• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםעמותות מלכ"רים ושלטון מקומיכדאי לתרום תרומות למוסדות ציבור

כדאי לתרום תרומות למוסדות ציבור

13.08.2012

כדאי לתרום תרומות למוסדות ציבור

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

ביום ה- 7.8.2012 פורסם ברשומות תיקון 194 לפקודת מס הכנסה בעניין הגדלת הטבות המס למוסדות ציבור, המחזיקים באישור תרומות לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה מחד והגברת האכיפה על מוסדות ציבור אלו מאידך.

כחלק ממדיניות כוללת להגברת התרומות למוסדות ציבור, נקבע כי הסכום המזערי לקבלת זיכוי ממס עבור תרומה הופחת מ- 420 ₪ ל- 180 ₪, והסכום הכולל המאפשר זיכוי עלה ל-9,000,000 ₪.

במילים אחרות, תרומות שערכן יעלה על 180 ₪ במצטבר לשנה, יקנו לתורם זכות לזיכוי מס (החזר מס) בשיעור של 35% מסכום התרומה אם הוא יחיד, וזיכוי מס (החזר מס) בשיעור מס חברות אם הוא חברה.

סך התרומות שיקנה זיכוי לא יעלה על 30% מההכנסה החייבת השנתית או על הסך של 9 מיליון ₪. סכום תרומה העולה על התקרה יותר לקיזוז בשנות המס הבאות בהתאם לתנאים שבסעיף 46 לפקודת מס הכנסה.

התרומה תוכר רק אם היא ניתנה למוסד ציבורי שאושר לעניין זה על ידי שר האוצר באישור ועדת הכספים של הכנסת. לכן, חשוב לוודא כי מקבל התרומה מופיע ברשימת מוסדות הציבור המוכרים לעניין תרומות לפי סעיף 46 לפקודת מס הכנסה כפי שהיא מתפרסמת באתר רשות המיסים בישראל.

עד שנת 1991 ניתנו אישורי תרומות למוסדות ציבוריים לצמיתות. אולם, משנת 1992 ועד היום, הוגבל תוקף האישורים לתקופה שאינה עולה על 3 שנים, וניתנה סמכות לרשות המיסים להאריך תוקפם לתקופות נוספות, שלא יעלו על 3 שנים כל אחת. מגבלת התקופה לאישור תחול גם לגבי אישורים שהוצאו עד שנת 1991 בהתאם להוראות המעבר שנקבעו בתיקון.

במקביל, פורסמה לאחרונה הוראת ביצוע המאפשרת לאלפי מעסיקים במשק לקבל הרשאה לתת לעובדיהם זיכוי ממס בגובה של 35% מסכום התרומה, בהתאם לסעיף 46 לפקודה, באמצעות תלוש השכר וזאת ללא צורך בפניה של המעסיק לקבלת אישור פרטני לקבלת הרשאה למתן זיכוי במס, או לחילופין, ללא צורך של העובדים התורמים להגיע למשרד השומה לקבלת החזר המס.

עמותות וחברות לתועלת הציבור שטרם קיבלו אישור תרומות לפי סעיף 46 לפקודה או שתוקף אישורם עומד לפוג או יפוג לפי הוראות המעבר שנקבעו בתיקון, כדאי שיפעלו לקבלת אישור בתוקף ובהקדם.

משרדנו עומד לרשותכם למתן מידע נוסף בעניין אישורי מוסד ציבורי בכלל ולתרומות בפרט.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני