• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס ערך מוסףחשבוניות מס מנופחות שהוגשו לצורך קבלת מענק להשקעות בחקלאות אינן שוללות את כתב האישור להשקעות בכללותו

חשבוניות מס מנופחות שהוגשו לצורך קבלת מענק להשקעות בחקלאות אינן שוללות את כתב האישור להשקעות בכללותו

12.08.2007

חשבוניות מס מנופחות שהוגשו לצורך קבלת מענק להשקעות בחקלאות

אינן שוללות את כתב האישור להשקעות בכללותו

תקציר פסק דין/ רמי אריה עו"ד רו"ח

אין עילה לביטול גורף של כתב אישור שניתן לחקלאי לצורך השקעות בחקלאות במשקו, רק בשל העובדה שהוא הגיש חשבוניות מס מנופחות בכדי לקבל את המענקים לפי כתב האישור. כך קובע בית המשפט המחוזי בבאר שבע, אשר קיבל ביום 5.8.07 את הערעור בתיק ע"ש 1528/03 יוסף שמחוני נ' מנהלת ההשקעות בחקלאות, כדלקמן:

1. המערער, חקלאי בעל רפת, המייצר ומשווק חלב במשק חקלאי הנמצא במושב גבעתי.

2. המשיבה, מנהלת ההשקעות במשרד החקלאות, יזמה תוכנית לרפורמה לפיה הובטח לחקלאים יצרני החלב, כי תוכנית השקעות להגדלה ו/או איחוד רפתות, שתקבל אישור, תזכה את החקלאי במענקים בגובה של 30% מההשקעה, וב-50% מההשקעה המאושרת בנושאי איכות הסביבה ברפת.

3. תוכנית שהגיש המערער למשיבה בשנים 1999-2000, נבחנה ואושרה על ידי המשיבה ביום 14.8.00, וביום 16.8.00 הנפיקה המשיבה למערער שני כתבי אישור כדלקמן:

3.1 כתב אישור להקמת רפת חדשה בהשקעה כוללת של 2,775,632 ₪ באופן אשר יזכה את המערער במענק בשיעור של 30% מההשקעות, שהם 832,690 ₪.

3.2 כתב אישור להשקעות בנושאי איכות הסביבה ברפת, בהשקעה כוללת של 1,270,210 ₪ באופן אשר יזכה את המערער במענק בשיעור של 50% מהיקף ההשקעות, המגיע לסכום של 635,105 ₪.

4. לאחר קבלת האישורים, הועבר מידע מרשויות מע"מ למשיבה, כי קיים חשד לפיו המערער הגיש חשבוניות מס פיקטיביות על מנת לזכות במענק המרבי של התוכנית.

5. ביום 14.11.02, הוזמן המערער לשימוע בפני המשיבה והודה ב-5 חשבוניות פיקטיביות מיום 17.9.2000, חשבונית נוספת מיום 1.1.01 וחשבונית נוספת מיום 1.2.01.

6. ביום 10.2.03 שלחה המשיבה למערער מכתב, המורה על השבת כל כספי המענק וביטול כתבי האישור למפרע, מכח סעיף 40 (א) לחוק לעידוד השקעות הון בחקלאות, התשמ"א – 1980 (להלן: "החוק"), הקובע כי:

"נוכחה המנהלה לדעת כי אישור הושג על יסוד הודעות כוזבות או מטעות ביודעין, תבטלו למפרע מיום נתינתו."

7. ערעור זה מתמקד בפרשנות סעיף 40(א) לחוק.

8. לטענת המערער, לא הייתה המשיבה מוסמכת לבטל כתבי האישור למפרע, מאחר ואישורים אלה לא ניתנו על בסיס אותן חשבוניות "מנופחות", שהופקו רק בשלב מאוחר יותר.

9. נקבע, המשיבה אינה מוסמכת לבטל כתבי האישור למפרע מכוח סעיף 40(א) לחוק היות והסמכות לבטל אישור למפרע מותנית בשני תנאים מצטברים:

9.1 בטרם האישור נמסרה הודעה כוזבת או מטעה ביודעין.

9.2 האישור הושג וניתן על סמך המידע הכוזב או המטעה.

10. בפועל, הוכח כי בעת מתן כתב האישור לא עמדו החשבוניות המס המטעות בפני מנהלת ההשקעות בחקלאות ולא היו בסיס למתן האישור. האישור ניתן על סמך התוכנית המפורטת והבדיקות בשטח שנעשו על ידי המשיבה.

11. בהמ"ש קובע כי מנהלת ההשקעות רשאית לדרוש החזר של מענקים שקיבל המערער לפי חשבוניות מס מנופחות, אך אין לה סמכות לבטל את כתב האישור בכללותו בשל חשבוניות אלו. הערעור התקבל ובוטלה החלטת המשיבה להשבת כל כספי המענק.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני