• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמיסוי פלילידיווח על חשבון בנק בחו ל ללא גילוי מרצון

דיווח על חשבון בנק בחו"ל ללא גילוי מרצון

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  17.02.2016

דיווח בהצהרת הון על חשבון בחו"ל ללא גילוי מרצון -
הובא למעצר

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

מחלקת החקירות ברשות המיסים עצרה יהלומן לשעבר שדיווח לראשונה בהצהרת ההון שלו על חשבון בשוויץ, בלי לבקש גילוי מרצון באופן מסודר אשר יכול היה לתת לו חסינות פלילית.

כשפקיד שומה גוש דן דרש מהחשוד הצהרת הון, הוא דיווח לראשונה על החשבון בחו"ל, אולם גם הצהרתו זו הייתה חלקית והוא לא כלל בה דיווח לגבי הכספת שלו בבורסה. כב' השופטת אפרת בוסני מבית משפט השלום בתל אביב - יפו נעתרה לבקשת פקיד שומה חקירות תל אביב והורתה על מעצרו ושחרורו בערבות של החשוד.

לפני כשנה דרש פקיד שומה גוש דן מחשוד להגיש הצהרת הון לשנת 2012. רק בהצהרתו זו, לראשונה, הזכיר החשוד  כי בבעלותו  חשבון בבנק UBS בשוויץ ובו  כ-3.4 מיליון ₪. במפתיע, שבועות ספורים לאחר מכן, הגיש היהלומן דוחות מתקנים לשנים 2012 ו-2013, ובהם דיווח על  הכנסותיו הפסיביות, בכלל זה דיבידנדים וריביות מהשקעות בשוק ההון, שעומדות על יותר מ- 1,600,000 ₪, וזאת החל משנת 2005.

בעקבות המידע, שהתקבל, נבדק תחילה אם הוגש ע"י החשוד בקשה לגילוי מרצון, משנמצא שלא כך הם פני הדברים, נפתחה חקירה גלויה, נערך חיפוש בביתו, נתפשו מסמכים ונגבו עדויות. כשנשאל בחקירתו מדוע, למרות שהתייעץ עם עו"ד מומחים בתחום לגבי גילוי מרצון, הוא לא הגיש בקשה, הוא השיב - "אני לא יודע מה להגיד לך". מעדותו של רואה החשבון של החשוד הסתמן כי החשוד ידע כי עליו לדווח על חשבונו בחו"ל, לפי דבריו, החשוד הבין עוד לפני הצהרת ההון שיש סיכוי טוב שייחשף.  

בחקירה התגלה כי החשוד לא הגיש הצהרת הון מלאה ולא אמר אמת לגבי העובדה שהוא מחזיק בבורסה כספת, בה מצויים למעלה מ- 100,000 דולר, מטבעות ותכשיטים.

אילו החשוד היה מגיש בקשה מסודרת לגילוי מרצון על החשבון בחו"ל ועל הכספת, היה יכול לקבל חסינות פלילית מפני אישום פלילי על העלמת המידע וההכנסות מרשות המיסים.

לכן, כדאי "להקדים תרופה למכה" ולהגיש בקשה לגילוי מרצון אנונימית , אשר ניתן להגישה באמצעות משרדנו עד ליום 30.6.2016, ללא זיהוי שם בעלי החשבון, עד הסדרת חבות המס בגין הכספים שיגולו.

 

 

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני