• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהמיסוי מוניטין ורווחי הוןמיסוי מכירת זכויות עיצוב על ידי מעצבים

מיסוי מכירת זכויות "עיצוב" על ידי מעצבים

רמי אריה עו"ד רו"ח

 |  22.08.2017

מיסוי מכירת זכויות "עיצוב" על ידי מעצבים

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 

בעקבות פרסום חוק העיצובים החדש, תוקנה גם פקודת מס הכנסה ונקבעו כללים ברורים לגבי הביטי המיסוי במכירת זכויות עיצוב. מעתה, מדובר בהכנסה פירותית בידי היוצר המעצב, ולא בהכנסה הונית.

ביום 7.8.2017 פורסם ברשומות חוק העיצובים, התשע"ז-2017, אשר יוצר הסדר מקיף ביחס לעיצובים במדינת ישראל. חוק זה, מחליף את ההסדר שהיה קבוע בפקודת הפטנטים והמדגמים.

בסעיף 1 לחוק הוגדר המונח "עיצוב", כ-"מראהו של מוצר או של חלק ממוצר, המורכב ממאפיין חזותי אחד או יותר של המוצר או של חלק מהמוצר, לפי העניין, ובכלל זה מיתאר, צבע, צורה, עיטור, מרקם או החומר שממנו הם עשויים".

לאור חקיקת חוק העיצובים, תוקנה פקודת מס הכנסה ( תיקון מס' 243 ). התיקון קובע כי הוראות סעיפים 2(9), 8(ב) ו-125 לפקודת מס הכנסה, העוסקים בפטנטים ומדגמים יחולו גם על "עיצוב".

התיקון של סעיף 2(9) לפקודה קובע כי הכנסה המתקבלת ממכירת עיצוב שלא בתחום עיסוקו הרגיל של הממציא – המעצב, תיחשב כהכנסה פירותית ולא הונית. נציין כי ככל והכנסה ממכירת עיצוב הינה בתחום עיסוקו הרגיל של הממציא, הרי שמדובר בסיווג התמורה כהכנסה מעסק או משלח יד אשר מקור החיוב לגביה יהיה בהתאם לסעיף 2(1) לפקודה. הוראה זו אינה משנה את הכלל לפיו ככל שהמכירה של "העיצוב" תעשה בהמשך, לא על ידי המעצב היוצר המקורי, היא תחשב כהכנסה הונית.

לסיווג ההכנסה ממכירת עיצוב כמקור חיוב לפי סעיף 2(9) לפקודה, יש השלכה באשר לשיעורי המס אשר יחולו, והם יעמדו על שיעור מס מופחת של 40% לפי סעיף 125 לפקודה. שוב נציין, כי גם לעניין שיעורי המס, ככל והעיצוב הינו מהכנסה עסקית או משלח יד בעיצוב, יחולו שיעורי המס בהתאם למדרגות המס השולי.

הקלה ניתנה לממציא - המעצב, שההכנסה בידיו היא עסקית ולא חד פעמית לפי סעיף 2(9) לפקודה, בכך שהוראות סעיף 8(ב) לפקודה הוחלו גם על הכנסה עסקית מעיצוב, והם מתירים פריסת ההכנסה ממכירת עיצוב על פני יותר משנה אחת, לפי שנות ייצור העיצוב. פריסה העשויה ליצור הקלת מיסוי משמעותית מאד למעצב העסקי.

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני