• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהדיוני שומותביטול הסכם שומות סופיות ייעשה בכתב בלבד תוך 90 יום

ביטול הסכם שומות סופיות ייעשה בכתב בלבד תוך 90 יום

29.03.2009

ביטול הסכם שומות סופיות ייעשה בכתב בלבד תוך 90 יום

רמי אריה, עו"ד רו"ח

ביטול הסכם שומות סופיות על ידי פקיד השומה חייב שייעשה בהודעה בכתב לנישום בלבד ואם חלפו 90 יום מהיום שבו נערך ההסכם, הוא הופך לסופי ומחייב את פקיד השומה, כך נקבע בעמ"ה 1030/06 אבו אחמד אחמד נגד פקיד שומה נצרת, כדלקמן:

  1. שני המערערים הינם אחים שמנהלים במשותף עסק של ייצור והרכבת תעלות למערכות מיזוג אויר. בתחילת שנת 2005 זומנו שני המערערים למשרד מס הכנסה בנצרת לדיון ביחס לשומות המס לשנים 2001-2003.
  2. לאחר שנחתם הסכם בין המערערים לבין מפקח מס הכנסה, מר מוטי ארבע, החליט רכז החוליה שלא לאשרם. הודעה על כך נמסרה למייצגי המערערים באמצעות הטלפון.
  3. בהמשך, נערך בין הצדדים הסכם חדש באשר לשומות מס הכנסה, על גבי טופס סטנדרטי של אגף מס הכנסה עליו מופיעות ההערות הבאות: "ההסכם ייכנס לתוקפו החל מיום חתימת הנישום או בא כוחו. לפקיד השומה הזכות לבטל ההסכם תוך 90 יום מיום חתימת הנישום או בא כוחו". גם הסכם זה לא אושר ע"י פקיד השומה.
  4. לטענת מר ארבע, הוא הודיע על כך טלפונית למערערים, ימים ספורים לאחר שנערך ההסכם. מנגד, טוענים המערערים כי לא קיבלו כל הודעה כאמור.
  5. ע"פ סעיף 60(א) לחוק החוזים לא נקבעה דרך ספציפית למתן הודעות הנוגעות לחוזים. שכן: "הודעה לפי חוק זה תינתן בדרך המקובלת בנסיבות העניין". די בכך שההודעה תגיע לידיעתו של הצד שכנגד בכל דרך אחרת, כגון שיחה בע"פ או ידיעתו הנובעת ממקור אחר.
  6. עם זאת, קובע בהמ"ש כי כאשר במעשה של רשות שלטונית, מן הראוי, שהדבר ייעשה בכתב. שכן, לא יתכן שמעשה רשות לא ימצא ביטוי בתיעוד רשום. דהיינו: ביטול הסכם שומות סופיות על ידי פקיד השומה חייב שייעשה בהודעה בכתב לנישום בלבד.
  7. בהמ"ש קובע כי לא סביר כי לא נעשתה כל תרשומת בזמן אמת לגבי מתן ההודעה. לטעמו, מן הראוי היה כי יישלח מכתב ביטול ולא תינתן הודעה בע"פ, אשר לא יימצא לה זכר בתיקי הנישומים. העדר התרשומת והעדר המכתב, יש בהם כדי לפגוע בגרסת המשיב.
  8. מכיוון ולא ניתנה למערערים כל הודעה, תוך התקופה של 90 יום מיום חתימתם על ההסכמים, הפכו אלה להיות סופיים כחלוף 90 יום ממועד חתימתם. נקבע כי שני ההסכמים שנערכו תקפים ויש לערוך את השומות לפיהם.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני