• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true

תכנון המס של רשת זארה

קומפני אקספרס ישראל

 |  02.04.2014

תכנון המס של רשת זארה
קומפני אקספרס ישראל

סלבריטאיות מכל העולם כמו טיילור סוויפט, קים קרדשיאן, קייט מידלטון (אשת הנסיך וילאם) וכדומה, נצפים כשהן לובשות להנאתם את המותג הלואו-קוסט של זארה, חברה אופנה ספרדית מובילה ונחשבת. השיק והזוהר של סלבריטאי העולם, עוזר לחברת זארה לקדם את המכירות ולהפוך את חברת האם שלה, "אינדיטקס SA ", לחברת קמעונאות האופנה הגדולה בעולם.
אינדיטקס הפכה למובילה עולמית לא רק בשל מכירותיה הרבים אלא גם בזכות שווי שוק אדיר ורווח נקי של יותר מ-15% שזהו נתח חריג באופן יחסי לתחום. אינדיטקס מצליחה להציג נתונים מרשימים אלו ע"י ניצול כמה פרצות בחוקי המיסוי הבינלאומי וע"י ביצוע תכנון מס שמאפשר לה לחסוך מאות מיליוני דולרים בכל שנה.

איך זה עובד?

בחמשת השנים האחרונות, אינדיטקס העבירה כמעט 2 מיליארד דולר מהכנסותיה לחברות בת קטנות בהולנד ושוויץ. בחברות אלו רשומים כעובדים רק 0.1% מכלל כוח האדם של אינדיטקס אך הן אחראיות לכמעט 20% מכלל הרווח העולמי של החברה בשנה שעברה, כך ע"פ נתוני החברה עצמה.

הסטת הרווחים לחברות בעלות מיסוי נמוך באירופה, מאפשרת לאינדיטקס להציג מצב של רווחים אפסיים במדינות בעלות מיסוי חברות גבוה כמו איטליה, גרמניה, צרפת ובריטניה, שם מתבצעות רוב המכירות וזארה רושמת שם שולי רווח של 3% עד 5% בלבד מאז 2009.
ההסדר הזה מאפשר לאינדיטקס להפחית את תשלומי המס שלה באופן חוקי ב-325 מיליון דולר 100 מיליון מתוכם, רק בשנה האחרונה. כתוצאה מכך, מייסד החברה, אנריקו אורטגה גאונה, הפך לאיש העשיר ביותר באירופה ואחד מ-5 עשירי העולם כולו.

  העברת קניין רוחני?

גם חברות טכנולוגיה כגון גוגל, מיקרוסופט ואפל, מעבירים את הקניין הרוחני שלהם למדינות מס מופחת וכך מצליחות להקטין את חבות המס של שלהם. בזארה, הקניין הרוחני הוא קצת שונה אך מתכנני המס של החברה הצליחו להגדיר זכויות של עיצוב חלונות ראווה כידע בלעדי של החברה ובהתאם כנכס רוחני שניתן לרשום אותו במדינות מס נמוך.

עם כמעט 21 מיליארד דולר במכירות וכ-3 מיליארד דולר ברווחי שנת הכספים האחרונה, אינדיטקס הפכה לקמעונית הבגדים הגדולה ביותר באירופה כשהיא עוקפת את מתחריה הראשיים H & M וגאפ. למרות זאת, את רווחי החברה קשה מאד למצוא בצרפת, איטליה, גרמניה ואנגליה. לעומת זאת, חברת הבת ההולנדית, פרסמה רווח ענק הגדול יותר מכל המדינות שהוזכרו גם יחד ב-5 השנים האחרונות. היחידה בהולנד דיווחה על מס אפקטיבי של 16% שזהו חצי ממס החברות הנהוג במדינות באותן מדינות.

האסטרטגיה של העברת הכנסות לחברה בהולנד, מאפשרת לחברות בת כמו החברה באיטליה, לחתוך יותר מחצי מתשלומי המס שלה. מאז שנת 2009, חברת הבת של זארה באיטליה, שורת התמלוגים ששולמו לחברה ההולנדית הייתה גבוהה בהרבה משורת הרווח הסופי של החברה באיטליה.

החיסכון במס

עיתון בלומברג, ניסה לבדוק כמה בדיוק חסכה זארה ע"י שימוש בהעברת הכנסות להולנד ועשה זאת ב-2 דרכים שונות: הגישה הראשונה השוותה בין שיעורי המס האפקטיביים שחברה ציבורית מדווחת באופן גלובלי, לשיעור הסטטוטורי במדינת הבית שלה. וכך, אם כל הרווחים שנרשמו על החברה בהולנד מאז 2009 היו מחויבים במס לפי השיעור המקובל בספרד (30%), אינדיטקס הייתה משלמת 325$ מיליון דולר יותר במס.

השיטה השנייה בדקו את כל שיעורי המס האפקטיבי על הרווחים שדווחו ע"י אינדיטקס, למעט הנתונים מהחברה ההולנדית ולאחר מכן, הוחל שיעור המס ההולנדי הקבוע בחוק, בגישה זו, אינדיטקס הייתה חוסכת "רק" 215$ מיליון מאז 2009.

דובר החברה מסר כי החברה פועלת לפי כל הסטנדרטיים הבינלאומיים לשקיפות ופועלת לפי החוק בכל מדינה בה קיים סניף של החברה. שולי הרווח של החברה נבדקים לעיתים קרובות ע"י רשויות מס בכל מדינה, ובכל פעם נמצאים תקינים וחוקיים.

בהתבסס על הנתונים שפורסמו עד כה, ניתן להבין כי זארה וחברת האם שלה, מבצעים תכנון מס יעיל ונכון שמייצר להם רווחים גדולים, אך יחד עם זאת, הם משתמשים בחברות הולנדיות ושוויצריות ועושים זאת בצורה גלויה, שקופה וברורה.

 

הקמת חברות בחו"ל - קומפני אקספרס , כתובת האימייל שלנו: [email protected]

 

 

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני