביניים את המדינה בזה שהוא משלם מע"מ. בדרך כלל ההיקפים הם היקפים מאוד גבוהים. אני יודעת על מקרים של התקפי לב ועל מקרה שהסתיים במוות של אדם שנקלע למצב שהוא מחויב לשלם הרבה מאוד כסף. הוא עוד לא קיבל את התמורה לעבודה שלו בשקל והוא כבר היה צריך לממן את המדינה. אני מציעה שבאותו יום שקיבלת את התמורה לעבודה שלך תשלם את המע"מ שלך.

ניסן סלומינסקי:

זה רק כלפי הממשלה?

רונית תירוש:

אני עשיתי את זה רק כלפי הממשלה. חברת הכנסת אורית נוקד עשתה את זה גם במגזר הרגיל. בישיבה הקודמת רשות המסים התחייבה שעד סוף הכנס של החורף הם יביאו פתרון לבעיה. הם טוענים שהם רק התחייבו לבדוק את העניין. הם היו צריכים לבוא עם משהו. המשהו הזה יכול להיות הרחבה של רשימת העוסקים שמותר להם לקבל כנגד מזומנים. צווארון לבן מקבל את זה היום, אבל לא מוסכניקים, לא טכנאים, לא יועצים ארגוניים. אלה לא קיימים ברשימה. להבנתי היו צריכים להביא רשימה מורחבת, או איזה שהן תקנות אחרות. כנס החורף כבר הסתיים, עומד להסתיים כנס הקיץ והם גם עכשיו לא מתחייבים להביא שום דבר. מה שהם אמרו זה שהחשכ"ל יוציא הנחייה לרענון למדינה ולרשויות המקומיות שאין לעשות שוטף, שאפשר להביא חשבונית עסקה ולא חשבונית מס. חשבונית עסקה אתה לא חייב לשלם את המע"מ. גם פה יש חילוקי דעות . הכל מסובך לי, הכל לא ברור לי.

אורית נוקד:

לי יש שתי הצעות חוק. זאת שבה אנחנו עוסקים מתייחסת לעסקאות עם המדינה. הצעת החוק שלי מוסיפה עוד פן למה שדיברה עליו רונית, כלומר דחייה של 180 יום. יש צדק והיגיון בדבר. אם הוא לא משלם לך את התמורה תידחה גם את המע"מ.

הצעת החוק שלי גם מדברת על הוראת שעה. בואו נראה איך מתארגנים, איך מתפקדים. אני חושבת שזה יכול לסייע לעסקים הקטנים. זה נכון וצודק. כבר בכנסת הקודמת ההצעה הזאת עלתה והייתה התנגדות של הממשלה. כמו שאומרת רונית, מנסים לדחות את זה כל הזמן. עכשיו מתקרבים למועד סיום המושב, כשמי יודע מה יהיה בהמשך.

רונית תירוש:

הכסף שייגרע זה הכסף של האזרח הקטן שלא חייב לתת את זה למדינה. כל מה שאנחנו אומרים זה דחייה. הוא ידחה את זה למועד שבו הוא מקבל תמורה.

בועז סופר:

התוצאה של כל הצעות החוק האלו - גם אם המטרה המקורית שלהן היא כפי שאני מציג - ברורה. זה מעבר של המשק לבסיס מזומן. עם הדברים האלה אנחנו לא יודעים לחיות. אנחנו לא יכולים לאתר את האפליות האלו בין המדינה כחייבת לבין עוסק אחר כחייב. אני לא חושב שמישהו יתווכח על העובדה שכשהמדינה חייבת כסף היא צריכה לעמוד בהתחייבויות שלה. זה ברור לחלוטין. החשב הכללי שינה פה דברים. אני חושב שהמדינה עומדת בהתחייבויות. יש ויכוח מה ההגדרה של המדינה. מעבר לעלות הפיסקלית המאוד מאוד גבוהה מדובר על לכתוב את חוק מע"מ מחדש, מדובר על מערכת שאנחנו לא יודעים אפילו איך לטפל בה.

רונית תירוש:

מה אתה מציע?

בועז סופר:

שני שליש מהעוסקים משלמים על בסיס מזומן ומקזזים במצטבר. זה אומר שהיום הם נהנים מהשיטה הנוכחית. ההצעה להעביר את כל המשק לבסיס מזומן אומרת שאנחנו נטיב עם שליש, בעוד שאת שני השליש האחרים נדפוק. אין דרך אחרת להציג את זה. שני שליש משלמים רק כשהכסף מגיע אליהם, אבל כשהם רוכשים תשומות הם ניגשים לפקיד השומה ומתקזזים מיד.

אורית נוקד:

תדחה להם גם את זה.

בועז סופר:

שני שליש נהנים מהמצב.

רונית תירוש:

תשווה את זה גם להם. אני רוצה את אותו דין לכל עם ישראל. למה מוסכניק או יועץ ארגוני צריכים לממן את המדינה? אני לא מבינה את זה.

בועז סופר:

אנחנו לא רואים אבחנה בין מדינה למישהו אחר. יש מצב שבו יש תנאי אשראי במשק. המדינה איננה צד לזה. אנחנו מאוד עקביים. אין פה שום דבר חדש שלא אמרו לפני. העלות פה היא אדירה. אנחנו לא יודעים להפלות בין המדינה לעוסקים אחרים. שני שליש מהעוסקים ייפגעו.

אנחנו תוך 30 יום נגיש לוועדת הכספים את עמדתנו, כשבכלל זה הרענון של הוראות חשכ"ל. אני יודע שהנושא הזה של עסקים קטנים הוא מאוד חשוב. אנחנו רוצים לסייע בנושא הזה. לא תמיד יש לנו את פתרונות הקסם.

היו"ר סטס מסז'ניקוב:

תוך 30 יום האוצר יביא את ההצעה שלו ואז נחליט אם לקדם את הצעות החוק או לעשות איזה שהוא תיקון מסוים בתוך ההצעות.

רונית תירוש:

אם אפשר, שהחשכ"ל יפרסם את רענון התקנות לגבי אפשרות שכל עוסק שעובד מול המדינה יוכל להגיש חשבונית עסקה ולא חשבונית מס. שתינתן לזה גם תהודה בתקשורת.

בועז סופר:

אני אוציא עוד היום מכתב לסגן החשב הכללי שנתן את ההתחייבות הזאת.

רונית תירוש:

אנחנו רוצים לדעת מתי זה יתפרסם. אני מציעה שיושב-ראש הוועדה יוציא הודעה לעיתונות.

הישיבה ננעלה בשעה 12:15

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני