• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמיסוי פליליחובת פרסום פרטי זיהוי של הנהנים מהסדרי הכופר

חובת פרסום פרטי זיהוי של הנהנים מהסדרי הכופר

06.10.2008

מעתה יש חובת פרסום פרטי זיהוי של הנהנים מהסדרי הכופר

רמי אריה , עו"ד רו"ח

ביום 23.9.2008 קיבל בית המשפט העליון את ערעורה של התנועה לחופש המידע בתיקעע"ם 398/07 התנועה לחופש המידע ואח' נ' רשות המיסים. בהמ"ש קובע כי זכות הציבור למידע גוברת על זכות עוברי עבירות המס, אשר הגיעו להסדרי כופר לפרטיות. לכן, מעתה תוטל חובה על רשות המיסים לפרסם ברבים את הסדרי הכופר שהיא מתירה לעבריינים ואת פרטי זהותם, כדלקמן:

  1. התנועה לחופש המידע (להלן: "המערערת") דרשה כי רשות המיסים תיתן גילוי מלא של זהות האנשים שהגיעו להסדר כופר עם הרשות במהלך שלוש השנים האחרונות, העברות אותם בצעו, הסיבות שבגינן נערכו עם אותם אנשים הסדרי כופר במקום העמדה לדין פלילי והסכומים ששילמו ככופר במסגרת ההסדר.
  2. המערערת טענה כי סכום המס שהועלם וסכום הכופר המשולם אינם בגדר "הכנסתו של אדם" ולפיכך מידע לגביהם אינו כפוף לחובת הסודיות, לפי פקודת מס הכנסה. היפוכו של דבר: דווקא פרסום המידע יסייע למימוש הגברת ההרתעה מפני ביצוע עבירות מס.
  3. רשות המיסים הסכימה לחשוף את הפרטים הנוגעים להליך הכופר עצמו למעט שם ופרטים מזהים נוספים של הנישום העבריין. לטענתה, זיהוי העבריין עלול לשבש את פעולת הסדרי הכופר.
  4. בהמ"ש קובע כי המידע בדבר זיהוי הנישומים שיאושר להם הסדר כופר, אינו מאפשר מידע מדויק על הכנסתו של הנישום, אלא רק נותן אינדיקציה כללית ועקיפה לגביה. יש חשיבות לחסיונות בדיני המס, היות והם בעלי חשיבות אישית ומערכתית כאחת. הם מגנים על פרטיותם של אזרחי המדינה,ובנוסף, בזכות ההגנה המסופקת באמצעותם לפרטיותם של נישומים, מתומרצים אלו לדווח דיווח אמיתי ומלא לרשויות המס כאשר מספקים חסיונות הגנה למקומות המידע של הרשויות.
  5. אולם, החסיונות הקבועים בדיני המס אינם משנים את העובדה כי הנחת המוצא הינה כי על המידע המצוי בידי רשויות המס בהיותן רשויות מנהליות, חל כלל הגילוי. בהיעדר איסור בדין למסירת מידע רשאי בית המשפט להורות על מסירת מידע אשר מתקיים לגביו אחד מהסייגים הקבועים בחוק (סעיף 9).
  6. אחד היתרונות עבור נישומים במוסד הכופר כפי שהוא מתנהל היום, שהוא מאפשר למי שעבר עבירת מס לצאת ידי חובתו בתשלום כופר כספי בלבד ומבלי שדבר ביצוע העבירה ייוודע ברבים , עובדה שעלולה במידה רבה להיות בעוכריו של האינטרס הציבורי בשל הפגיעה האפשרית בהרתעה מפני הפרת דיני המס.
  7. האפשרות להמיר הליך פלילי בכופר זו אינה זכות למי שעבר עבירת מס, אלא הטבה אשר הרשות רשאית להעניק לו מטעמיה והתועלות שהדבר יצמיח לתועלת הציבורית. אין ביהמ"ש סבור כי ישנה הצדקה להעניק לנישום את ההטבה הנוספת הכרוכה באי חשיפת שמו ברבים.
  8. לדעת בהמ"ש, דווקא פרסום שמות הנהנים מהסדרי כופר עשוי להוות תמריץ לדיווח מס אמת, וכל אזרח יידע מעתה כי אם יזכה ליהנות מהאפשרות שלא לעמוד לדין בגין עבירות מס שביצע, המחיר יהיה פרסום העניין ופרטי זהותובציבור. פרסום זה יהיה חובה מיום קבלת פסק הדין ואילך.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני