• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true

כך תיערכו לתקנות המס החדשות בישראל

ענת טנא, עו"ד , ניר הורנשטיין, עו"ד

 |  24.11.2013

כך תיערכו לתקנות המס החדשות בישראל
ענת טנא, עו"ד ,     ניר הורנשטיין, עו"ד

 

הצעות להיערכות ותכנוני מס לביצוע לפני סוף שנת המס 2013 ולקראת שנת המס 2014 בנושאים הבאים:

חברות ארנק (חברת נושאי משרה, חברת חיץ, חברה צוברת), הפקדות לקופת גמל בידי שכירים, נאמנויות וחברות משפחתיות, הרפורמה במיסוי דירות מגורים.

חברות ארנק

"חברות ארנק " הוא כינוי ליחידים הפועלים במסגרת חברות למתן שירותים אישיים ו/או לביצוע השקעותיהם.

בעקבות ועדת טרכטנברג בוצע מיפוי מחדש של חברות הארנק, בהתאם לסוג הפעילות ומבנה הבעלות הצפוי להשפיע על האופן שבו הן ימוסו.

נכון לעכשיו טרם הושלמה החקיקה בנושא, וייתכן שהיא תיכנס לתוקף באופן מלא רק בשנת 2015, אולם ייתכן שכבר עם השלמת החקיקה בשנה הבאה ייקבעו הוראות מעבר ולכן את ההיערכות כדאי לבצע בטרם תיכנס החקיקה לתוקף.

3 קטגוריות

החוק החדש מסווג את חברות הארנק ל-3 קטגוריות: הראשונה היא המקרה הקלאסי והמוכר של "חברת נושאי משרה", שבו מי שיש לו חוזה עבודה רגיל כשכיר מקבל את השכר במקום באופן ישיר, לחברה שהוא הקים (במקום "יוסי כהן", יהיה "יוסי כהן בע"מ).

המלצתנו היא להעמיד את חוזה ההעסקה על המצב האמיתי שלו. אם יש סיטואציה שבה החוזה לא משקף את המציאות, כגון כאשר מדובר בהסכם למתן שירותים ולא חוזה עבודה משרה מלאה, יש צורך לנסח כבר עתה את החוזה מחדש באופן נכון.

הקטגוריה השנייה היא "חברת חיץ"- חברת מעטים שמרבית הכנסתה היא פסיבית, כלומר קבלת דיבידנדים, ריביות, שכירויות וכדומה. רווחי הון מהשקעות אינם נכללים בהכנסה הפסיבית ולכן הכנסות מרווחי הון ימוסו בשיעור מלא.

על רקע זה המלצתנו היא להוציא את ההשקעות שמבוצעות בחברות החיץ למקום אחר ולא לערבב חברות בעלות החזקות ריאליות עם החזקות פיננסיות.

קטגוריה נוספת ואחרונה היא החברה הצוברת, אשר רוב החברות הישראליות נכללות תחתיה. לא ברור עדיין אם שינוי תקנות המיסוי לגביה אכן ייכנס לתוקף.

הפקדות לקופות גמל בידי שכירים

אחד ממקלטי המס לעצמאים בישראל, הוא ההפקדה לקרן השתלמות. אלא שגם לשכירים ישנה אפשרות, פחות מוכרת, ליהנות מהטבות מס שאותן מעניקה המדינה. שכירים עשויים להיות זכאים להטבות מס מידיות בגין הפקדות שיבוצעו על ידם וזאת ביחס לשכר אשר לגביו המעביד לא ביצע הפרשה פנסיונית (נסיעות, שעות נוספות, דמי הבראה וכד') וכן ביחס להכנסות אחרות.

בגין ההפקדות הללו קיימת זכאות לניכוי במס (שהשפעתו גדלה ככל שהכנסת היחיד גבוהה יותר) ולזיכוי במס (בשיעור של 35%), בכפוף למגבלות הקבועות בחוק. הטבות המס לזכאים עשויות להגיע לאלפי שקלים.

חשוב לזכור כי משיכת הכספים מקופת הגמל בלא קנס תתאפשר אמנם רק בגיל פרישה, עם זאת, גם אז ייהנו סכומי הקצבה מפטור משמעותי מאד, שיגיע בשנת 2025 לשיעור של עד 67% מהקצבה המשולמת (מוגבל בתקרה).

נאמנויות וחברות משפחתיות

אחד הנושאים העיקריים ברפורמה שבוצעה בתחום המס במסגרת חוק ההסדרים, הוא מיסוי הנאמנויות שייכנס לתוקפו בתחילת 2014. הרפורמה יצרה מצב, שבו נאמנות עם רווחים צבורים בניירות ערך, שנצברו על פני מספר שנים ולא ימומשו עד סוף השנה, תשלם באופן אבסורדי החל מהשנה הבאה מס על כל הרווח שנצבר לאורך השנים. לכן, אם יש משהו שמנהלי התיקים של הנאמנויות הזרות חייבים לעשות, זה ליצור עלות חדשה (כלומר למכור ולקנות מחדש) לאותם ניירות ערך שמוחזקים בנאמנות.

ביחס לחברות משפחתיות, אם בעבר ניתן היה לזגזג בין חברה רגילה לחברה משפחתית בהתאם לסוג והיקף ההכנסות בכל שנה ולמעשה לבצע כך תכנון מס, הרי הפרצה הזו עומדת להיסגר כבר בסוף נובמבר. חברות צריכות להחליט עד תאריך זה (30.11.2013) כיצד הן יהיו רשומות מעתה ואילך. לכן יש לבצע תכנון לטווח הארוך ולהחליט כיצד עדיף לסווג את החברה.

דירות מגורים

החל מיום 1 בינואר 2014 תיכנס לתוקפה הרפורמה במיסוי דירות המגורים. הפטור ממס שבח במכירת דירה אחת ל-4 שנים עתיד להתבטל ובמקומו יחול פטור רק ביחס למי שמחזיק דירת מגורים אחת בלבד וגם זאת רק עד לתמורה של 4.5 מיליון שקל – התמורה שמעבר לכך תהיה חייבת במס.

החלת המס אמנם נעשית באופן הדרגתי (ונקבעו הוראות לפטור יחסי על חלק הרווח שנצבר עד סוף השנה הנוכחית), אולם לאור השינויים המהותיים מוצע בהחלט לשקול אפשרות למכור דירה עד סוף השנה הנוכחית בפטור ממס ולהיוותר עם דירה אחת.

דוגמאות לנהנים

כך לדוגמא, מי שהוא בעלים של שתי דירות מגורים ולא מכר דירה ב-4 השנים האחרונות, יוכל למכור דירה אחת בפטור מלא עד תום השנה הנוכחית ודירה נוספת בפטור מלא ממס בשנה הבאה. אם יבחר להמתין ולא ימכור השנה, לא יוכל למכור אף לא אחת משתי הדירות בפטור מלא ממס.

גם מי שבנה דירה (או קנה מקבלן או מקבוצת רכישה) ומעוניין למכור אותה לאחר סיום הבנייה יוכל לעשות זאת בפטור מלא רק עד תום השנה – שכן החל מתחילת שנת 2014 תידרש תקופת המתנה של 18 חודשים לפחות מהשלמת הבנייה.

יתרונות למכירה עד סוף השנה עשויים לנבוע גם לתושבי חוץ, אשר הפטור לגביהם עתיד להתבטל בתחילת השנה הבאה (אלא אם יוכיחו שאינם בעלים של דירת מגורים נוספת בחו"ל).

נקודה חשובה נוספת עשויה להיות האפשרות לקבל החזרי מס בקרב מי שמכר בשנים האחרונות דירה וביקש להתחייב על כך במס כדי לשמור את הפטור למכירה גדולה יותר בעתיד (מתוך הנחה שיוכל לנצל את הפטור בתוך 4 שנים). שינוי החקיקה מהווה סיבה טובה להתחרט ולבקש להמיר את החיוב הקודם במס בפטור וכך לקבל חזרה את המס ששולם בתוספת הפרשי הצמדה וריבית.

 

 

 

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני