• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהחישוב נפרד לבני זוגהקלות במסווה בעניין חישוב מאוחר נפרד

הקלות במסווה בעניין חישוב מאוחר/ נפרד

26.11.2012

הקלות במסווה בעניין חישוב מאוחר/ נפרד

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

ביום 25.11.2012 פרסמה רשות המיסים הודעה בעניין חישוב מאוחד/ נפרד לבני זוג העובדים יחדיו בעסק משותף. בהודעה נאמר כי:

רשות המיסים הרחיבה את ההקלות לבני זוג העובדים בעסק בבעלותם המשותפת או בבעלות אחד מהם, שדרשו חישוב נפרד. לפיכך תתאפשר החלת סעיף 66 (ה) לפקודת מס הכנסה ביחס לשנים הקודמות לשנת המס 2012 וכן לגבי תיקים "פתוחים", בהם עלתה סוגיית חישוב מאוחד/נפרד, לרבות תיקים התלויים ועומדים בבית המשפט.

זאת לאור קביעתו של בית המשפט העליון בעניין מלכיאלי כי בהתאם ללשון החוק ולתכליתו, חזקת התלות לגבי בני זוג העובדים בעסק בבעלותם המשותפת או בבעלות של אחד מבני הזוג, היא חזקה חלוטה, ובשל כך אינם רשאים לערוך חישוב נפרד על הכנסותיהם מהעסק.

לאור אי הבהירות ששררה בנושא זה, עד הכרעת בית המשפט העליון, ועקב פניית ועדת הכספים ופניות רבות נוספות להקלות בעקבות החלטת בית המשפט העליון, החליטה רשות המסים להרחיב את ההקלות עליהן הוחלט בתאריך ה- 4.7.2012 לנישומים שדרשו חישוב נפרד, כדלקמן:

להלן ההקלות לכאורה שפורסמו באשר לחישוב נפרד:

1. תתאפשר החלת סעיף 66(ה) לפקודת מס הכנסה, המאפשר חישוב נפרד בתנאים מסוימים ועד לסכום של 48,960 ₪ (בשנת 2012) ביחס לשנים קודמות עד לשנת המס 2012 (כולל). הקלה זו תחול לגבי כל התיקים "הפתוחים" בהם עולה סוגיית חישוב מאוחד/ נפרד, לרבות תיקים התלויים ועומדים בבית המשפט, לנישומים העומדים בתנאי הסעיף, גם אם לא הודיעו על בקשתם במועד.

2. יבוטלו קנסות וריבית בגין המס הנובע מסוגיית חישוב נפרד /מאוחד.

3. תינתן פריסת חוב המס הנובע מסוגיית חישוב מאוחד/נפרד עד ל- 12 תשלומים.

כל ההקלות הללו, מותנות בהגשת בקשה לפקיד השומה לתיקון הדוחות השנתיים לשנים הרלוונטיות עד ליום 1.3.2013.

בנוסף, הקים מנהל רשות המיסים בישראל, מר דורון ארבלי, צוות שבוחן בימים אלה פתרון בסוגיית החישוב מאוחד/נפרד לשנים 2013 ואילך.

נציין כי ביום שלישי 27.11.2012 התקיימה ישיבת ועדת הכספים של הכנסת בנושא חישוב מס של בני זוג העובדים יחד, בה נדרשה רשות המיסים להקפיא כל ההליכים בעניין שומות עבר, עד הכנסת החדשה, תוך שימוש בסמכות מנהל רשות המיסים לתת הארכה של שנה נוספת בשל שנות מס העומדות להתיישן.

נציין, כי לדעתנו, ההנחייה לעיל סותרת את הנחיות בהמ"ש העליון ואת בקשות חברי ועדת הכספים של הכנסת ממנהל רשות המיסים, לעכב כל טיפול בנושא עד תיקון החקיקה וגם באופן רטרואקטיבית. הגבלת הזמן להחלטה עד 1.3.2012 מהווה ניסיון לקבוע עובדות בשטח בטרם כינוס הכנסת החדשה ואנו נשקול, ככל שרשות המיסים לא תיתן הודעה אחרת כדרישת יו"ר ועדת הכספים של הכנסת עד ליום 4.12.2012, להגיש בג"צ על מנת לחייב את רשות המיסים לעכב כל טיפול בשומות עבר עד קביעת המחוקק בנושא. הכול בהתאם לפסיקת בהמ"ש העליון שביקש את המחוקק לתקן את הסעיף המפלה בפקודה ולכוונת המחוקק בעניין.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני