• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתקטגוריותמיסוי תמורה בחלקים בעסקת מכירת מניות

מיסוי תמורה בחלקים בעסקת מכירת מניות

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  01.05.2016

מיסוי מכר מניות בחלקים עם התחייבות לעבודה של בעלי המניות Holdback בעסקת מכר מניות - החלטת מיסוי בהסכם

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

ביום 18.4.2016 פרסמה רשות המסים החלטת מיסוי 4253/16, אשר דנה באופן מיסוי התמורה בגין מכירת מלוא הזכויות בחברה, בין בעלי המניות בחברה (ובכללם המוכרים), החברה, לבין חברה ציבורית תושבת ארצות הברית .

בהסכם מכר המניות, נקבע הסדר לפיו כ-50% מהתמורה בגין מניות המוכרים, תהא כפופה להסדר ה- Holdback . מרבית תמורת ה- Holdback תופקד בידי נאמן למשך תקופה של עד 4 שנים וחלקה יועבר למוכרים במועד ה-  Closing או בסמוך לאחריו כמקדמה.

תמורת ה- Holdback תשוחרר למוכרים בהדרגה (בתום כל שנה במשך תקופת ההבשלה ישוחרר חלק יחסי), וזאת בכפוף להמשך העסקתם בחברה. בנוסף הוסכם כי, תמורת ה- Holdback תשולם במלואה למוכרים, אף אם לא ימשיכו לתת שירות לחברה בעקבות מוות, נכות, פיטוריהם על ידי החברה שלא בשל סיבות אשר הוגדרו בהסכם העסקתם או התפטרותם בשל סיבות מוצדקות.

על פי הצהרת החברה הובהר כדלקמן :

תמורת ה - Holdback אינה תמורה נוספת אלא חלק בלתי נפרד מהתמורה עבור מניות החברה הנגזרת משווי שוק החברה. המחיר למניה שישולם למוכרים בגין מניותיהם זהה למחיר למניה שישולם לשאר בעלי המניות בחברה.

מיד לאחר חתימתם על הסכם המכירה, יתקשרו המוכרים בהסכם עבודה חדש, שייכנס לתוקף במועד ה- Closing , לפיו יקבלו המוכרים שכר ראוי (אשר לא יפחת ממשכורתם בחברה טרם העסקה) בתמורה לעבודתם בחברה או בחברה אחרת בקבוצה, לרבות במשך תקופת ההבשלה, למעט אם פוטרו או התפטרו מעבודתם בחברה או בחברה אחרת בקבוצה.

תמצית הסדר המס ותנאיו

נקבע, כי התמורה המיוחסת למוכרים בגין מלוא המחיר למניה, לרבות תמורת ה- Holdback , היא תמורה עבור מניות המוכרים, ועל כן כל הרווח ממכירת מניות אלה בידיהם, חייב במס רווח הון. אירוע המס לגבי מלוא התמורה יחול במועד המכירה של מניות המוכרים במסגרת העסקה ותוך 30 ימים ממועד זה ידווחו המוכרים על מכירת מניות המוכרים וישלמו מקדמה על חשבון המס ביחס למלוא התמורה.

ככל ומחיר המכירה שישולם למוכרים יהא גבוה מהמחיר למניה לו זכאים כל בעלי המניות בחברה, ההפרש בין מחיר המכירה לבין מחיר למניה כאמור יתחייב כהכנסת עבודה לפי סעיף 2(2) לפקודה וינוכה ממנו במקור מס שולי מרבי או בהתאם לאישור מפקיד השומה.

ככל שמי מהמוכרים לא יקבל חלק מתמורת ה- Holdback , יהיה אותו מוכר רשאי לתקן את דיווחיו לשנת המס 2016 והמס בגין אותו חלק מתמורת ה- Holdback שלא השתלם למוכר בסופו של דבר, יושב לו כשהוא נושא ריבית והפרשי הצמדה מתום שנת המס שבה שולם בהתאם להוראות הפקודה.

 

נציין, כי בהחלטת מיסוי זו, הוסר החשש שנוצר בעקבות פס"ד הלמן (ע"מ 47255-01-14 חיים הלמן נ' פקיד שומה תל אביב), לפיו, כל הסדר של המשך העסקת בעלי מניות בחברה לאחר מכר המניות, יביא למיסוי מס שולי מלא על כל תמורה שתשולם לבעלי המניות לאחר מועד המכר, כל עוד הם חייבים לעבוד וללוות את החברה לאחר המכר, אף אם נחתם איתם הסכם העסקה נפרד.

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני