• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true

מהמרים על המיסוי של ההימורים

רמי אריה עו"ד רו"ח - חנן כהן עו"ד

 |  29.06.2017

מהמרים על המיסוי של ההימורים

רמי אריה, עו"ד רו"ח               חנן כהן, עו"ד

 

מהמר בהגרלה שזכה בהימור בסכום של עד כ- 60,000 ₪ פטור ממס על סכום הזכייה. זאת לפי סעיף 2א לפקודת מס הכנסה, הקובע כי הכנסה מהימורים הגרלות או פעילות נושאת פרסים תחויב במס, וסעיף 9(28) הפוטר הכנסה מהגרלות שסכומן הן מתחת לסכום שקבע שר האוצר. אך הפטור לא יחול אם ההימורים פוצלו באופן מלאכותי.

כך נקבע בעניין מאיר עמור(ע"מ 47738-01-15,מאיר עמור נ' פקיד שומה תל אביב 1, פורסם ביום 12.6.17), בו נבחנה השאלה, האם תקרת הפטור הינה לכל טופס הגרלה בנפרד, או שמא מספר טופסי הגרלה שנשלחו יחדיו ושההימור בהם זהה וזכו, מהווים יחדיו זכיה אחת שיש לפטור אותה רק עד התקרה.

עמור צבר הכנסה מהימורים בסכום של 600,500 ₪ בשנת 2010. זאת כאשר שלח 17 טפסים באמצעות פלטפורמת ההימורים WINNER . הטפסים נשלחו בהפרש של דקות ספורות בין הטופס הראשון לאחרון, וכללו ניחוש זהה של תוצאות בשלושה משחקי כדורגל.

סכום הזכייה בכל אחד מהטפסים, לא חצה את סכום הפטור הקבוע בצו מס הכנסה (קביעת סכום לעניין השתכרות או רווח מהימורים, מהגרלות או מפעילות נושאת פרסים) התשס"ג-2003(להלן:"הצו") אשר עמד בשנת 2010 על סך 57,120 ₪.

סך סכומי הזכייה מכל הטפסים שולם לעמור בשיק אחד בחודש יוני 2010 ע"י המועצה להסדר ההימורים בספורט, ללא ניכוי מס במקור.

עמור טען כי המונח "הימור אחד" הנזכר בצו הפטור, משמעותו "טופס הימור אחד".

פקיד השומה טען מנגד, כי המונח "הימור אחד" מתייחס למכלול נסיבות המלמדות שמדובר בניחוש אחד וסיכון זהה של סך ההשקעה באותו ניחוש.

סעיף 2 לצו, קובע: "לעניין סעיף 9(28) לפקודה, יראו השתכרות או רווח כפטורים ממס, אם הסכום שהתקבל מהימור אחד, מהגרלה אחת, או מפרס אחד, לפי העניין, פחת מתקרת הפטור".

בית המשפט קבע כי היות וכל 17 הטפסים היו ניחוש או סט ניחושים זהים על אותם משחקים המזכים באותו פרס, לא יינתן פטור ממס אשר נועד לפטור ממס רק הכנסות מהימורים בסכומים קטנים בלבד.

נקבע, שאין לקבל שנישום יהיה רשאי לפצל "הימור אחד" למספר טפסים ולפטור עצמו מתשלום מס מקום שהכנסתו מאותו הימור גבוהה עשרות מונים מסכום הפטור הקבוע בצו.

בנסיבות המקרה, בהן עמור ניחש שלושה ניחושים זהים ביחס לשלושה משחקים וכך עשה בכל אחד מהטפסים, לא נמצא מקום להתערב בשיקול דעתו של פקיד השומה שפירש כי "הימור אחד" מהווה ניחוש אחד או סט מסוים של ניחושים.

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני