• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמיסוי פליליעבירות מס הכנסה45 חודשי מאסר לריצוי בפועל לרו ח שהפחית במרמה את סכום תשלום המע מ של לקוחותיו ושלשל ההפרש לכיסו

45 חודשי מאסר לריצוי בפועל לרו"ח שהפחית במרמה את סכום תשלום המע"מ של לקוחותיו ושלשל ההפרש לכיסו

06.03.2009

45 חודשי מאסר לריצוי בפועל נגזרו על רו"ח שהפחית במרמה את הסכום לתשלום מע"מ של לקוחותיו ושלשל את ההפרש לכיסו

הודעת רשות המיסים

בית משפט השלום בתל אביב, כבוד השופטת ז. הדסי-הרמן, גזרה (26.2.09) את דינו של רו"ח גרשון נוימן, שהורשע עפ"י הודאתו במסגרת הסדר טיעון בשורה ארוכה של עבירות על חוק מע"מ. הנאשם ירצה 45 חודשי מאסר בפועל, 24 חודשי מאסר על תנאי, ישלם קנס בסך 10,000 ₪ ויחתום על התחייבות בסך 150,000 ₪.

הנאשם הינו רו"ח, בעלים של משרד רו"ח והנהלת חשבונות, שייצג לקוחות מול רשות המסים. לפי כתב האישום, שהוגש ע"י עו"ד ורדה שפין-גרוס ממשרד מע"מ ת"א 3 ברשות המסים בישראל, קיבל הנאשם מלקוחותיו שיקים לתשלום מע"מ, המתחייב מפעילות העסקית של הלקוח ולפי הדוחות שערך. אולם, לאחר מכן שינה הנאשם מסמכים ודווח על תשומות כוזבות ביתר במטרה להקטין את ההכנסה החייבת במע"מ. הנאשם שלשל לכיסו את ההפרש בין הסכומים שקיבל מלקוחותיו לבין הסכומים שהעביר למע"מ.
בנוסף, שינה הנאשם את סכומי המע"מ המתחייבים מפעילותו, הוא התאים בתיקו האישי את החיוב לסכום השיקים שקיבל מהלקוחות לפקודת מע"מ, וכן הורה לעובדי משרדו לבצע רישום כוזב בספרי הלקוחות לצורך סגירת יתרות.

בטיעונים לעונש טענה התביעה כי לא מדובר במעידה חד פעמית כי אם באדם שבמשך 6 שנות מס פעל באופן שיטתי לרמות את לקוחותיו ואת רשויות המס, ושלשל לכיסו סכום של כ- 4 מיליון ₪ מקופת המדינה. יתרה מזאת, מדובר ברו"ח שמעל באמון הלקוחות ובאמון רשות המסים, ניצל את הידע המקצועי שלו ואת כישוריו בתחום המקצועי על מנת להוציא לפועל את זממו. כמו-כן, למעט האישום הראשון, הנאשם לא הסיר את המחדלים, לא השיב את הגזלה, לא ללקוחותיו ולא לקופת המדינה.

בהדגישה את החומרה בה היא רואה את העברות שעבר הנאשם מציינת השופטת כי בעבירות מסוג זה, עבירות כלכליות, בהן נשלחת ידו של הפרט אל קופת הציבור וגוזלת ממנה כספים רבים מחייב עניינו של הנאשם להטיל עונשים כבדים ומהותיים. היא מציינת במיוחד כי מדובר בנאשם אשר ביצע את העבירות במסגרת מקצועו, רו"ח אשר עשה שימוש בידיעותיו ובאמון הרב שנתנו בו לקוחותיו המרומים מצד אחד , ורשויות המס מהצד האחר ובדרך זו רימה גם את אלה וגם את אלה.

פ 1943.08- מדינת ישראל נ' גרשון נוימן – לכניסה לפס"ד לחץ כאן!

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני