• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתקטגוריותפרשנות מרחיבה למתן שיעור מע מ אפס לתיירות נכנסת

פרשנות מרחיבה למתן שיעור מע"מ אפס לתיירות נכנסת

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  13.06.2016

פרשנות מרחיבה למתן שיעור מע"מ אפס לתיירות נכנסת

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

בחוק מע"מ ניתן שיעור מע"מ אפס, לשירותים הניתנים לתיירים המגיעים לישראל, לפי רשימה הנקובה בסעיף 30(א) לחוק והכוללת את השירותים הבאים: שירותי סוכנויות נסיעות לתיירות נכנסת, הסעות סיור לתיירים, שירותי בתי מלון, שירותים רפואיים מסוימים לתיירים, אירוח כנסים לתושבי חוץ ועוד. מטרת ההקלות במע"מ היא כמובן לעודד תיירות נכנסת לישראל.

אלא, שפרשנות דקדקנית של הוראות החוק, שוללת פעמים רבות את ההקלות במע"מ לתיירים, בגלל חיי המעשה.

ביום 2.6.2016 פורסמה החלטת מיסוי 7369/16 בנושא "החבות במע"מ של שירותים שמעניק רופא לתייר במסגרת אשפוז התייר בבית חולים - החלטת מיסוי שאינה בהסכם", אשר נותנת פרשנות מרחיבה להוראות הקלות המיסוי לתיירות נכנסת, כך שההקלות יינתנו גם באופן עקיף ולא רק באופן ישיר. אמנם, בהחלטה מדובר על הקלות בגין תיירות רפואית נכנסת, אך בהחלט ניתן להחיל אותה לדעתנו, גם על תיירות נכנסת אחרת.

במקרה הנדון בהחלטת המיסוי, מדובר על רופא המעניק שירותים רפואיים לתיירים המגיעים לישראל.  לעיתים , ההתקשרות של הרופא עם התיירים נעשית באמצעות סוכנות תיירות רפואית, כאשר בפועל מקבל השירות הרפואי הינו התייר.  במקרים האחרים, התיירים פונים ישירות לרופא ומתקשרים עימו לצורך קבלת השירותים.

כאשר ההתקשרות של הרופא עם התייר נעשית דרך הסוכנות, היא זו שמשלמת לרופא עבור השירותים וגובה את מחירם מהתייר.

התבקש לאשר החלת מע"מ בשיעור אפס מכוח סעיף 30(א)(8)(ז) לחוק, על מלוא התמורות שמקבל הרופא מהתייר בגין השירותים שנתן, הן התמורה שהועברה לו ישירות מהתייר והן התמורה ששולמה באמצעות הסוכנות.

בהחלטת המיסוי ניתנה פרשנות מרחיבה להקלות המיסוי, כדלהלן:

ככלל, על מנת לחסות תחת הוראת סעיף 30(א) לחוק, והוראת סעיף 30(א)(8)(ז) לחוק בפרט, על העוסק לעמוד במספר תנאים מצטברים אשר בהתקיימם, שירות אשפוז התייר בבית החולים והשירותים הנוספים הניתנים לו אגב האשפוז, יחויבו במע"מ בשיעור אפס, כדלקמן:

  1. אשפוז של תייר בבית חולים ושירותים נוספים אגב אשפוזו אשר ניתנים לתייר ע"י עוסקים שאינם קשורים לבית החולים והשירותים אינם כלולים בשובר קבלה/ חשבונית/ חשבונית מס שהוציא בית החולים לתייר, חבים במע"מ בשיעור מלא גם אם השירותים ניתנו בפועל בבית החולים ואגב אשפוז .
  2. אשפוז של תייר בבית חולים ושירותים נוספים אגב אשפוזו אשר כלולים בשובר קבלה/ חשבונית/ חשבונית מס שהוציא בית החולים לתייר, חבים במע"מ בשיעור אפס.
  3. כאשר התייר משלם ישירות לרופא את התמורה בגין שירותיו, והתמורה אינה כלולה בשובר קבלה/חשבונית/חשבונית מס שהוציא בית החולים לתייר, יחול מע"מ בשיעור מלא על השירותים הנ"ל .
  4. כאשר התייר משלם ישירות לרופא את התמורה בגין שירותיו, והתמורה כלולה בשובר קבלה/ חשבונית/ חשבונית מס שהוציא בית החולים לתייר , השירותים יחשבו כשירותים נוספים הניתנים לתייר אגב אשפוזו, ולפיכך הם יהיו כלולים בסעיף 30(א)(8)(ז) לחוק ויחובו במע"מ בשיעור אפס.

 

בהחלט יש לברך על ההחלטה של רשות המיסים, לתת פרשנות מרחיבה בעניין מתן הקלות במע"מ לתיירות נכנסת, אף אם השירות ניתן באופן עקיף ולא ממש על ידי הגורם שנקבע לכך בחוק. אנו רואים בפרשנות מרחיבה זו, פתח יפה ונכון, להרחבת ההקלות במע"מ גם במקרים אחרים של תיירות נכנסת, לרבות בעניין סוכנויות נסיעות, שירותים נלווים לשירותי בתי מלון והסעות סיור לתיירים ושירותים נלווים להם.

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני