• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםגילוי מרצוןגילוי מרצון אנונימימבצע מעצרים רחב כנגד מעלימי הכנסות משכר דירה

מבצע מעצרים רחב כנגד מעלימי הכנסות משכר דירה

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  15.07.2015

מבצע מעצרים רחב כנגד מעלימי הכנסות משכר דירה

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

ביום 13.7.2015 הודיעה רשות המיסים על המשך מבצע האכיפה האגרסיבי כנגד בעלי דירות להשכרה שלא דיווחו ושילמו את המס בגין הכנסתם מהשכרה. בנוסף למעצרים הקודמים, נעצרו הפעם, שני אחים מנתניה, שכיר מפתח תקווה ואברך מירושלים.

מדובר בבעלי דירות שקיבלו דמי שכירות בסך של מיליוני ₪ ולא דיווחו עליהם, במשך שנים.

לפי החשד, במהלך השנים, אחד האחים מנתניה העלים הכנסות בהיקף של כ-2,700,000 ₪, אחיו השמיט הכנסות בסך של כ-1,600,000 ₪, השכיר השמיט הכנסות בסך של כ-800,000 ₪ והאברך חשוד כי השמיט הכנסות בסך של כ-1,300,000 ₪. 

בשנה האחרונה, כחלק מפעילות מחלקת המודיעין במס הכנסה להרחיב את רשת הנישומים, נשלחו למעלה מ-100,000 מכתבים לאזרחים ובהם דרישה לדווח על הכנסות בישראל. מכתבים אלו נשלחו לאנשים, שאין להם תיקים ברשות המסים אולם, בהתאם להצלבות מידע וסימנים מחשידים אחרים שבוצעו, עולה כי על פניו אמור להיות להם תיק ברשות.

בשבוע שעבר פורסם כי בפרשה נעצרו עד כה: תושב חוץ, שהעלים לפי החשד בעשור האחרון הכנסות בסך כ-1.5 מיליון ש"ח שקיבל תמורת השכרת ארבע דירות שבבעלותו, בני זוג שכירים מיהוד, החשודים כי העלימו הכנסות משכר 15 דירות שבבעלותם בסך כ-3 מיליון ₪ ותושב רעננה, שאין לו כל הכנסה מדווחת וחשוד כי העלים הכנסות שכר דירה בסך כ-1.5 מיליון ₪. כחלק מפעולות אכיפת הדיווח נחקרו בשלב הראשון עשרות אזרחים מכל רחבי הארץ, שקיבלו את דרישות הדיווח ולא הגישו דוחות ועוד צפויים מעצרים נוספים.

החקירה נגד האחים והשכיר מנוהלת במשרד חקירות מס הכנסה מרכז. מהחקירה בעניינם של האחים עולה כי ברשותם דירות בנתניה, אותן השכירו מבלי שפתחו תיק ברשות המסים ובלי שדיווחו על ההכנסות.

לאחד האחים יש 12 דירות, שבע מהן רשומות על שמו וחמש מהן רשומות על שם בנו ורק אחת משמשת אותם למגורים. הוא הודה כי בשנים 2005 - 2014 לא דיווח על ההכנסות בסך 2.7 מיליון ₪, שקיבל מהשכרת דירותיו בנתניה ובכפר יונה. אחיו, הודה אף הוא כי בשנים 2005 – 2015 היו בבעלותו 6 דירות בנתניה, אותן השכיר ובגינן שולם לו שכר דירה בסך כ-1.6 מיליון ₪ אולם בדוחות שהגיש למס הכנסה דיווח כי גובה השכירות נמוך מרף הפטור ממס.

מהחקירה בעניינו של השכיר (44) עלה כי בבעלותו 5 דירות שהושכרו במרוצת השנים 2005 – 2014, זאת ללא פתיחת תיק ברשות וללא דיווח. בדיקת חוזי השכירות הצביעה על סך הכנסות של כ-800,000 ₪ בתקופה הרלוונטית. בחקירה הוא הודה כי לא דיווח על הכנסותיו משכר דירה.

 משרד חקירות מס הכנסה ירושלים והדרום מנהל את החקירה נגד האברך (35) וכעולה מהבקשה שהגיש לבית המשפט, האברך החל ברכישת נכסי נדל"ן כבר לפני עשור ובבעלותו 5 דירות ונכסים המניבים לו הכנסה חודשית ואף-על-פי-כן, הוא לא פתח תיק במס הכנסה ולא דיווח על הכנסותיו מתשלומי השכירות שקיבל. הואיל והוא לא השיב לדרישת הדיווח שנשלחה לו, הוא נחקר. בחקירה הוא הודה כי הכנסותיו משכירות החל משנת 2007, עליהן לא דיווח כלל, עומדות על יותר מ-1.3 מיליון ₪.

במהלך השבוע האחרון, מאז החל המהלך לאכיפת חובת הדיווח נחקרו עשרות חשודים (שלא הובאו בפני בית המשפט ולכן לא ניתן לפרסם את שמם), ביניהם: ירושלמי בן 38, שכיר בחברה ליבוא ויצוא, החשוד כי העלים הכנסות משכר דירה בהיקף של כ-550,000 ₪. כיום ברשותו שתי דירות מושכרות, האחת בפתח-תקווה והשנייה בבית שמש, אולם מאז החל להשכיר דירות, היו בבעלותו כמות משתנה של דירות. עוד נחקר פנסיונר מתע"ש, שבבעלותו 5 דירות בירושלים אותן השכיר, כבר משנת 2005 ולא דיווח על הכנסותיו בגובה של יותר מ-1.3 מיליון ₪. גם פנסיונרית של משרד החינוך נחקרה בחשד להעלמת הכנסות בסך של כ-520,000 ₪, אותן קיבלה בגין 5 דירות שהשכירה במודיעין עילית, בית שמש ואשדוד.   

 

לאור חומרת העברות, והאווירה הכללית ההרתעתית הקיימת כיום כנגד מעלימי הכנסות, סביר כי כנגד החשודים יוגשו כתבי אישום והם עלולים להיות צפויים לעונשי מאסר בפועל. הגם, שעד היום היה נהוג להעניש בעברות דומות בתשלומי כופר בלבד (בנוסף למס, ההצמדה והריבית והקנסות הרגילים).

אנו חוזרים ומפנים לאפשרות לדווח על הכנסות שלא דווחו בעבר לרשות המיסים, לפני שרשות המיסים תגיע למעלימים, בדרך של גילוי מרצון אנונימי, תוך קבלת חסינות כנגד הליך פלילי רק עד ליום 6.9.2015 כלומר נותרו פחות מחודשיים להגשת בקשות לדיווח מרצון.

 

לצפייה במצגת מפורטת בעניין הליכי הגילוי מרצון  – לחץ/י כאן

ליצירת קשר דיסקרטי עם משרדנו בדוא"ל – לחץ/י כאן

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני