• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתקטגוריותנחתם צו המחייב עורכי דין ורואי חשבון בזיהוי לקוח

נחתם צו המחייב עורכי דין ורואי חשבון בזיהוי לקוח

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  09.12.2014

נחתם צו המחייב עורכי דין ורואי חשבון בזיהוי לקוח

 

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

ביום 2.12.2014 נחתם הצו המחייב עורכי דין ורואי חשבון בזיהוי ורישום פרטים מלאים של הלקוחות שלהם, אשר להם הם נותנים שירותים עסקיים מסוימים. תחולת הצו תהיה החל מיום 2.9.2015- תשעה חודשים לאחר פרסומו (על פי סעיף 11 לצו זה).

מדובר בצו אשר נועד להיות נדבך נוסף במאבק העולמי בהון השחור ובהלבנת ההון, מדינת ישראל מנסה לעמוד בסטנדרטים בינלאומיים אשר מותווה ע"י ארגון ה- OECD . המלחמה המתנהלת ע"י מדינת ישראל בנושא הלבנת ההון הינה שיטתית ועקבית ובהדרגה מגיעה למקומות חדשים.

יש לזכור כי עד מועד כניסת הצו לתוקף, ניתן עדיין לבקש גילוי מרצון של הון שחור, לרבות לגבי חשבונות בנק ונכסים בחו"ל שלא דווחו בעבר לרשות המיסים, לגבי הכנסות מדירות מושכרות שלא דווחו והון שחור שנצבר בעבר ולגבי רישומי נכסים שלא על שם בעליהם האמתי.

הליך גילוי מרצון מאפשר הגשת בקשה אנונימית ללא זיהוי פרטי המבקש באמצעות המייצג, ומניסיוננו בהגשת בקשות כאלו בעבר, ההליך מתבצע בדיסקרטיות מלאה וסופו הלבנת הון מאושרת וחוקית למהדרין. לפרטים נוספים הקישו כאן.

הצו החדש מעוגן בתיקון 13 חוק איסור הלבנת הון, ה'תשע"ד -2014, אשר הוסיף לחוק את סעיף 8ב , העוסק בחובת עורכי הדין ורואי החשבון, לזהות ולהחתים את הלקוח על הצהרה מפורטת, בטרם יתנו להם את השירותים הבאים:

1.        קניה, מכירה או חכירה לדורות של נכסי דלא ניידי .

2.        קניה ומכירה של עסק.

3.        ניהול נכסי הלקוח הכולל ניהול כספים, נירות ערך ונכסי דלא ניידי, וכן ניהול חשבונות של לקוח בתאגיד בנקאי.                          

4.        קבלה, החזקה או העברה של כספים לצורך הקמה או ניהול של תאגיד.

5.        הקמה או ניהול של תאגיד, עסק או נאמנות לאחר.

הצו שאושר, מטיל על עורכי הדין ורואי החשבון חובות בדבר החתמת הלקוח על תצהיר זיהוי פרטים, שמירת מסמכי הזיהוי של הלקוח, בדיקה כי לא מדובר בלקוח ממדינות מסוימות לרבות מהרשות הפלשתינאית, וחובת שמירת הנתונים והמסמכים למשך חמש שנים לפחות. כמובן, שבצד אלו יש גם אחריות פלילית לקיום הנדרש בצו. חובות אלו יחולו גם לגבי לקוחות קיימים של עורכי הדין ורואי החשבון לאחר תקופת מעבר של שנה אחת.

הצו עדין בראשיתו, עם הזמן יגיעו לבתי המשפט מקרים שיבהירו את היקף הדרישה מעורכי הדין ורואי החשבון, ואת הפיקוח הנדרש מהם כלפי העובדים במשרדם לאכיפת ההתנהלות המקובלת על פי התיקון הנ"ל.

התיקון לחוק והצו החדשים, הם צעד נוסף להחמרת הטיפול במעלימי הכנסות ומחזיקי הון שחור ובמסייעים להם. לכן, הפתרון הטוב ביותר הוא לפעול בדרך המלך של גילוי מרצון על ההון השחור ולהגיע להסדר עם רשות המיסים בדבר הלבנת ההון באופן חוקי ולגיטימי, לפני שהצו ייכנס לתוקף. לפרטים נוספים הקישו כאן.

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני