• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתקטגוריותתושב חוזר כך תבדוק אם מס הכנסה חייב לך כסף

תושב חוזר? כך תבדוק אם מס הכנסה חייב לך כסף

14.10.2018
כשמדובר על הנושאים הרבים שמעסיקים תושב חוזר מס הכנסה הוא ללא ספק אחד החשובים בהם. רבים לא יודעים שיש זכויות הנקובות בחוק ומאפשרות להם לקבל הטבות לתקופות מסוימות, כדי להפוך את החזרה לארץ לקלה יותר. 

אם אתה תושב חוזר כדאי שתכיר את הזכויות המגיעות לך. הנה כמה מהשאלות והתשובות שיעזרו לך להבין האם מס הכנסה חייב לך כסף. 

מי נחשב תושב חוזר?

כשמדובר בזכויות של תושב חוזר מס הכנסה או יותר נכון אגף המכס האחראי על הגבייה שלו, מגדיר כך אדם ששהה בחו"ל שנתיים לכל הפחות. עם זאת, הטבות המס משתנות לפי כל מקרה, כאשר ככל שזמן השהייה בחו"ל היה גדול יותר, כך הטבות המס יהיו גדולות יותר.

איך מוגדרות הטבות המס? 

לפי החוק תושב חוזר שהתגורר בחו"ל במשך תקופה של בין 6 ל-10 שנים יוכל לקבל הטבת מס משמעותית. ההקלות כוללות פטור ממס על הכנסות פסיביות – למשל הכנסה הטמונה בנכס שנרכש בזמן השהות בחו"ל. הפטור ניתן לחמש שנים. כלומר תושב חוזר יוכל להמשיך לקבל הכנסה משכירות, קצבה, ריביות על השקעה או נכסי השקעה בחו"ל. 

תושבים שחיו מעבר לים במשך עשור ויותר יקבלו פטור ממס על כל ההכנסות שצברו במהלך המגורים בחו"ל, בין אם מדובר בהכנסות פסיביות כמו אלו שציינו או בהכנסות אקטיביות. החוק מתייחס גם לפטור על פקדונות שונים במטבע חוץ. במקרה כזה, כשמדובר באדם שהוא תושב חוזר מס הכנסה מגדיר 20 שנות פטור על הכנסות ריבית של פקדונות אלו. 

תושבים חוזרים שיש להם עסקים פעילים וחברות בחו"ל עוברים תהליך מבדק שמסגרתו נקבע המיסוי על ההכנסות וניתן לקבל הטבות מסוימות. 

איך אפשר לבדוק הטבות לתושב חוזר?

היום ישנם כלים כמו אלו שמצויים כאן באתר ומסייעים לקבל תמונה מלאה של ההטבות השונות המוצעות לתושבים חוזרים. מה שחשוב הוא למצוא ולהמציא את כל הניירת הדרושה ולהקפיד על שקיפות מוחלטת. במסגרת הליווי של אנשי מקצוע אלו אפשר לבדוק פרטנית את כל הזכויות המגיעות ולדייק את התהליך מול משרדי הממשלה ורשויות המס. 

לצד חברות המציעות כלים לבדיקת הטבות ותהליכים של החזר מס, אפשר לפנות ישירות למשרד העלייה והקליטה ולמשרד התמ"ת שיכולים לספק מידע ולהנחות כיצד להגיש את כל הניירת ולקבל את החזרי המס וההקלות השונות. 
מה שבטוח הוא שכל מקרה משתנה לפי זמן השהייה בחו"ל, סוגי ההשקעות והפקדונות וסוג ההכנסה, לכן חשוב לחקור וללמוד כמה שיותר על הנושא. 

בתור תושב חוזר מס הכנסה יכול להיות הוצאה כספית משמעותית בדרך להסתגלות המחודשת לארץ ולבירוקרטיה שהיא מכתיבה. ליווי מקצועי נכון לצד הכרות עם החוקים במדינה יכולים לעזור לכם לחסוך את ההוצאה הזו ולקבל החזרים והטבות בזמן ההתאקלמות המחודשת, פיתוח הקריירה או פתיחת העסק והחזרה לשגרה כאן בישראל. 
הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני