• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתאודותפרסומי המשרדהצעת החוק לחילופי מידע בינלאומיים אושרה בכנסת

הצעת החוק לחילופי מידע בינלאומיים אושרה בכנסת

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  23.02.2016

הצעת החוק לחילופי מידע בינלאומיים אושרה בכנסת
בקריאה ראשונה

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

ביום 22.2.2016 אישרה מליאת הכנסת בקריאה ראשונה את הצעת חוק לתיקון פקודת מס הכנסה (תיקון מס' 221), התשע"ו-2016, אשר נועדה לאפשר למדינת ישראל ליישם את הסכם חילופי המידע על חשבונות בנקים של אזרחי ארה"ב בישראל ולחתום על הסכמים נוספים לחילופי מידע בינלאומיים שימנעו העלמות מס, בהתאם למקובל היום בעולם, וליישמם.

בהצעת החוק שאושרה, הוצע לתקן את פקודת מס הכנסה. בין היתר, להוסיף הגדרות שרובן לקוחות מהסכם הפטק"א ו- CRS המגדירות מהו "מוסד פיננסי ישראלי מדווח". כן הוצע, להסמיך את שר האוצר לקבוע בתקנות, לאחר התייעצות עם גורמים מוסמכים, הוראות שעל מוסד פיננסי ישראלי מדווח לבצע.

כתוצאה מיישום ההסדר בהצעה זו, צפויה רשות המסים לקבל מידע גורף אודות תושבים ואזרחים זרים המנהלים חשבונות במוסדות בנקאיים ופיננסיים אחרים.  

בדברי ההסבר להצעה נכתב: "תהליך הגלובליזציה הואץ מאוד בשנים האחרונות ורבים מתושבי העולם מנהלים את השקעותיהם במדינות שאינן מדינות התושבות שלהם באמצעות גופים פיננסיים הפועלים מחוץ למדינת התושבות. במקרים רבים מנוצלת אפשרות זו להתחמקות מתשלום מס במדינת התושבות. ההערכה היא שהיקף העלמות המס הנובע מכך הוא עצום".

ארה"ב הכירה אף היא בחשיבות של קבלת מידע על אודות חשבונות פיננסיים שמחזיקים אזרחיה ותושביה בגופים פיננסיים שמחוץ לה, לצורך מניעת התחמקות מתשלום מס, וחוקקה בשנת 2010 את ה– Foreign Account Tax Compliance Act (לעיל ולהלן: "חוק פטק"א"), אשר מכוחו חויבו בנקים וגופים פיננסיים אחרים מחוץ לארה"ב, לדווח לרשויות ארה"ב על כל מי שהוא אזרח ארה"ב או תושב ארה"ב המחזיק אצלם חשבון פיננסי. על גופים פיננסיים שלא יצייתו להוראה יוטלו סנקציות חמורות.

החוק המוצע, אשר צפוי כי יאושר בתוך הימים הקרובים גם בוועדת הכספים ובמליאת הכנסת בקריאה שנייה ושלישית, נועד לאפשר למדינת ישראל ליישם את הסכם הפטק"א, ולחתום על הסכמים נוספים לחילופי מידע בינלאומיים בעניין חשבונות בנקים בחו"ל, נכסים בחו"ל, החזקת עסקים וחברות בחו"ל, הכנסות בחו"ל ועוד, בהתאם למקובל היום בעולם.

לכן, לאור האמור לעיל, אנו חוזרים וממליצים להגיש בקשה לגילוי מרצון אנונימית ,
הניתנת להגשה
באמצעות משרדנו עד ליום 30.6.2016 ,
ללא זיהוי שם בעלי החשבון וללא סיכון בנקיטת הליכים פלילים,
עד הסדרת חבות המס בגין הכספים שיגולו.

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני