• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהקרנות גמל,פנסיה, השתלמותכספי פיצויים יהיו נזילים בכל עת לעובד שפרש בניכוי מס רווחי הון בלבד

כספי פיצויים יהיו נזילים בכל עת לעובד שפרש, בניכוי מס רווחי הון בלבד

29.04.2012

כספי פיצויים יהיו נזילים בכל עת לעובד שפרש,

בניכוי מס רווחי הון בלבד

רמי אריה, עו"ד רו"ח

וועדת העבודה, הרווחה והבריאות של הכנסה אישרה ביום 30.4.2012 לקריאה שנייה ושלישית את הצעת החוק של יו"ר הוועדה ח"כ כץ אשר מוזגה עם הצעת חוק ממשלתית, לפיה ישונו תחשיבי מס ההכנסה בקרנות הפנסיה וכספי הפיצויים המשולמים לעובד עם עזיבתו את מקום העבודה.

עיקרי השינויים:

  1. קרן הפיצויים תהיה נזילה בכל עת לעובד שפרש, והוא יוכל למשוך ממנה כספים בניכוי מס רווחי הון בלבד. העובד יוכל לבחור שלא למשוך את הכספים ולקבל החל מגיל 60 קצבה חודשית הפטורה מתשלום מס הכנסה. כיום מחויב העובד למשוך את כספי הפיצויים תוך 90 יום על מנת שלא לשלם עליהם כל מס. אם לא יעשה כן, יחויב בגינם במס של לפחות 35%.
  2. למרות כוונות משרד האוצר ולדרישתו של יו"ר הוועדה ח"כ כץ, מענק הפרישה של אנשי כוחות הביטחון, העומד כיום על כמאה אלף שקלים, יישאר פטור ממס גם לצורכי פנסיה/פיצויים.
  3. תוגדל הקצבה הפטורה ממס: בניגוד להצעת נציגי משרד האוצר, לפיה הפקדות של עובד לפנסיה העולות על 4 פעמים השכר הממוצע יהיה פטורות ממס, התקבלה דרישתו של ח"כ כץ, לפיה הפטור ממס יינתן כבר החל מפעם אחת השכר הממוצע במשק.
  4. יוגדל שיעור הקצבה המזכה: כיום, ניתן פטור ממס על 35% מסך הקצבה המזכה לפטור (אשר נקבעת מידי שנה ונכון לשנת 2012 עומדת על 8,190 ₪). על פי הצעת החוק, בשנים 2012-2015 יעלה שיעור הפטור ל-43.5%, בשנים 2016-2019 ל-49%, בשנת 2020-2024 ל-52%, ומשנת 2024 ואילך ל-67%.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני