• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסההוראות ביצוע וחוזרי מס הכנסהנוהל חדש לביטול והפחתת הצמדה ריבית וקנסות למס הכנסה

נוהל חדש לביטול והפחתת הצמדה ריבית וקנסות למס הכנסה

23.05.2005

ביזור סמכויות ברשות המסים:
הרחבת הסמכויות למשרדי השומה במתן הקלות לחייבים

הרחבת הסמכויות למשרדי השומה במתן הקלות לחייבים

הוראת נוהל חדשה שפורסמה ברשות המסים מעבירה מההנהלה למשרדי השומה סמכויות נרחבות למתן הקלות במערכי מס הכנסה וניכויים. הסמכויות נוגעות לויתור על מרכיב הקנסות, הריבית, הפרשי ההצמדה ונהלי פריסת תשלומים.

מהלך זה הינו חלק מהמדיניות עליה הצהיר איתן רוב, מנהל רשות המסים בישראל, לפיה, יש להרחיב את סמכויות מנהלי יחידות השטח. בהתאם לגישה זו פקיד השומה הינו למעשה ה"שריף האזורי" ומשמש, הלכה למעשה, כ"מנהל רשות המסים" באזורו. האצלת הסמכויות לפקידי השומה כאמור, תאפשר להם ל"נהל" את החוב במשרדם בצורה יעילה ובהתחשב במצב הכלכלי אליו הגיעו חייבי המס וזאת לאור שנים קודמות של מיתון כלכלי. ההוראה הינה פועל יוצא מתהליך איחוד אגפי המסים, והיא מתאימה את המצב הקיים בנושא מס הכנסה למצב במע"מ.

במסגרת ההוראות החדשות, הסמכות לבטל ריבית והפרשי הצמדה, אשר עד עתה הייתה מוקנית רק להנהלת הרשות באמצעות הרפרנטים המקצועיים, הועברה לידי משרדי השומה. בדיקת ניסיון העבר העלתה כי התהליך של העברת תיקים בהם התבקשו הקלות להנהלה היה למעשה מיותר, שכן כמעט כל המקרים שהועברו מהשטח להנהלה אושרו. שינוי משמעותי נוסף הוא הרחבה של מספר התשלומים לחובות ניכויים אשר משרדי השומה יכולים לאשר.

יחד עם זאת, מודגש בנוהל כי ריבית והפרשי הצמדה שומרים על ערכו הריאלי של החוב ומטרת הקנסות להרתיע את ציבור הלקוחות מאי קיום הוראות החוק. על כן, אף שהוקנו הסמכויות, המדיניות המוצהרת על ידי רשות המסים היא כי ההקלות אשר יינתנו, כפופות לבחינה מדוקדקת של כל פניה ואין להשתמש בהן כלאחר יד אלא רק במקרים חריגים.

השינויים הבולטים:

  1. פקיד השומה יכול להפחית עד 200,000 ₪ מיתרת הריבית והפרשי ההצמדה משומות, אך לא יותר מ - 50% מיתרת ההצמדה והריבית, כאשר בסכומים של עד 30,000 ₪ אין מגבלת תקרה.
  2. פקיד השומה יכול לוותר על קנס מקדמות עד סכום של 40,000 ₪.
    בעבר, הסמכות הייתה נתונה רק בידי הרפרנט המקצועי בהנהלה.
  3. פקיד השומה יכול להפחית עד 50,000 ₪ מריבית והפרשי הצמדה מדוחות שוטפים של ניכויים, אך לא יותר מ - 50% מיתרת ההצמדה והריבית, כאשר בסכומים של עד 30,000 ₪ אין מגבלת תקרה.
    בעבר, הסמכות הייתה נתונה רק בידי הרפרנט המקצועי בהנהלה.
  4. פקיד השומה יכול לפרוש חוב הנובע משומה עד 18 תשלומים, ורק בחוב העולה על 1 מיליון ₪ - עד 24 תשלומים בדומה למצב הקיים במע"מ. בעבר היה ניתן לפרוש חוב כזה ל - 24 תשלומים.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני