• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםגילוי מרצוןנעצרו מוכר וקונה מקרקעין שלא דיווחו כדין על העסקה

נעצרו מוכר וקונה מקרקעין שלא דיווחו כדין על העסקה

19.10.2009

נעצרו מוכר וקונה מקרקעין שלא דיווחו כדין על העסקה

רמי אריה עו"ד רו"ח

רשות המיסים החלה לאחרונה בנקיטת יד קשה כנגד מעלימי מס. השבוע פורסם כי רשות המיסים עצרה לחקירה ועומדת להגיש כתב אישום כנגד מוכר וקונה מקרקעין שלא דיווחו למיסוי מקרקעין כחוק על העסקה, כדלהלן:

1. במשרד מיסוי מקרקעין אזור מרכז, עלה חשד לפיו נעשה ניסיון, ע"י מוכר וקונה מקרקעין, להתחמק מתשלומי מס-שבח ורכישה ע"י שימוש בחוזים פיקטיביים.

2. בין המוכר לקונה נערך זיכרון דברים על מכירת בית צמוד קרקע בשכ' נווה עוז, תוך שהם קובעים את סכום המכירה בסכום של 425,000$. הסכם זה לא דווח לשלטונות מיסוי מקרקעין.

3. בתאריך 22.9.2005 ניתן ייפוי כוח נוטריוני בלתי חוזר על ידי המוכר לקונה ובו נרשם שהקונה היא הקונה של הנכס. בהסכם בין הצדדים נרשם כי: "בסוף שנת 2008 בע"ה, יערךחוזה מכירה רשמי". הסיבה לבחירה בתאריך הנ"ל הינה שרק אז יוכל המוכר למכור את הבית בפטור ממס שבח.

4. כאשר הקונה ראתה כי המוכר נמנע מעריכת חוזה מכירה רשמי, וחששה לזכויותיה היא פנתה לשלטונות מיסוי מקרקעין ודיווחה על קנית הבית.

5. לצורך הסתרת עסקת המכר משלטונות מיסוי מקרקעין אף נערך בין הצדדים לעסקה הסכם הלוואה פיקטיבי, כדי להסוות את מכירת הבית.

6. במעשים אלו המוכר נמנע מלשלם מס שבח כחוק, בעוד שהקונה נמנעה מלשלם מס רכישה כחוק. שניהם הובאו לחקירה ולבהמ"ש אשר שחרר אותם בתנאים מגבילים עד הגשת כתב אישום פלילי.

נוסיף ונציין כי מלבד העובדה שמדובר בפשע לכל דבר שעונשו מאסר, הרי לפי הפסיקה (ראה הלכת גואטה) עולה כי לעסקת מקרקעין שלא דווחה כדין לרשויות המס, אין תוקף מחייב. כך שרואים את העסקה כאילו לא בוצעה והבעלות במקרקעין נותרת בידי המוכר.

אשר על כן, חובה בדין לדווח על עסקה במקרקעין תוך 30 יום או תוך 45 יום ככל שהצדדים מגישים שומה עצמית למנהל מיסוי מקרקעין. למבצעים עסקה מהסוג המתואר לעיל ללא דיווח למיסוי מקרקעין, מוצע להסדיר מיידית את הדיווח למנהל מיסוי המקרקעין, לפי נוהל גילוי מרצון ובכך להימנע מהליכים פליליים כנגדם, כמו כן להביא להסדרת רישום הזכויות במקרקעין כדין.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני