• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתקטגוריותהקלות מס לחברות לפי חוק עידוד השקעות הון

הקלות מס לחברות לפי חוק עידוד השקעות הון

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 |  27.12.2017

הקלות מס לחברות לפי חוק עידוד השקעות הון

 

רמי אריה, עו"ד ורו"ח

 

ביום 5.11.2017   פורסם חוזר מס הכנסה 09/2017 בנושא תיקון 73 לחוק עידוד השקעות הון.

ביום 29.12.2016 אושר בכנסת, בקריאה שניה ושלישית, חוק ההתייעלות הכלכלית (להלן : "חוק ההסדרים" או "תיקון 73"), חוק ההסדרים כלל את תיקון 73 בהוראות החוק לעידוד השקעות הון, התשי"ט – 1959 (להלן: "חוק עידוד" או "החוק"). חוק עידוד, מהווה כלי מרכזי לעידוד השקעות הוניות איכותיות בישראל .

במסגרת תיקון 73 נקבעו הטבות מס נוספות לחברות ומפעלים, כדלקמן:

 קבלני משנה המייצר מוצר המיוצא לחו"ל באמצעות המזמין:

מפעל תעשייתי המוכר מוצר, שהוא רכיב במוצר אחר המיוצר על ידי מפעל תעשייתי אחר זכאי ליהנות מההטבות הקבועות בחוק עידוד בכפוף לתנאים הקבועים בתקנות לעידוד השקעות הון.

בוצע תיקון בתקנות קבלני משנה, בכך שעודכן סכום המכירות המינימלי של קבלני משנה שאינם ממוקמים באיזור פיתוח א' - כעת נדרש מחזור מכירות מינימלי של 15 מיליון ₪ בלבד, במקום 20 מיליון ₪ כפי שהיה ערב התיקון.

האישור לקבלן המשנה על העמידה בתנאים של המזמין, יינתן מעתה על ידי נושא משרה של המפעל האחר, ללא צורך באישור רואה החשבון של המפעל האחר.

מפעל מאושר:

1.       מבחן בר תחרות סעיף 18א(ד)(3) לחוק לצורך קבלת מענקים : לגבי תוכניות שאושרו החל מ – 1.1.2017, תתאפשר בחירה מראש של מפעל תעשייתי המבקש מענק מכח החוק במסגרת תכנית להרחבת מפעל לגבי אופן חישוב תנאי "בר – תחרות", כך שהתנאים כאמור בסעיף קטן (ג)(1)(ב) ו – (ג) יחולו לגבי כלל הכנסות המפעל המפורטות בסעיף 18א(ד) או לגבי  הכנסות כאמור אשר נוספו בשל ההרחבה.

2.       עדכון אזורים בהן ניתן להעניק מענקי השקעה בשיעור של עד 30% : נקבע כי גם מפעלים בשדרות וביישובי עוטף עזה וכן ברשויות המקומיות ואזורי תעשייה במחוז צפון, המשויכים לאשכול פריפריאלי נמוך (1-4), יהיו זכאים לקבל מענקים בשיעור של עד 30%.

3.       ערעור על החלטה מנהלת הרשות להשקעות : במסגרת התיקון, חוקק סעיף 24א לחוק שקובע כי נישום החולק על החלטת מינהלת הרשות או מנהל הרשות, יוכל להשיג על החלטתם  תוך 60 ימים מיום שנמסרה לו ההחלטה.

מפעל מועדף:

1.       חברה מועדפת : תיקון ההגדרה כך, ששותפות המוחזקת ע"י חברות המחילות על עצמן את הוראות סעיפים 64א או 64א1 לפקודה, לא תחשב לחברה מעודפת.

2.       הכנסה מועדפת : בהכנסה מועדפת לא תיכלל הכנסה מנכס לא מוחשי אשר אינה מיוחסת ליצור. במידה והחברה המועדפת הינה אגודה שיתופית (אג"ש) המחילה על עצמה את הוראות סעיפים 61 או 62 לפקודה, (להלן : "אג"ש שקופה"), או שותפות שמוחזקת ע"י אג"ש שקופה, יראו בחלק ההכנסה המועדפת אשר מיוחס לחברה שאינה אג"ש שקופה ואינה בבעלות ממשלתית מלאה, כהכנסה מעודפת.

3.       שיעור המס באז"פ א' : שיעור המס על הכנסתה המועדפת של חברה מועדפת שמפעלה ממוקם באז"פ א' יופחת משיעור 9% ל – 7.5% החל משנת 2017. שיעור המס באיזור שאינו אז"פ א' נותר ללא שינוי.

מפעל טכנולוגי מועדף:

הוצאות המסווגות כהוצאות מחקר ופיתוח של המפעל לפי כללי חשבונאות מקובלים, בשלוש השנים שקדמו לשנת המס, היו בשיעור 7% לפחות בממוצע לשנה מסך ההכנסות של החברה באותן שנים או עלו על 75 מיליון ₪ בשלוש שנות המס כאמור.

בחברה בעלת המפעל יתקיים לפחות אחד מאלה:

א.      20% או יותר מעובדי החברה, הם עובדים שמלוא שכרם מסווג כהוצאות מו"פ של המפעל. לחילופין, החברה מעסיקה בשנת המס לפחות 200 עובדי מו"פ.

ב.      קרן הון סיכון, השקיעה בחברה סכום מצטבר של לפחות 8 מיליון ₪.

ג.        מחזור ההכנסות של החברה בשנת המס ובכל אחת משלוש שנות המס שקדמו לשנת המס השוטפת, עלה על 10 מיליון ₪, וכן סך ההכנסות של החברה בכל אחת משלוש שנות המס שקדמו לשנת המס עלה בממוצע ביותר מ – 25% ביחס לשנה שקדמה להן.

ד.      מספר העובדים הכולל בחברה בשנת המס ובכל אחת שלוש שנות המס שקדמו לשנת המס השוטפת, עלו על 50 עובדים ובנוסף, מספר העובדים של החברה בשלוש שנות המס שקדמו לשנת המס, עלה בממוצע ביותר מ – 25%. 

במקום התנאים שפורטו לעניין מפעל טכנולוגי מועדף, רשאית החברה בעלת המפעל לפנות לרשות הלאומית לחדשנות טכנולוגית לצורך קבלת אישור המעיד על היותו של המפעל שבבעלותה מקדם חדשנות על פי התנאים שייקבעו על ידי המדען הראשי שבמשרד הכלכלה והתעשייה.

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני