• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמיסוי בינלאומירלוקיישן - הגירה מישראל וחזרהאושרה התוכנית למתן הקלות במיסוי לעולים חדשים ולתושבים חוזרים

אושרה התוכנית למתן הקלות במיסוי לעולים חדשים ולתושבים חוזרים

17.08.2008

אושרה התוכנית למתן הקלות במיסוי לעולים חדשים ולתושבים חוזרים

מערכת מיסים ועסקים

הועדה לקליטת העלייה של הכנסת אישרה היום לקריאה שנייה ושלישית את התיקון לפקודת מס הכנסה הכולל רפורמה רחבה, חסרת תקדים, המעניקה הטבות והקלות במס לעולים חדשים ולתושבים חוזרים. הרפורמה גובשה על ידי רשות המסים במשרד האוצר ומשרד הקליטה.

ההקלות שאושרו כוללות, בין השאר, מתן פטור ממס ומדיווח בישראל לתקופה של עשר שנים על נכסים והכנסות שמקורם מחוץ לישראל. ההקלות יחולו על כל סוגי ההכנסות, החל מהכנסות מריבית, מדיווידנד, משכירות, מעסק, ממשלח יד וממשכורת - שמקורן בחו"ל, וכלה ברווחי הון במכירת נכסים שמצויים מחוץ לישראל.

מטרת הרפורמה היא לעודד עלייה לישראל ולהשיב הביתה מאות אלפי ישראלים החיים בחו"ל, תוך הסרת חסמי מס משמעותיים:

  1. הענקת פטור ממס לכל סוגי מקורות ההכנסה בחו"ל לתקופה של 10 שנים
    ע"פ הדין הקיים, ניתן פטור ממס למשך 5 שנים רק על הכנסות פאסיביות מנכסים שרכש בחו"ל (ריבית, דיווידנד, קיצבה, תמלוגים ודמי שכירות); וכן זכאות לפטור למשך 4 שנים על הכנסות מעסק ובתנאי שהעסק היה פעיל לפחות 5 שנים טרם עלייתו. עם זאת ובמקביל, קובע הדין הקיים פטור ממס למשך 10 שנים, עלות ממימוש הנכסים וההשקעות בחו"ל שהניבו את אותן הכנסות פטורות.

מוצע לקבוע באופן אחיד רחב וברור, פטור לכלל הכנסותיו של העולה, המופקות מחוץ לישראל, למשך 10 שנים מיום עלייתו לישראל, באופן שיכלול את כל הכנסותיו, בין אם מקורן במימוש נכסים והשקעות בחו"ל, ובין אם מקורן בהכנסות שוטפות שהופקו מחוץ לישראל .

  1. הרחבת ההקלות במיסוי לתושבים חוזרים

קביעת מעמד מיסויי חדש "תושב חוזר שיסווג כעולה לצורכי מס הכנסה" למי שהיה תושב חוץ לפחות 10 שנים מהמועד שעזב את ישראל (להלן - תושב חוזר ותיק). מעמד זה ירחיב את ההקלות ממס הניתנות כיום לתושב חוזר וישווה אותם להקלות המוענקות לעולה חדש. כדי לעודד חזרתם של ישראלים במסגרת מבצע משרד הקליטה לשנת ה-60, נקבע, כהוראת שעה, כי בין השנים 2009 - 2007 התקופה שתזכה את היחיד להיחשב "כעולה לצרכי מס הכנסה" תעמוד על 5 שנים בלבד, אם נחשב תושב חוץ ביום 1 בינואר 2007.

  1. קביעת מסלול התאקלמות

מתן תקופת הסתגלות בת שנה אחת ממועד הגעתו ארצה של היחיד אשר בה, לבקשתו, לא יחשב תושב ישראל לצרכי מס הכנסה. לאחר תקופת הסתגלות זו, יוכל היחיד לקבל החלטה מושכלת לגבי מקום מושבו.

  1. קביעת פטור ממס לחברות המנוהלות על ידי עולה או על ידי תושב חוזר ותיק

חברות הנשלטות על ידי עולים או תושבים חוזרים ותיקים לא יסווגו כחברות תושבות ישראל רק בשל עליית בעלי מניותיהם לישראל. הוראה זו מטרתה להסיר את חוסר הוודאות של יחידים שבחרו לקבוע את מרכז חייהם בישראל, בשאלה האם החברה בה הם מחזיקים הפכה תושבת ישראל ומשכך כפופה למס בישראל. כך, למעשה, לפי התיקון לחוק, הם יוכלו להפיק הכנסות הפטורות על פי הכללים גם במסגרת חברות בשליטתם, הפועלות בעולם כולו, בכפוף לכך שההכנסות אינן מופקות בישראל.

  1. קביעת פטור מחובת הדיווח על הכנסה שמקורה בחו"ל

היחידים והחברות שבשליטתם, לא יהיו חייבים בדיווח על נכסיהם והכנסותיהם הפטורים ממס .
יצוין כי, הכנסותיהם של העולים והתושבים החוזרים הותיקים מפעילות בישראל והשקעות בנכסים ישראליים, שיופקו לאחר עלייתם או שובם לישראל, יהיו חייבים בדיווח ויתחייבו במס בהתאם להוראות החוק הרגילות.

להלן טבלה מסכמת את הדין הקיים לעומת הדין המוצע:

סוג ההקלה

הדין הקיים התוכנית המוצעת

סטאטוס

עולה חדש

תושב חוזר

עולה חדש ותושב חוזר ותיק שייחשב לעולה

פטור ממס על הכנסות פאסיביות

5 שנים

5 שנים

10 שנים

פטור ממס על רווחי הון

10 שנים

10 שנים

10 שנים

פטור ממס על הכנסות מעסק

4 שנים

אין

10 שנים

פטור ממס על הכנסות ממשלח יד ומעבודה

אין

אין

10 שנים

תחולה גם לגבי נכסים או פעילויות חדשות

אין

אין

יש

מסלול התאקלמות

אין

אין

יש

הקלה במבחן "השליטה והניהול"

אין

אין

יש

פטור מחובת גילוי ודיווח

אין

אין

יש


תיקוני חקיקה נוספים

שונה סיווגו של תושב חוזר רגיל כך שממצב שבו היה זכאי להקלות במס לאחר היעדרות של 3 שנים מישראל כתושב חוץ, שונתה התקופה לתקופה בת 6 שנים כתושב חוץ. המדובר בסל הטבות מצומצם: פטור ממס על רווחי הון ל - 10 שנים והכנסות פאסיביות מחו"ל לתקופה של 5 שנים.

על מנת ליצור ודאות, לאפשר לנישומים לתכנן את מעשיהם וכן לייעל את עבודת שלטונות המס, הורחבה הגדת תושב חוץ, כך שתושב ישראל שעמד במבחן מצטבר של שהייה רצופה בת 4 שנים מחוץ לישראל, כאשר בשנתיים האחרונות של ארבע השנים האמורות הוא עמד בתנאי המחמיר של מרכז חיים בחו"ל, לא ייחשב תושב ישראל ב - " DAY ONE " כלומר, החל מהיום הראשון שבו בחר לעזוב.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני