• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתקטגוריותנעצרו משכירי נכסים שלא דיווחו אמת על הכנסותיהם

נעצרו משכירי נכסים שלא דיווחו אמת על הכנסותיהם

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  22.07.2015

נעצרו משכירי נכסים שלא דיווחו אמת על הכנסותיהם בטופס 5329

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

במסגרת המאמצים שעושה רשות המסים להילחם בהון השחור, נשלחו לפני מספר חודשים לאלפי אזרחים טופסי הצהרה על נכסים והכנסות (טופס 5329). טפסים אלו נשלחו לאזרחים אשר למס הכנסה היה חשד לגביהם להעלמות מס ואין להם תיק מס.

בתאריך 21.7.2015 פרסמה רשות המסים, כי משרדי החקירות של מס הכנסה ממשיכים בפעילות אכיפת הדיווח בקרב משכירי דירות מגורים. בימים האחרונים שוחררו בערובה שישה משכירי דירות, שלפי החשד, העלימו הכנסות בסכומים מצטברים של כ- 5.5 מיליוני שקלים.

החשודים הנ"ל נעצרו, עקב העובדה שלא דיווחו באופן נכון ומדויק על הכנסותיהם מהשכרה לרשות המסים (בטופס 5329).

בין משכירי הדירות החשודים בהעלמות הכנסות, היו בני זוג מהרצליה, החשודים בהעלמת הכנסות בהיקף של 2.5 מיליון לפחות, כך עלה לכאורה מחקירה שנוהלה נגדם במשרד חקירות מס הכנסה תל-אביב. למרות שלבני הזוג יש קרקעות באזור המרינה ובארסוף בבעלותם חמש דירות יוקרה שהושכרו לצרכי מגורים כבר משנת 2000, הם דיווחו לראשונה על הכנסותיהם מדמי השכירות רק בשנת 2014. גם זאת רק לאחר דרישה שקיבלו לדווח על מקורות ההכנסה שלהם.

במקביל, ביחידת יהלום, מתנהלות חקירות נוספות נגד משכירי דירות, וביניהן חקירות נגד בעל 15 דירות במודיעין עילית ונגד בעל 4 דירות בבת ים.

בצפון, מתנהלות חקירות נגד תושב קרית אתא, שהינו שכיר אשר בבעלותו שש עד שמונה דירות בחיפה, בקריות ובנהריה . את הדירות הנ"ל הוא השכיר  מבלי שדיווח על הכנסותיו אלו בגובה של כמיליון ₪ לרשות המסים.

נמליץ שוב, לבעלי דירות ונכסים אחרים להשכרה שטרם דיווחו על ההכנסות שלהם, או דיווחו עליהן כהכנסות מהשכרת דירות למגורים, בעוד שהן בפועל מושכרות לעסקים, לנצל את האפשרות לגילוי מרצון אנונימי ולקבל חיסיון מפני הליכים פליליים כנגדם. כל זאת לפי נוהל גילוי מרצון באופן אנונימי שיהיה בתוקף רק עד 6.9.2015.

באמצעות הנוהל ניתן לפנות באופן אנונימי ודיסקרטי, ולהסדיר את הדיווח ותשלום המס על ההכנסות הלא מדווחות מהארץ ומחו"ל, בלי שינקטו כנגד המדווח הליכים פלילים.

להגשת בקשות באופן אנונימי ניתן לפנות למשרדנו .

למצגת גילוי מרצון לחץ/י כאן .

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני