• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true

ספר חדש: "הוצאות מוכרות"/ רמי אריה עו"ד רו"ח

30.11.2008

ספר חדש: "הוצאות מוכרות"/ רמי אריה עו"ד רו"ח

מערכת מיסים ועסקים

עו"ד ורו"ח רמי אריה הוציא ספר חובה שהוא כלי עבודה לכל עורך דין, רואה חשבון, חשבים ובעלי עסקים המכיל מאות עמודים של עצות מבוססות חקיקה ופסיקה בתחום דיני המס, איך לשלם פחות מס הכנסה, מע"מ, מס שבח מקרקעין וביטוח לאומי, באמצעות איתור והגדלת ההוצאות המוכרות למס.

ספרו החדש של עו"ד ורו"ח רמי אריה בוחן את אפשרויות החיסכון בתשלום מס לשלטונות מס הכנסה, מס ערך מוסף, מס שבח מקרקעין ולביטוח לאומי, באמצעות הוצאות מוכרות. העיקרון הוא, כי כל ההוצאות העסקיות הן מוכרות, אלא אם יש עליהן הגבלה מפורשת בדין.

בין היתר, מצאנו בספר התייחסות להוצאות השכר מוכרות ובכלל זה גם רכיבי השכר הסוציאליים, כגון: מענק יובל, אופציות לעובדים, דמי הבראה ובונוסים. בספר יש עניין רב למעסיקים, שכן מתברר, כי אפשר לחסוך בתשלומי מיסוי בעבור עובדים לשלטונות מס הכנסה, למע"מ, וממילא גם לביטוח לאומי.

בספר נסקרים הוצאות נוספות המשמשות כל בעל עסק כדבר שבשגרה, כגון: החזקת רכב לאור הרפורמה במיסוי שווי רכב צמוד והליסינג בתוקף מינואר 2008 , כיבודים, טלפון, ביגוד ועוד ועוד.

הספר כולל את התקנות המעודכנות לשנת 2008 להכרה בהוצאות של הפקדות לכל סוגי קופות הגמל, יש בו התייחסות להכרה בהוצאות הנובעת מגניבות של עובדים, וכמובן גם דרכי חיסכון בפרק הדן בעקרונות בהתרת הוצאות לביטוח הלאומי.

הספר אינו מיוחד לעוסקים בתחום העבודה, ולכן הוא מהווה כלי עזר חיוני לכל אנשי המקצוע העוסקים במיסוי.

נקודת המוצא של המחבר היא, כי בעוד לעניין ההכנסות החייבות במס יעמדו רשויות המס על זכותן לחייב מסים כדין, הרי באשר להוצאות המוכרות נדרשת מודעות לעמוד על הזכויות, כדי להפחית את הוצאות המס.

מכאן חשיבותו של הספר בגדר "דע את זכויותיך" להוצאות מוכרות למס.

הספר יצא לאור בחודש אוקטובר 2008, כולל 544 עמודים, בהוצאת מיסים ועסקים בע"מ. [email protected] וניתן לרכישה באמצעות האינטרנט באתר ההוצאה לאור.

למה ומדוע לגבי הספר

  1. מדוע היה צורך בכתיבת הספר הוצאות מוכרות למס ?

כי רשויות המס מאד מקפידות על מיסוי הכנסות ורווחים של חברות ועסקים, אך לגבי ההוצאות המוכרות רק בעל העסק הוא זה שצריך לדאוג לעצמו. רשויות המס לא ייעשו את העבודה בשביל בעל העסק, כדי שיקבל יותר הוצאות מוכרות למס ויפחית את הכנסותיו לצורכי מס. הספר נועד להיות כלי עבודה שייתן פיתרון נוח וקל לבעלי העסקים למיצוי ההוצאות המוכרות במס. מספיק לעבור על תוכן העניינים של הספר ולזהות איזה הוצאות הכלולות בספר רלבנטיות לעסק שלך.

  1. בשנת 2008 החלה הרפורמה במיסוי החזקת רכב ורכב צמוד לעובדים בליסינג – כיצד ניתן להקל במיסוי הרב שהוסף בעקבות כך על המעסיקים והעובדים ?

בספר יש סקירה ממצה של הרפורמה במיסוי רכב צמוד ואף השוואה בין יתרונות וחסרונות של רכישה רכב לעומת ליסינג או חכירה תפעולית.

הספר נותן פתרונות מקוריים לחיסכון במיסוי החזקת רכב ורכב צמוד על ידי ניצול פסקי דין שעברו בבתי המשפט המחוזיים שיכולים להביא לחיסכון של יותר ממחצית המיסוי על רכב צמוד ובמקרים מסוימים לפטור מלא ממס על הרכב הצמוד.

  1. איזה עצות נותן הספר לבעלי עסקים הפועלים מהבית שלהם ?

הספר נותן עצות מדויקות לגבי מיצוי הוצאות מוכרות לבעלי עסקים המפעילים את עסקם מהבית כגון: הכרה בהוצאות טלפון, חשמל, ארנונה, הוצאות הפחת על רכישת הבית, הוצאות הריבית על המשכנתא ועוד. ומסביר איך לחשב את חלק ההוצאה המוכר לעומת החלק הפרטי של הבית.

  1. האם יש הוצאות מוכרות גם לשכירים ?

התשובה חיובית יש הוצאות מוכרות גם לשכירים כגון: תשלומים למעונות ולמטפלות שמוכרות כהוצאה מוכרת בעקבות פסיקת בהמ"ש המחוזי. הוצאות להשתלמויות וספרות מקצועית, הוצאות ביגוד לצורכי עבודה כגון בגדי אחות או בגדי משפט של עורכי דין ועוד, חבל ששכירים לא עומדים על זכותם לדרוש הוצאות מוכרות למס.

  1. האם כדאי לדרוש הוצאות מוכרות גם כשיש הפסדים בשוק ההון לאור המשבר הכלכלי ?

הספר כולל פרק מיוחד על מיסוי שוק ההון, כולל הסבר מפורט איך להימנע מתשלום המס במקור שהבנקים מנכים בעת מימוש ניירות ערך בשל רווחים תיאורטיים, איך לנצל הפסדים כנגד רווחים וריבית מניירות ערך אחרים כגון: מק"מים ואיך בעלי חברות יכולים למשוך רווחים מהחברות שלהם במקום משכורות, תוך ניצול ההפסדים. עוד יש סקירה של הכדאיות להיחשב כסוחרים בניירות ערך השנה לשם מיצוי ההפסדים באופן מקסימאלי.

  1. למתי הספר מעודכן ? ולמי הוא מיועד ? היכן ניתן לרכוש אותו ?

הספר מעודכן לסוף חודש אוקטובר 2008 , מכיל 544 עמודים , הוא מיועד הן לבעלי המקצוע כגון: רואי חשבון ויועצי מס אבל בעיקר לבעלי עסקים ובעלי חברות שרוצים להרחיב את ידיעתם בנושא מיצוי ההוצאות המוכרות.

הספר ניתן לרכישה באתר האינטרנט של ההוצאה לאור –מיסים ועסקים

http://www.ralc.co.il/site-article-op-a-id-2237-tno-1.html

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני