• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתקטגוריותגילוי מרצון על השכרת דירות ומכירת נדל ן

גילוי מרצון על השכרת דירות ומכירת נדל"ן

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  03.04.2014

 

גילוי מרצון על השכרת דירות ומכירת נדל"ן
רמי אריה , עו"ד ורו"ח


נפנה את תשומת הלב, להודעת רשות המיסים מיום 2.4.2014 בדבר פעולות חדשות ונוספות לאכיפה והרתעה בנושא הונאות מס בתחום הנדל"ן.

לפי הודעת רשות המיסים, כחלק מהמאבק בהון השחור ובהלבנת ההון, נערך מבצע רחב היקף בשבוע שעבר במחוז מרכז. במהלכו, גבתה רשות המסים כ-10 מיליון ₪ ממעלימי מס. המבצע בניהולו של שמעון לרנר, פקיד שומה חדרה, היה מבצע משולב של מס הכנסה ומיסוי מקרקעין וזאת במטרה לסקור את כל העוסקים בענף הנדל"ן. עיקר המבצע התמקד בפעילות בתחום הנדל"ן באזור שיפוטם של פקיד שומה חדרה ופקיד שומה נתניה .

בחדרה התמקד המבצע באיתור הכנסות משכר דירה למגורים שלא מדווחות. לאחר איסוף מודיעין במשך מספר חודשים על בתי יוקרה המושכרים למגורים, בהם התמורה גבוהה משמעותית מתקרת הפטור, נערכו 73 ביקורות בנכסי בית וכן הופצו שאלונים לדיירים. בעקבותיהם צפוי פקיד שומה חדרה לבצע המשך מעקב והוצאות שומות מס למשכירי דירות שלא דיווחו על הכנסותיהם כחוק ואף יישקלו סנקציות פליליות כנגדם .

בנוסף, משרד מיסוי מקרקעין חדרה ביצע ביקורות לבדיקת נכונות דיווחי הקפאות שומות. במהלך הביקורת נמצא כי על קרקע אשר הייתה בהקפאה, נבנה בניין דירות, על כן, נשללה ההקפאה והמוכר חויב בתשלום השומה המלאה בסך של כ-1.2 מיליון ש"ח. במקרה אחר בו דווח על מכירת קרקע בחוף הים בגבעת אולגה הסתמן כי מדובר בקבוצת רכישה של דירות בבניין יוקרה ועל כן רוכשי הדירות, אם זו להם דירתם השנייה לא יוכלו ליהנות מהפטור לדירה יחידה .

בנוסף, נמצאו מספר נכסים בקיסריה המשמשים למסיבות ואירועים אקסקלוסיביים שבעליהם אינם מדווחים על הכנסתם. ממצאים אלו הועברו להמשך טיפול במשרדי מס הכנסה ומע"מ הרלוונטיים .

כמו כן במסגרת ביקורת רישום הכנסות של קבלנים, בכלל זה קבלני טיח, שיפוצים , בנייה, צבע וכו'. עלה כי כ-13% מתוך העסקים שנבדקו לא רשמו הכנסות. בין העסקים שנבדקו ניתן למצוא: קבלן צבע שקיבל תמורת עבודתו 52,000 ₪ שלא נרשמו, התברר כי אין לו תיק ברשות.

בביקורת שנערכה באתר בנייה ביישוב קדימה צורן נמצא קבלן המבצע עבודות שיפוצים ובנייה, שביצע עבודות בהיקף של 32,000 ₪ שלא רשם הכנסות אלו וכי גם לקבלן אין תיק ברשות.

בביקורת נוספת בישוב אצל קבלן לעבודות טיח נמצא כי לא רשם הכנסות בגובה 65,000 ₪. הקבלן טען כי הכספים אינם שייכים לו.

בביקורת בחדרה אצל קבלן טיח נמצאו שיקים בסכום 22,300 ₪ שלא נרשמו כלל.

לא נותר לנו, אלא לחזור ולהדגיש, כי רשות המיסים מגבירה לאחרונה מאד את פעולות האכיפה והגבייה שהיא עושה כנגד מעלימי הכנסות בכלל וכעת גם כנגד מעלימי הכנסות בתחום הנדל"ן. מוצע לאלו, לפעול באופן מידי לגילוי מרצון על הכנסותיהם לרשות המיסים, לפי נוהל הגילוי מרצון, כדי להימנע גם מסנקציות פליליות כנגדם.

צרו עמנו קשר להבהרות נוספות בעניין זה .

 

 

 

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני