• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהמאמרים - מס הכנסהאישור ניהול תקין לשנתיים לעמותות ולחל צ

אישור ניהול תקין - לשנתיים - לעמותות ולחל"צ

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 |  14.05.2019

אישור ניהול תקין - לשנתיים - לעמותות ולחל"צ

רמי אריה, עו"ד רו"ח

ביום 1.5.2019 פרסמה רשות התאגידים " הודעה בדבר אישור ניהול תקין לשנתיים ", הכולל שינוי במדיניות הרשם בכל הנוגע למתן אישור ניהול תקין לעמותות ולחל"צ, הפועלות באופן תקין לאורך זמן.

אישור ניהול תקין הוא אישור אשר ניתן על ידי רשות התאגידים לפי כללים שגיבשה, לעמותות ולחברות לתועלת הציבור העומדות בדרישות חוק העמותות או חוק החברות לפי העניין ושנכסיהן משמשים לקידום מטרותיהן. האישור ניתן לעמותות ולחל"צ המבקשות אותו, לאחר שנתיים של פעילות, ובלבד שהגישו את הדיווחים השוטפים שעליהן להגיש מידי שנה, ולא התגלו ליקויים בפעילותן המצדיקים את ביטולו.

לפי החלטות הממשלה משנת 1998 ו- 2001, "אישור ניהול תקין" הניתן על ידי רשות התאגידים, מהווה תנאי לקבלת כספי מדינה - תמיכות, הקצבות ורכישת שירותים וכן מהווה תנאי לקבלת אישור לפי ס' 46 לפקודת מס הכנסה. כיום אף הפך האישור ל-"תו תקן" הנדרש גם על ידי קרנות ותורמים גדולים .

מעתה, רשם העמותות יעניק אישור ניהול תקין למשך שנתיים לעמותות ולחל"צ המגישות דיווחים במועד, ואשר עמדו במצטבר בקריטריונים המפורטים להלן:

       1.    לעמותה/לחל"צ היה אישור ניהול תקין ללא הערות במשך חמש שנים אשר קדמו                 למועד הגשת הבקשה.

      2.  אישורי ניהול תקין שהוענקו לעמותה/לחל"צ בשנים שקדמו למועד הגשת הבקשה,              נחתמו לפני תחילת השנה לגביה ניתן האישור (אינדיקציה לכך שהמסמכים הנדרשים          הוגשו במועד, ולפחות לא באיחור ניכר).

      3.  העמותה/החל"צ לא הייתה בהליך של תיקון ליקויים מטעם הרשם בחמש שנים                   האחרונות.

קבלת אישור ניהול תקין לשנתיים אינה פוטרת את העמותה/החל"צ מחובתה להגיש דיווחים שנתיים בהתאם להוראות הדין במועד, בשנה העוקבת, ודבר זה יהווה תנאי להמשך תוקפו של האישור בשנה השנייה. אחרת, האישור לשנה העוקבת יבוטלאוטומטית.

כמו כן, במסגרת ההודעה צוין, כי רשות התאגידים תפרסם הודעה נפרדת ביחס לשינוי המדיניות במתן אישור ניהול תקין לעמותות/חל"צ הפועלות באופן לא תקין.

 

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני