• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםחשבונאות וכלכלהחדשות מיסוי בינלאומי המשך הרפורמות במס בעולם

חדשות מיסוי בינלאומי - המשך הרפורמות במס בעולם

12.07.2007

אמנת מס נחתמה בין איחוד האמירויות הערביות והולנד

איחוד האמירויות הערביות (UEA)והולנד חתמו על הסכם למניעת כפל מס. צעד זה צפוי להאיץ את המסחר וההשקעות הדו צדדיות בין שתי המדינות. ההסכם יאפשר לחברות משתי המדינות לשלם מס אך ורק במדינת המקור שלהן.

למרות שאיחוד האמירויות היא מדינה בעלת מס נמוך ואינה מטילה מס חברות, הממשלה החליטה להפוך את האמירויות לסביבה אטרקטיבית יותר לפעילות על ידי הפחתת המיסוי המוטל בתחום שיפוט זר על רווחים ששולמו בחו"ל על ידי תאגידים זרים הפועלים בטריטוריה.

כיום, לאיחוד האמירויות יש הסכמי כפל מס עם אלג'יריה, ירדן, סוריה, כווית, תימן, מצרים, פינלנד, צרפת, הודו, מלטה, פקיסטן, פולין, סין, גרמניה, אינדונזיה, איטליה, מלזיה, רומניה, סינגפור, דרום קוריאה, סודן וטורקיה. בהתאם לאמנות אלו, רווחים שהופקו ממניות, דיבידנדים, ריביות, תמלוגים ואגרות חייבים במס רק במדינת האמנה בה הרווח התקבל.

כיום יש 207 חברות הולנדיות הפועלות בדובאי, מתוכן 32 נמצאות בבעלות מלאה של אנשי עסקים הולנדיים.

ונואטו מחזקת את מעמדה כמרכז offshore

למרות שה-FATF(גוף בין ממשלתי למלחמה בהלבנת הון) מעולם לא כלל את ונואטו כסמכות שיפוטית שאינה משתפת פעולה, רבים התייחסו אליה כאחד המקומות הפחות בטוחים לעשות בהם עסקים בשנים האחרונות. כעת, על פי דו"ח קרן המטבע הבינלאומית האחרון, המדינה עשתה כברת דרך ארוכה להפיכתה לסמכות שיפוטית מוערכת.

קרן המטבע הבינלאומית, שלא ידועה ככזו המהללת סמכויות שיפוטיות שלא עמדו בעבר בסטנדרטים, מציינת בדו"ח כי: "הפיקוח של מרכז הoffshoreהשתפר באופן דרמטי מאז ההערכה האחרונה שנעשתה בשנת 2002, זאת כתוצאה מרצון הרשויות לשפר את היוקרה של ונואטו כמרכז כלכלי."

יוקרתה של ונואטו כמרכז offshoreהשתפרה משמעותית. דבר חשוב עבור הסמכות השיפוטית הוא להמשיך באכיפה הנוקשה של חוקיה החדשים ולבסס את מעמדה בעולם הבנקאות העובד עם לקוחות זרים, הביטוח והקמת חברות.

מלטה וקפריסין מאמצות את היורו

הנציבות האירופאית צפויה לתת בימים הקרובים אור ירוק למלטה וקפריסין לאמץ את המטבע האירופאי האחיד, החל מ-1 בינואר 2008.

בהתאם להליך הרגיל, החלטה בדבר בקשות ההצטרפות תתקבל ב-Ecofin(Economic and Financial Affairs), אשר תתכנס בבריסל בימים הקרובים ולאחר מכן תאושרר על ידי ראשי ממשלות האיחוד; כתוצאה מכך, שני המטבעות יוצמדו לצמיתות ליורו במהלך יולי 2007.

על פי הסקירה השנתית של ה-Economist Intelligence Unit (EIU) לעניין קפריסין, התחזית לצמיחה בקפריסין הופחתה לשיעור של 3.4% (מ-3.6%) בשנת 2007 ולשיעור 3.6% (מ-3.8%) בשנת 2008. הצמיחה צפויה להישאר פחות או יותר באותה רמה בשנים הקרובות. אולם, לפי ה EIUסביבת המס הנמוכה ומיקומו של האי הם מוקדי המשיכה העיקריים של משקיעים, בצירוף המהימנות הרגולטורית שלה כחברה באיחוד, למרות שהשוק המקומי קטן ועלויות כוח העבודה גבוהות יחסית לעומת מדינות אחרות באזור.

לפי חוקי האיחוד האירופאי, קפריסין צפויה להעלות את שיעור המע"מ לגבי פריטים מסוימים, לרבות תרופות ומסעדות, החל מינואר 2008. השיעורים יעלו מ-0% ל-5%, 8% ל-15% או 0% ל-15% בהתאם לפריט. הממשלה מנסה לדחות את העלאת המע"מ, על מנת למנוע הנחות על פיהן אימוץ מטבע היורו יוביל לזינוק במחירים.

ניו-זילנד מפחיתה את שיעור מס החברות

שר האוצר של ניו זילנד, מייקל קולן, הודיע על הפחתה של 3% במס ההכנסה על חברות במדינה, זאת בנוסף לשורה של אמצעים אחרים שנועדו לשפר את התחרותיות העסקית הבינלאומית של המדינה.

הרכיב המשמעותי ביותר בתקציב של שנת 2007, כפי שהוכרז בפרלמנט השבוע, היה ההחלטה להפחית את שיעור מס החברות ל-30% החל מה- 1 באפריל 2008.

"עולם העסקים טוען זה זמן רב כי הפחתה שכזו תסייע בהאצת הפרודוקטיביות והתחרותיות ותמשוך מספר גדול יותר של השקעות זרות ישירות, אשר יעלו את פרודוקטיביות כוח העבודה ושיעורי המשכורת," אמר קולן והוסיף כי המהלך גם "יפחית את האטרקטיביות ביצירת מבנה עסקים בכדי לדווח על רווחים מינימאליים בתוך ניו זילנד."

קולן הודיע כי, בכדי להבטיח שזיכוי מס לעניין דיבידנד לא יישאר בתוך חברות, השיעור הנוכחי בגובה 33% המיוחס לזיכוי יוָותר עד ליום 31 במרץ 2010. דבר זה יגרום לעלות מעבר בגובה של כ-NZ$115מיליון בשנת 2008/9 עבור הממשלה ו-NZ$40מיליון בשנת 2009/10.

נכון לעכשיו, ניו זילנד מחייבת את תושבי ניו זילנד במס על כלל הכנסותיהם העולמיות. הדבר כולל כל הכנסה שצמחה לחברה זרה הנשלטת על ידי תושבי ניו זילנד. הדבר חל על כל המדינות, למעט שמונה מדינות המכונות 'הרשימה האפורה'. נייר העמדה שפורסם בחודש דצמבר בשנה שעברה אותת על הכוונה להעניק פטור ממס עבור הכנסה אקטיבית שצמחה על ידי חברה נשלטת שכזו.

חבילת המיסים הבינלאומיים החדשה כוללת: הצגת פטור ממס עבור הכנסה אקטיבית; פטור ממס על דיבידנדים רגילים שהתקבלו מאת חברות נשלטות זרות; החלפת הפטור הניתן לרשימה האפורה הנוכחית המתייחסת לשמונה מדינות במבחן פשוט המתייחס לחברות נשלטות להן פחות מ-5% הכנסה פסיבית הנחשבת כפטורה, ללא קשר למקום בו הן עושות את עסקיהן; הגדרה צרה של הכנסה פסיבית תחת החוקים החדשים.

בהמשך השנה תוצג הצעת החוק לשותפויות מוגבלות אשר הממשלה מקווה שתעזור לחברות הון סיכון וטכנולוגיה. כמו כן, הממשלה תפרסם נייר עמדה הסוקר אמצעים פוטנציאליים נוספים עבור הפיכת ביצוע המס לפשוט יותר, תוך התמקדות בעסקים קטנים ובינוניים.

פולין בוחנת חברות זרות תחת זכוכית מגדלת

השינויים בחוק מס הכנסה על חברות בפולין, אשר נכנס לתוקפו ב-1 בינואר 2007 יכול להשפיע על חברות זרות הפועלות בפולין באמצעות סניף או נציגות וצפויים לגרום לבחינה מדוקדקת יותר של רשויות המס. השינויים שלהלן חשובים במיוחד:

  • השינויים מרחיבים את מושג מוסד הקבע (Permanent establishment – PE) לכל ההכנסות שמקורן בחברה שאינה תושבת באמצעות PEבפולין, כאשר בעבר מושג ה-PEבחוק מס ההכנסה על חברות התייחס רק לעניין דיבידנדים.
  • לרשויות המס הוענקה הסמכות להעריך את ההכנסה של חברות שאינן תושבות הפועלות בפולין באמצעות PE. הסמכויות הללו מורחבות להערכת הכנסה שמקורה ב PEמעסקאות עם צדדים קשורים, כמו גם עסקאות עם ישויות הממוקמות במקלטי מס.
  • דרישהלתיעוד מחירי העברה של PEזרים (הכוללים סניפים ונציגויות), בהתייחס לעסקאות שנעשו עם צדדים קשורים או צדדים תושבי מקלטי מס. אי ציות לחוקי התיעוד בהתאם לדרישת רשויות המס עלול לגרום להטלת מס חברות בשיעור 50%, זאת בנוסף להטלת קנס על הנהלת הסניף (כמו במקרה של חברות מקומיות).

החלת השינויים הללו יכולה לרמז כי רשויות המס בפולין יותר ויותר מודעות לחוקים הנהוגים במדינות אחרות בהקשר למיסוי PEזרים (לרבות סניפים ונציגויות זרות), ועל כך שבעתיד הן מתעתדות לבחון את פעילויות ה PEמקרוב יותר. בפרט, ייתכן כי רשויות המס תרחבנה את מאמציהן לקבוע האם פעילויות של חברות זרות בפולין מגיעות לרמה של PE, בכדי לעמוד בהתחייבויות לעניין הכנסה שמקורה בפולין.

קנדה פותחת במתקפה נגד מקלטי המס

שר האוצר הקנדי ג'ים פלהרטי הודיע על יוזמה חדשה למנוע מחברות, שלדבריו מעבירות את נטל המס בצורה לא הוגנת למשלמי המס הקטנים, לעשות שימוש בחברות offshoreכדי להתחמק ממיסים קנדיים.

החוקים החדשים מיועדים למנוע מתאגידים בינלאומיים מלהשתמש במקלטי מס ומבנים אחרים המיועדים להתחמקות ממס בכדי ליצור ניכוי עלויות כפול עבור השקעה אחת בלבד, מה שמכונה ליהנות משני העולמות ("double dipping"). על מנת להשתית את החוקים החדשים, פלהרטי אמר כי תתאפשר תקופת מעבר עד לשנת 2012, לאחר שההפחתות המתוכננות בשיעור מס החברות הפדראלי המעוגן בחוק תוצגנה בהדרגתיות במלואן והשיעור יופחת ל-18.5%.

הממשלה השמרנית התחייבה להפחתת מספר מיסים כאשר נכנסה לתפקידה לפני חמישה עשר חודשים. אלו כוללים הפחתת מס החברות לשיעור 18.5% עד לשנת 2011 וביטול מס יסף (surtax)על חברות בשנת 2008. בנוסף, קנדה הסכימה עקרונית לאמנת המס בינה לבין ארה"ב אשר מכילה את ביטול המיסים המנוכים במקור על ריבית והרחבת הטבות האמנה לחברות בע"מ (Limited liability companies) בקנדה.

הממשלה טוענת כי כאשר מדיניות המס שלה תיושם במלואה היא תעביר את קנדה מהמיקום השלישי מבין מדינות ה-G7, להן שיעור המס הגבוה ביותר המוטל על השקעות עסק חדש למדינה בעלת שיעור המס במיקום הנמוך ביותר.

המידע באדיבות חברת קומפני אקספרס ישראל

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני