• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתקטגוריותלהאמין לנישום

להאמין לנישום

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 |  06.12.2016

להאמין לנישום גם כשהביא ראיות חלקיות להכרה בהפסדים

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 

לא תמיד יכול נישום להוכיח ולהביא מסמך לכל פעולה ופעולה שעשה, אך אם הביא די מסמכים להוכחת טענותיו, צריך פקיד השומה לקבל אותן. זאת, היות ורף מידת ההוכחה הנדרש בדיון אזרחי הוא רק בכך שהמערער יטה את מאזן ההסתברות לכיוון גרסתו, על מנת שיעמוד בנטל ההוכחה הנדרש ממנו.

ראו הרחבה נוספת בעניין נטל ההוכחה הנדרש להוכחת טענות נישום בדיוני שומות מס הכנסה, מע"מ ומיסוי מקרקעין בפרקים  1, 20 ו- 39 לספר "הוצאות מוכרות במס" מהדורת 2016.

בעניין בר טל (ע"מ 38207-12-12 בר טל נ' מס הכנסה - פקיד שומה תל אביב 3, ניתן ביום 28.11.2016) קיבל ביהמ"ש את גרסתו של בר טל להכרה בהפסדים שהיו לו מעסקאות מניירות ערך שנעשו מחוץ לישראל, למרות שלא היו לו את כל המסמכים הרלבנטיים לעסקאות.

בשנת המס 2008 הצהיר בר טל על הפסד הון ממכירת מניות בסך 1,445,916 ₪, וקיזז סכום זה מהכנסותיו מדיבידנד שקיבל מחברה שבשליטתו.

פקיד השומה טען, כי לא הוצגו לו אסמכתאות המאמתות את היווצרותו של הפסד ההון האמור. עוד טוען פקיד השומה, כי בר טל לא דיווח בהצהרת ההון שהגיש ביום 31.12.04 על ההשקעה שביצע לדבריו באותו החודש.

בר טל הודה בכך באי הדיווח בהצהרת ההון וטען כי הדבר נעשה בטעות של רואה החשבון שלו, שתוקנה בהצהרת הון מאוחרת שהוגשה על ידו.

ביהמ"ש אשר דן בערעור שהגיש בר טל ובטענת חוסר האסמכתאות של פקיד השומה, קבע כי הכלל הוא כי ערעור מס הוא משפט "אזרחי", והוא מנוהל פרוצדורלית כמשפט "אזרחי".

רף מידת ההוכחה הנדרש מנישום, הוא הרף הנדרש במשפט "אזרחי": הטיית מאזן ההסתברות (ראו: ע"א 3886/12 זאב שרון קבלנות בנין ועפר בע"מ נ' מנהל מע"מ). מכאן, שדי בכך שבר טל יטה את מאזן ההסתברות לכיוון גרסתו, על מנת שיעמוד בנטל ההוכחה הנדרש ממנו.

לאחר שביהמ"ש עיין היטב בעדויות ובראיות שהוצגו, הוא קבע כי למרות חסרים מסוימים שהתגלו במארג ראיותיו של בר טל, בסיכומו ובסופו של דבר, הוא עמד בנטל ההוכחה הנדרש ממנו, בכך שהטה את מאזן ההסתברות לכיוון הגרסה והמסקנה, שאכן נרכשו בכספים שהועברו לחו"ל מניות, אשר נמכרו בסופו של דבר בהפסד הנטען, ולכן הוא היה זכאי לקזז הפסד זה מרווחי הדיבידנד.

בהמ"ש קיבל את עדות בר טל ואת עדות רואה החשבון שלו כעדות מהימנה וקבע כי עדותם הייתה עקבית ואמינה, ולא נמצאו בה סתירות.  

העדויות והראיות שהוצגו, גם אם אינן מלאות ושלמות, דיין בעיני בהמ"ש להטות את כף מאזן ההסתברות הנדרש בערעור מס לכיוון גרסתו של בר טל, ולמסקנה שאכן רכש מניות בסכום המוצהר על ידו וכי אכן נגרמו לו ההפסדים הנטענים על ידו.

נציין, כי מדובר בפסיקה נוספת אשר נותנת משקל רב למהימנות ואמינות תצהירי עדים, גם בהיעדר מסמכים לכל פעולה ופעולה לה טוען הנישום. ראוי כי גם פקידי השומה יבואו בכל מקרה קצה לפרשנות והכרעה לטובת הנישום גם בהיעדר מסמכים מלאים לטענותיו. החיים כידוע אינם פשוטים.

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני