• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתקטגוריותיצרנים המשווקים באמצעות חברת הפצה יוכרו כ מפעל מועדף

יצרנים המשווקים באמצעות חברת הפצה יוכרו כ-"מפעל מועדף"

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  09.05.2016

יצרנים המשווקים באמצעות חברת הפצה יוכרו כ-"מפעל מועדף"

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

בהחלטת מיסוי מקדמית 5837/16 מיום 20.4.2016 נקבע, כי מכירת מוצרים של יצרניות ישראליות באמצעות חברת ההפצה בחו"ל, תחשב כמכירות המבוצעות במישרין על ידי היצרניות, לצורך יישום הוראות סעיף 18א(ג)(1) לחוק עידוד השקעות הון (לצורך מבחן בר תחרות).

חברה תושבת ישראל המוחזקת על ידי אגש"ח (להלן: "החברה") ואגודה שיתופית חקלאית המוחזקת על ידי קיבוץ (להלן: "האגש"ח") מייצרות מוצר זהה לשוק הקוסמטיקה (החברה והאגש"ח יחד ייקראו (להלן: "היצרניות"). כל אחת מהיצרניות עומדת בפני עצמה, בכל תנאי החוק לעידוד השקעות הון, התשי"ט- 1959 (להלן: "החוק"), לרבות בתנאי בר תחרות.

השאיפה היא, כי מכירותיהן של היצרניות מחוץ לישראל, יבוצעו באמצעות חברת הפצה ישראלית שבבעלות שווה של היצרניות (להלן: "חברת ההפצה"). היצרניות נושאות בכל הסיכונים העסקיים והמסחריים על מכירת המוצרים לרבות סיכוני מלאי, גביה, תביעות, אחריות וכו'. חברת ההפצה תהווה צינור בלבד לשיווק המוצרים של החברה מחוץ לישראל והיא אינה נושאת בסיכונים העסקיים והמסחריים.

היצרניות ביקשו כי לצורכי יישום הוראות סעיף 18א(ג)(1) לחוק, יראו את המכירות המבוצעות באמצעות חברת ההפצה כמכירות המבוצעות במישרין על ידי היצרניות (לצורך מבחן בר תחרות).

החלטת המיסוי ותנאיה:

לעניין מכירותיהן של היצרניות מחוץ לישראל באמצעות חברת ההפצה, נקבע שיראו את המכירות המבוצעות באמצעות חברת ההפצה כמכירות המבוצעות במישרין על ידי כל אחת מהיצרניות, לצורך יישום הוראות סעיף 18א(ג)(1) לחוק (לצורך מבחן בר תחרות) וזאת בהתקיים כל התנאים שלהלן:

  1. חברת ההפצה מהווה צינור לשיווק המוצרים בלבד וכל תהליך הפיתוח והייצור של המוצרים מבוצע במפעליהן של היצרניות בלבד.
  2. חברת ההפצה לא מבצעת כל פעולה יצרנית על המוצרים הנרכשים מהיצרניות אלא מוכרת אותם כמות שהם.
  3. היצרניות הן אלו שנושאות בכל הסיכונים העסקיים והמסחריים הקשורים למוצריהן הנמכרים באמצעות חברת ההפצה, לרבות סיכוני מלאי, גביה, תביעות, אחריות וכו'.
  4. חברת ההפצה אינה נושאת בסיכונים העסקיים והמסחריים הקשורים למוצרים המיוצרים במפעליהן של היצרניות לרבות סיכוני מלאי, תביעות, אחריות וכו'.

נקבע שבשנת מס בה האגש"ח תבחר להחיל על הכנסתה את הוראות סעיף 62 לפקודת מס הכנסה כאמור, היא לא תוכל לתבוע הטבות מס מכוח החוק .

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני