• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתאודותתחומי פעילותהגיע הזמן לתקן את תקנות המס בעניין שווי רכב צמוד

הגיע הזמן לתקן את תקנות המס בעניין שווי רכב צמוד

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  17.02.2016

הגיע הזמן לתקן את תקנות המס בעניין שווי רכב צמוד

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

אנו פועלים בימים אלו כדי לגרום לתיקון תקנות שווי רכב צמוד, כך ששווי טובת ההנאה הנצמחת לעובד מהרכב הצמוד שהעובד מעמיד לרשותו, יחושב באופן נכון, הוגן ואמיתי.

התקנות לקביעת שווי רכב צמוד, הקובעות את שווי השימוש ברכב הצמוד באופן גלובלי, לפי 2.48% ממחירון היבואן של הרכב, אינן סבירות, לפחות בכל המקרים שבהם מדובר ברכב תפעולי הנוסע נסיעות רבות בשירות המעביד לטובת המעביד.

אנו מסתמכים על מרבית הפסיקה שניתנה בדיני המס, התומכת דווקא במס אמת על הכנסות וטובות הנאה ולא במיסוי על בסיס אומדנים משוערים. דווקא השימוש ביומן רכב על פי מערכת המנוהלת על ידי חברה חיצונית, כגון: איתוראן או פוינטר, ומבוססת על דיווחי GPS , מאפשרת תשלום מס אמת. 

אנו סבורים כי התקנות סותרות את הוראות החוק - פקודת מס הכנסה - אשר מטרתו, לחייב במס הכנסה רק הכנסה חייבת של נישום, או רק הנאה ממשית שניתנה לעובד, ולא סכום גלובלי שאין לו כל קשר להנאת העובד מהרכב הצמוד.

כך במקרים רבים, כגון: רכב הניתן לעובד לצורך נסיעות לאתרי העבודה בשעות שאין בהן תחבורה ציבורית סבירה לאותו אתר; כאשר הרכב נוסע עשרות אלפי ק"מ בשנה לביצוע העבודה וערכו יורד בקצב מהיר בהרבה מאשר רכב שנוסע רק 16,000 ק"מ בשנה; כאשר מדובר ברכבי כוננות, אשר חייבים להיות צמודים לעובד גם בעת שהוא נמצא בביתו; מקרים בהם מדובר ברכבים העובדים במשמרות לאורך כל שעות היממה, או רכבים המועברים מעובד לעובד ועוד.

באופן דומה קביעה שרירותית כקבוע בתקנות, כי שיעור ההוצאה הפרטית בגין שימוש ברכב הינו 55%, מתעלמת במפגיע מהשימוש בפועל והכל בשם נוחות העבודה של רשות המיסים.

למעשה, אפילו רשות המיסים עצמה נקטה בעמדה פרשנית גמישה בעניין רכב צמוד לעובדים בעניין עובדי רפא"ל ומשרד הביטחון, וקבעה כי עצם חניית כלי הרכב ליד בית העובדים, אינו מחייב מס בגין שווי טובת הנאה לעובדים אלו .

לאור עמדת רשות המיסים, נראה כי יש מקום להירתם למאבק ציבורי שיביא לשינוי עמדתה של רשות המיסים ואף לשינוי חקיקה של התקנות.

על כן, הנכם מוזמנים להירתם למאבק ציבורי למימוש העקרונות שנקבעו זה מכבר בפסיקה, אשר דוגלים במיסוי על בסיס שווי ריאלי, ולא על בסיס אומדן כללי שאינו תואם את המציאות בפועל.

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני