• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתקטגוריותהטלת מע מ על פעילות נוסטרו בניירות ערך

הטלת מע"מ על פעילות "נוסטרו" בניירות ערך

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  17.08.2015

הטלת מע"מ על  פעילות "נוסטרו" בניירות ערך

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

שנים היה מעמד סוחרים בניירות ערך בכספים שלהם, לא ברור לעניין מע"מ. מחד, דעתנו הייתה, כמו דעת מומחי מס אחרים, כי חוק מע"מ אינו חל עליהם כלל, מכוח ההוראה שניירות ערך מוחרגים מהגדרת "טובין" בחוק מע"מ. מאידך, סברו אחרים כי הם צריכים להירשם כ-"מוסד כספי" או כעוסק מורשה. נציין כי קיבלנו בעבר אישור מפורש, כי סוחרים כאלו פטורים מתחולת חוק מע"מ.

אלא שנראה, כי עתה בכוונת רשות המיסים לפעול לגבות מס רווח ומס שכר בשיעור של 18% גם מסוחרים בנוסטרו שלהם, חברות, יחידים, או התאגדויות אחרות. כל העוסקים באופן מוגבר בניירות ערך – ראו הוזהרתם!  כך לפחות, עד שהנושא יובא להכרעת בתי המשפט בעתיד.

ביום 9.8.2015 פרסמה רשות המיסים החלטת מיסוי 4396/15 "לא בהסכם", בעניין "החבות במע"מ של ביצוע השקעות פיננסיות – סיווג כ"מוסד כספי" לצורכי חוק מע"מ של פעילות נוסטרו – החלטת מיסוי שלא בהסכם" .

ההחלטה דנה בחברה הפועלת בישראל בהשקעות ובמסחר בנירות ערך בבורסה בישראל, בבורסה בחו"ל, ובעסקאות מחוץ לבורסה.

השקעות החברה והמסחר בניירות ערך מתבצעים באמצעות כספיה. החברה מבצעת מספר רב של פעולות השקעה ומסחר בניירות ערך. פעילות החברה ממומנת, בין היתר, באמצעות הלוואות מתאגידים בנקאיים.

בהחלטת המיסוי קובעת רשות המיסים כי לפי פרשנותה, החברה תסווג לצרכי החוק כ-"מוסד כספי". בין היתר, כי לחברה פעילות ענפה בשוק ההון ומחזורי קנייה ומכירה משמעותיים, החורגים באופן בולט מפעילות בעלת מאפיינים פרטיים ופעילות החברה דומה לפעילותם של גופים פיננסיים אחרים, כגון: בנקים, בתי השקעות וכו' המנהלים תיקי נוסטרו ומסווגים לצרכי החוק כ-"מוסד כספי".

פרשות רשות המיסים מסתמכת על ההלכה אשר נקבעה בע"א 9187/06 רפאל מגיד ועל הוראות סעיף 1(א) לצו מס ערך מוסף (קביעת מוסד כספי), התשל"ז 1977, הקובע:

"אלו יהיו מוסדות כספיים לעניין החוק:

...

3. מי שעסקו במכירת מטבע חוץ או ניירות ערך או מסמכים סחירים אחרים, ולעניין זה יראו כמי שעסקו במכירת ניירות ערך או מסמכים סחירים אחרים, אף אם הוא לצורך קבלת פרעונם או פדיונם".

לדעת רשות המיסים, אופי פעילות החברה נופלת בגדר סעיף 1(א)(3) לצו.

החברה פועלת בכספיה שלה והערך המוסף שלה בא לידי ביטוי ברווחים הנוצרים מפעילותה, רווחים שיש לכלול אותם במסגרת ההגדרה של "מוסד כספי".

ההחלטה מוסיפה כי הסיווג כ"מוסד כספי" חל גם על התאגדויות משפטיות אחרות, במידה והן מקיימות את אותו סוג ונפח פעילות. לרבות, פעילות דומה המבוצעת על ידי אנשים פרטיים.

כדאי כי כל עוסק באופן שוטף ומוגבר במסחר בניירות ערך, ישקול את צעדיו לעניין זה.

 

 

 

 

 

 

.

 

 

 

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני