• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםפיצויי מס רכוש – מלחמת חרבות ברזלתקנות הפיצויים לעסקים עקב מבצע צוק איתן מכתב פנייה לשר האוצר ויו ר ועדת הכספים של הכנסת

תקנות הפיצויים לעסקים עקב מבצע צוק איתן- מכתב פנייה לשר האוצר ויו"ר ועדת הכספים של הכנסת

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  27.07.2014

Rami Arie & co .

 

 

Advocates, CPA & Tax Consultants

 

¨¨¨

רמי אריה ושות'

עורכי דין, רואי חשבון ויועצי מס

Tax & Law office  

www.ralc.co.il ;   E-Mail: [email protected]

 

דיני מיסים & משרד עורכי דין

www.ralc.co.il  ; דוא"ל [email protected]

Beit Ampa TLV, 96 Yegal Alon St. Tel Aviv, 67891 ,Israel

 

בית אמפא TLV , רח' יגאל אלון 96, ת"א, 67891

Tel:    +972-73-2181818  +972-3- 5614833

Fax:   +972-73-2181820,+972-3- 5614844

 

טל פון : 073-2181818 (קווי),                   03-5614833

פקס:  073-2181820,         03-5614844

 

‏25  יולי  2014

 

 

לכבוד                                                                 

 

שר האוצר , מר יאיר לפיד                

 

א.נ.,

 

הנדון:  תקנות הפיצויים לעסקים עקב מבצע צוק איתן

 

בימים אלו, מתגבשת טיוטת תקנות לפי חוק מס רכוש וקרן הפיצויים בדבר הזכאות לפיצויים לפי החוק, לבעלי העסקים שנגרמו להם נזקים עקב מבצע צוק איתן.

בשם בעלי עסקים רבים שאנו מייצגים באזור הדרום ובכלל, אנו מביאים לתשומת ליבך, כי אין בתקנות המוצעות פיצוי שימנע נזקים כבדים לבעלי העסקים עקב המלחמה, ואישורם כפי ניסוחם כיום יביא לקריסת עסקים עד הגעתם לפשיטת רגל וחדלות פירעון, אלא אם יוכנסו בתקנות השינויים והתיקונים הבאים:

1.       תשלום מקדמות מיידיות על חשבון הפיצוי -  כדי לאפשר לעסקים לשלם את משכורות עובדיהם בגין חודש יולי 2014 וגם כדי לשלם את התקורות הקבועות של העסק (שכר דירה, ארנונה, חשמל וכדומה), יש לקבוע כי ישולמו מקדמות לכל העסקים באזור הדרום עד ליום 5.8.2014 לכל המאוחר, על בסיס יחסי לסכום הפיצוי שקיבלו במבצע עמוד ענן (שנמשך רק 8 ימים).

  עסק חדש יקבל מקדמות ע"ח לפי מסלול שכר בתוך 7 ימים, מהיום שיגיש את הדיווח על השכר בגין חודש יולי.

כל עסק, יהיה רשאי לקזז את המקדמות האמורות, מתוך תשלומי המס שהוא חייב בהם בגין חודש יולי 2014 ולא יותר מהסכומים שייקבעו בתקנות, על חשבון המקדמות.

2.       עסקים המדווחים על בסיס דו-חודשי – אשר לפי התקנות הקיימות יוכלו להגיש תביעה רק אחרי 15.9.2014 (עבור 7-8/2014), יוכלו לקבל מקדמה נוספת (כמו עסק חדש בגין משכורות אוגוסט) בתחילת חודש ספטמבר.

3.       הגדרת עוטף עזה תכלול את א.ת. אשקלון ונתיבות כאזור ספר – כך שגם עסקים בא.ת. אשקלון וגם בנתיבות, יהיו זכאים לתבוע פיצוי במסלול האדום, לפי הנזק הממשי שנגרם להם ולא לפי הנוסחאות שבמסלול הירוק.

4.       התקופה הקובעת לחישוב הפיצוי – יש לתת שיקול דעת למנהל לקבוע מחזור הכנסות בסיסי וקובע שונה מאשר האמור בתקנות, במיוחד כאשר מדובר בעסקים המוציאים חשבוניות בחודש עוקב לחודש העבודה, או בעסקים המדווחים כדין לפי בסיס מזומן לצורכי מע"מ.

5.       הגדרת תשומות נחסכות – יש למחוק מהגדרת "תשומות שוטפות" את התשומות בשיעור אפס, היות והכללתן מפחיתה את הפיצוי באופן מלאכותי, או לחלופין להקטין את מקדם ההוצאות הנחסכות בהגדרת "שיעור ההוצאה הנחסכת" עקב הכללת תשומות האפס, משיעור של 0.85 לשיעור שייקבע לכל עסק שיש לו תשומות בשיעור אפס, לפי התשומות הנחסכות הספציפיות שלו.

6.       הגדלת טווח האזור המוכרז הזכאי לפיצוי –לטווח של 60 ק"מ, כולל בערים ראשון לציון, נס ציונה ורחובות אשר נפגעו קשה עקב המלחמה. לגבי ענפי העיסוק בפנאי, מלונאות, מסעדות, אולמות שמחות וכדומה שנפגעו במיוחד יש לבחון הגדלת הטווח עוד יותר (כמו שגם חיפה ואף דרום לה נכללו באזור המוכרז במלחמת לבנון השנייה).

7.       הרחבה לגבי עסקים שיש להם פעילות מהותית באזור שנפגע – נוסח התקנות הקיים אינו נותן כל פיצוי לעסק הרשום לצורכי מע"מ מחוץ לאזור המוכרז, אף אם כל פעילותו או עיקרה היא באזור זה. יש לקבוע כי כל עסק שלפחות 25% ויותר מפעילותו היא באזור המוכרז, יהיה זכאי לקבל פיצוי לפי החוק. כל אחד לפי נזקו כמובן.

8.       גמישות בקביעת מחזור ההכנסות – יש לתת שיקול דעת למנהל, לקבוע כי מחזור ההכנסות הבסיסי והקובע לפיצוי, ייעשה לא רק לפי הדיווחים למע"מ. אלא, גם לפי הזמנות לעבודות שנרשמו בספרי החשבונות כדין וביטולן.

9.       עסק בהתרחבות או בצמצום – יש לקבוע מקדם התרחבות או צמצום לכל עסק, לפי ממוצע שלושה החודשים שקדמו לחודש המלחמה ולחודשים המקבילים אשתקד. כך שהפיצוי יהיה תואם למחזור הפעילות שהיה צפוי בפועל בחודשי המלחמה, לפחות ככל שההתרחבות או הצמצום יעלו על 10% לעומת הנוסחה הרגילה.

10.   עסק חדש – יקבל פיצוי לפי ממוצע מחזורי הכנסותיו בשלושה החודשים שקדמו לחודש המלחמה, ולא מהחודש הראשון לפעילותו (כדי לא לקחת בחשבון את תקופת ההרצה שלו).

11.   פיצוי לסניפים – עסק שיש לו כמה סניפים המתנהלים פיננסית באופן עצמאי בתוך הרשת, יהיה זכאי לפיצוי לכל סניף כאילו הוא עסק עצמאי לכל דבר.

12.   התקרה לפיצוי   - יש לקבוע כי התקרה לפיצוי תהיה בסך של 4 מיליון ₪ לחודש, בהתאמה לתקרת הפיצוי שהייתה במלחמת לבנון השנייה (3 מיליון ב- 2006). ולא כמו בעמוד ענן לפי 1 מיליון ₪ ל- 8 ימים.

13.   מסלול לקבלני בניין – יש לקבוע מסלול מיוחד לפיצוי קבלני בניין, שישקף את תוספת התקורות, הוצאות המימון לבנקים ואת עלויות דחיית מסירת דירות לדיירים עקב הקפאת העבודות בתקופת המלחמה.

14.   חובת החלטה בפיצוי תוך 60 יום מיום הגשת התביעה – לקבוע בתקנות כי המנהל יהיה חייב לתת החלטת בתביעה לפיצוי שהוגשה במסלול הירוק, בתוך 60 יום, מהיום שהוגשה. תקופת השישה חודשים הקבועה בתקנות תישאר רק לגבי תביעות במסלול האדום.

15.   סנקציה בגין אי החלטה במועד – יש לקבוע כי אי קבלת החלטת המנהל, בתוך ה- 60 יום או תוך השישה חודשים בהתאמה, משמעה קבלת התביעה במלואה (כמו שקבוע לעניין השגות של נישומים לפי חוק מיסוי מקרקעין או לגבי פקודת מס הכנסה).

16.   הזכות להצמדה ורבית על פיצוי מעוכב – יש לחזור ולקבוע כי פיצוי שישולם באיחור, יישא הצמדה וריבית בתוך 30 יום מיום קרות הנזק כפי ההוראה בתקנות העיקריות, ולא רק תוך 30 יום מיום הגשת התביעה.

17.   ועדות ערר – יש לקבוע בתקנות, כי שופט שלום, יוכל לכהן כועדת ערר לעניין עררים על החלטות המנהל, וכי הדיונים ייעשו בשיטת "המרצת פתיחה", כך שיסתיימו תוך 90 יום לכל היותר מיום הגשת הערר.

 

 

 

 

העתק : מר ניסן סלומיאנסקי, יו"ר ועדת הכספים של הכנסת

            חברי ועדת הכספים של הכנסת

            עו"ד רו"ח משה אשר, מנהל רשות המיסים בישראל

            מר אמיר דהן, מנהל קרן הפיצויים

            מר דוד רוטנברג, היועמ"ש של קרן הפיצויים

 

 

 

 

 

                                                                                                                                בכבוד  רב,

רמי אריה     עו"ד  ,  רו"ח

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני