• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםגילוי מרצוןממשיכים המאמצים לתפוס בעלי הכנסות לא מדווחות

ממשיכים המאמצים לתפוס בעלי הכנסות לא מדווחות

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  04.08.2015

רשות המסים ממשיכה במאמציה לתפוס בעלי הכנסות לא מדווחות

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

בשנה האחרונה, כחלק מפעילות מחלקת המודיעין במס הכנסה, נשלחו למעלה מ-100,000 מכתבים לאזרחים ובהם דרישה לדווח על כלל מקורות ההכנסה שלהם. מכתבים אלו נשלחו לאנשים שאין להם תיקים ברשות המסים, אולם בהתאם להצלבות מידע שבוצעו וסימנים מחשידים אחרים, עולה כי על פניו יש להם הכנסות שאינן מדווחות.

כ-70,000 איש השיבו למכתבים עם נתונים לגבי הכנסותיהם ומתוכם כ-20,000 איש פתחו תיקי עוסק בגין הכנסות החייבות בדיווח. כחלק מפעילות אכיפת הדיווח, נחקרו עד כה כ-250 איש מכל רחבי הארץ, שקיבלו את דרישות הדיווח ולא הגישו דוחות.

מעצריהם של כ-20 חשודים בשבועות האחרונים, התבצעו לאחר שלא השיבו למכתבים גם לאחר קבלת תזכורת, או שהשמיטו היבטים מהותיים מתשובתם.

כך למשל, אישה מתל אביב אשר מילאה את ההצהרה על מקורות הכנסה ושלחה אותה, אך השמיטה את כל נכסי הנדל"ן שברשותה ועל הכנסותיה מהשכרתם. למרות זאת, לפני כשבועיים היא פתחה תיק במשרדי מס הכנסה בירושלים, הצהירה על שתי דירות בירושלים, שנרכשו והושכרו כביכול משנת 2013, בעוד שעל פי נתונים המצויים ברשות המסים ועדויות משכירים, הדירות הללו נרכשו הרבה קודם לכן, והיא מחזיקה בשבעה נכסים ולא שניים אותם רכשה והשכירה, בעוד היא עצמה מתגוררת בדירה בדמי מפתח.

בנוסף נעצר תושב נתניה, כלכלן העוסק כיום בתחום הקבלה ופנימיות התורה, שנעצר על ידי מס הכנסה מרכז, בחשד שהכנסותיו בשנים 2005-2014 מהשכרת תשע הדירות בנתניה שבבעלותו שחלקן אף מפוצלות, לא דווחו לרשות המסים. הוא הודה בחקירה כי לא דיווח על הכנסות של למעלה משני מילון.

אנו חוזרים וממליצים לבעלי הכנסות ונכסים, הן בארץ והן בחו"ל אשר לא דיווחו על הכנסותיהם, להסדיר ולדווח על כך בהליך גילוי מרצון, במסלול האנונימי, אשר תקף עד ליום 6.9.2015, ובכך להימנע מנקיטת הליכים פליליים.

 

 

להגשת בקשות באופן אנונימי ניתן לפנות למשרדנו .

למצגת גילוי מרצון לחץ/י כאן

 

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני