• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםגילוי מרצוןגילוי מרצון אנונימיתכנון המס של הכדורגלן מסי למה כדאי להתייעץ עם מומחים

תכנון המס של הכדורגלן מסי - למה כדאי להתייעץ עם מומחים

קומפני אקספרס ישראל

 |  19.10.2014

תכנון המס של הכדורגלן מסי - למה כדאי להתייעץ עם מומחים

קומפני אקספרס ישראל


בשנים האחרונות, ספורטאים וידוענים אחרים מבצעים תכנוני מס יצירתיים ולגיטימיים ומתנהלים כמו חברה בינלאומית לכל דבר ועניין. הכנסות הכספיות של ספורטאים מובילים, מורכבות לרוב משכר, בונוסים ופרסומות וחסויות שהם מקבלים בשל היותם סלבריטאים.
ליונל מסי, הכדורגלן הטוב בעולם ואחד מחמשת הגדולים בכל ההיסטוריה של הכדורגל, משחק בספרד ומייצר הכנסות בשווי של כ-50 מיליון יורו בשנה. סכום המציב אותו כאחד מ-5 הספורטאים המרווחים ביותר כיום. היות ובספרד המס על שכר גבוה מגיע ל 43% מס, משתמשים השחקנים ובעלי הקבוצות בתכנוני מס ומעבירים תשלומים לחברות בבעלות השחקנים ואלו מושכים דיווידנדים בשיעור מס נמוך יותר. בשנתיים האחרונות, ליונל מסי ואביו מנהלים מערכה שאינה ספורטיבית וקשורה למיסוי החברות שבבעלותם. הם מואשמים בהעלמת מס לכאורה בהיקף של למעלה מ-4 מיליון אירו. אך האם מדובר במשפט ראווה של רשויות המס הספרדיות, או שמא יש דברים בגו?


איך עבד תכנון המס של מסי?


מסי נולד בארגנטינה ועבר לספרד כשהיה בן 12, אך משנת 2005 הוא מוגדר כתושב ספרד וכפוף לחוקי המס של ספרד. כבר אז ידע אביו כי בידיו "אס מנצח" והחליט למכור את הקניין הרוחני של השם לחברה בבליז כך שיוכל להעביר הכנסות שאינם משכר בספרד, למדינה עם תנאי מיסוי נוחים יותר. ההערכות מדברות על הכנסות שנתיות של כ-16.5 מיליון אירו בשנה, וזאת בשל היותו מותג מוכר. כיום, המותג שנקרא מסי הוא קניין רוחני שנמצא בבעלות חברה בבליז בשם
sport consulting LTD ונקנה מאביו של מסי בעבור 40,000 אירו עוד בשנת 2005. חברות זרות בבליז משלמות 0% מס על הכנסותיהם מחוץ לבליז ובכך נחסך למשפחת מסי 30% מס חברות בספרד.


רשויות המס בספרד החליטו לבדוק את העניין לעומק בשל חשש להעלמת מס וע"פ החשד מאמינים הם כי החברה בבליז אינה חברה אמיתית והיא הוקמה עם זהות בדויה. הסיבה שהחברה הוקמה דווקא בבליז, היא העובדה שבבליז אין חובה לחשוף לציבור את בעלי המניות בחברה. בנוסף החליטו רשויות המס לבדוק האם עסקת המכירה של הקנין הרוחני של מסי, שנעשתה עוד בהיות קטין, היתה מוצדקת או שהינה עסקה פיקטיבית שמטרתה הקטנת המיסוי הספרדי.
באמצעות המאבק המתוקשר עם מסי ומשפחתו, מקווים רשויות המס בספרד ליצור חשיפה גבוהה למאבק בהעלמות המס אך ע"מ להצליח גם בפן המשפטי עליהם לעבור משוכה גבוה.. הם צריכים להוכיח כי הקניין הרוחני שבגינו הועבר תשלום עבור פרסומות, ההכנסות עבור הפרסומות שאותן ביצע מסי נעשו בספרד וכי מרכז השליטה והניהול של החברה בבליז גם הוא נעשה מתוך ספרד. העובדה כי מסי ואביו נמצאים מחוץ לספרד ברוב ימות השנה בשל עיסוקו של הבן המוכשר, תקשה מאד על התביעה להוכיח את הנקודה. עוד טוענת משפחת מסי, כי עסקת המכירה לחברה בבליז, נעשתה ע"י הסוכן הקודם של מסי ללא ידיעתו ועוד לפני שהיה בגיר בהתאם לחוק הספרדי. אך יחד עם זאת, מסי כבר שילם כ-5 מיליון אירו דמי כופר לרשויות המס בנוסף ל-10 מיליון אירו נוספים ששילם עבור הכנסותיו מ-2010, והדבר עלול לבוא לרעתו עת יתפרש הענין כהודאה מצידו בניסיון להעלמת מס.

ככל הנראה, העניין יסגר בסופו של דבר בכסף שאינו חסר במשפחת מסי. רשויות המס יקבלו את החשיפה שביקשו, אוהדי הכדורגל יקבלו את השחקן שהם אוהבים ומרכזים פיננסים יקבלו עוד חשיפה לשירותים שהם מציעים עבור ידוענים.

יחד עם זאת, כדאי לזכור כי החזקת חברות זרות בחו"ל והחזקת חשבונות בנקים בחו"ל, על ידי תושבי ישראל, מחייבים דיווח לרשויות המס בישראל ותשלום המיסים ככל שהם חלים. ככל שלא דווח ושולם המס עד היום, כדאי לנצל את הוראת הגילוי מרצון באופן אנונימי כדי להסדיר את חוקיות ההחזקת בחברות או בחשבונות בנק בחול בהקדם האפשרי ולמנוע חשיפה פלילית בעניין.

למשרדנו ניסיון רב בייצוג בעניינים אלו של גילוי מרצון אנונימי .  

באדיבות קומפני אקספרס ישראל  המומחים לפתיחת חשבונות ו חברות בחו"ל כתובת האימייל  [email protected]m 

 

 

 

 

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני