• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתקטגוריותהטבות המס הניתנות בעסקת פינוי בינוי בין יזמים

הטבות המס הניתנות בעסקת פינוי בינוי בין יזמים

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  02.06.2015

ההקלות לעניין מועד המכירה הניתנות ליזם יינתנו גם לחברה הרוכשת ממנו

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

ביום 23.5.2015 פרסמה רשות המיסים החלטת מיסוי 3637/15 בעניין שרשור הטבות המס הניתנות בעסקת פינוי בינוי בין יזמים.

מדובר במתחם שנרכש על ידי יזם ממנהל מקרקעי ישראל, באמצעות מכרז, במסגרתו נדרש פינוי המחזיקים במתחם כולו לצורך בניית הפרויקט.

בהסכמי הפינוי נקבעו מספר תנאים מצטברים אשר כונו "תנאים מתלים", לקיומו של הסכם הפינוי. יחד עם זאת נקבע, בהתייחס לתנאים אלו, כי רק ליזם, בהתאם לשיקול דעתו הבלעדי, הסמכות להאריך את המועד להתקיימות התנאים ואף למחול על קיומם.

בשל רצונו של היזם לקדם ולזרז את בניית המתחם כולו, נערך מו"מ בין היזם לבין חברת X (להלן: "הרוכשת"), להעברת זכויות היזם בחלק מהמגרשים במתחם והוסכם כי היזם ימחה לרוכשת את כלל הזכויות וההתחייבויות על פי ההסכמים עם מפונים אלו. היזם יישאר אחראי כלפי מפונים מהמתחם כולו, לרבות מהמגרשים הנמכרים, אשר מקבלים פיצוי במגרשים אשר נותרו בבעלותו. ביחס למחזיקים מהמגרשים הנמכרים, אשר טרם נחתם עימם הסכם פינוי, האחריות לפינויים ולפיצוי שיוענק להם, תחול על הרוכשת ועל חשבונה.

פרטי הבקשה:

היזם ביקש כי ההקלות לפי פרק חמישי 4 לחוק מיסוי מקרקעין, ימשיכו לחול על המפונים במתחם כולו גם לאחר מכירת חלק מהמתחם לרוכשת, וזאת בין אם הפיצוי למפונים יינתן על ידי היזם ובין אם הפיצוי יינתן על ידי הרוכשת, ובין אם על ידי שניהם ביחד, ויראו כל אחד משני היזמים ו/או את שניהם ביחד כ"יזם" לעניין פרק חמישי 4 לחוק ביחס למפונה המקבל פיצוי.

בהגיע יום המכירה, יגיש כל אחד מהיזמים את הדיווחים הנדרשים לרשות המסים ביחס למחזיקים אשר יקבלו פיצוי בחלקו של אותו יזם במקרקעין.

החלטת המיסוי ותנאיה:

רשות המיסים קבעה כי תוכנו המהותי של הסכם הפינוי, דומה יותר במהותו להסכם אופציה, ולכן, ההקלות על פי הוראות פרק חמישי 4 ימשיכו לחול על המפונים במתחם כולו, וזאת בין אם הפיצוי למפונים יינתן על ידי היזם ובין אם הפיצוי יינתן על ידי הרוכשת, ויראו הן את היזם והן את הרוכשת כ"יזם" לעניין להוראות פרק חמישי 4 לחוק.

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני