• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםקורונה - מאמרים ומצגותהגשת השגה על אי אישור מענק פעימה שלישית

הגשת השגה על אי אישור מענק פעימה שלישית

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 |  01.09.2020

הגשת השגה על אי אישור מענק פעימה שלישית – החזר הוצאות

רמי אריה, עו"ד רו"ח

 

מסתבר כי בימים אלו, מקבלים בעלי עסקים לא מעטים, הודעות על דחייה מלאה או חלקית, של בקשותיהם למענק החזר הוצאות – פעימה שלישית מרשות המיסים. ממש כפי שחזינו זאת בעת שנקבעו נוסחאות המענק ומניסיוננו בקבלת פיצויים ממס רכוש וקרן הפיצויים. כעת נדרשת הגשת השגה מפורטת ומנומקת היטב על החלטת הדחייה של הבקשה.

נזכיר כי המענק אמור להינתן לפי החלטת ממשלה מס' 5015 מיום 24.4.2020, על מנת למנוע קריסה של עסקים עקב הסגר הכללי שהוטל בחודשים מרץ ואפריל 2020, אשר גרם לסגירת העסקים. ההחלטה נועדה להעניק מענק סיוע בעד השתתפות בהוצאות קבועות של העסק באותם חודשים.

במסגרת ההחלטה נקבע, כי עסקים יוכלו להגיש בקשה למענק סיוע בעד השתתפות בהוצאות קבועות בשל ההשפעה הכלכלית של התפשטות נגיף הקורונה. החלטת ממשלה זו, כללה תמצית כללים בלבד, ובפועל הקימה בעיות וקשיים רבים ביישום מנגנון הפיצוי, כפי שסקרנו במאמרנו בנושא בעיות וקשיים בקביעת פיצוי השתתפות בהוצאות – פעימה שלישית .

בהחלטת הממשלה נקבעה נוסחה ארוכה ומפורטת, לחישוב סכום המענק.

אולם, נקבע גם באופן כללי, כי הירידה במחזורי העסקאות של העסק בחודשים מרץ – אפריל 2020 לעומת החודשים המקבילים אשתקד, נגרמה כתוצאה מההשפעה הכלכלית של התפשטות נגיף הקורונה בלבד ולא מסיבות אחרות.

כעת , מקבלים בעלי עסקים אשר הגישו בקשות לקבלת מענק הסיוע, הודעות דחייה מפקידי השומה. בין היתר, כי הירידה ב- "מחזור עסקאות בתקופת המענק" (חודשים מרץ ואפריל 2020) בהשוואה ל- "מחזור עסקאות בתקופת הבסיס" (בתקופה מקבילה אשתקד) אינה נובעת מהשפעת נגיף הקורונה, אלא הירידה נבעה עוד מגורמים אחרים, או כי העסק ביצע עסקאות חריגות אשר אותן יש לנטרל, או כי חשבוניות אשר הוצאו בחודשים מסוימים שייכים לחודשים קודמים ולכן יש לנטרלן.

נציין, כי ביום 28.6.2020, פורסמה החלטת ממשלה מס' 152, אשר תיקנה את החלטת הממשלה 5015, במסגרתה נקבע, בין היתר, מסלול מיוחד למדווחים על בסיס מזומן, הכללת ענף היהלומים ברשימת העוסקים הזכאים להגשת הבקשה, קביעת רף מינימלי לגובה המענק ועוד.

בהתאם לסעיף 4 להחלטת ממשלה 5015, בעלי עסקים אשר בקשותיהם לקבלת המענק נדחו, יכולים להגיש השגה (ראשונה) על החלטת רשות המסים, בתוך 45 ימים מיום קבלת ההחלטה. החלטה בהשגה תינתן תוך 180 ימים.

בעלי עסקים אשר השגותיהם נדחו, יוכלו להגיש השגה שנייהלוועדת ההשגות, תוך 45 ימים מיום קבלת ההחלטה בהשגה הראשונה. וועדת ההשגות תיתן את החלטתה תוך 180 ימים.

אנו ממליצים לבעלי העסקים אשר נפגעו מהחלטת פקידי השומה אשר דחו את בקשתיהם לקבלת הסיוע, לפנות לעו"ד מומחה למיסוי , אשר לו הניסיון והידע המקצועי לערוך ניתוח מעמיק ובדיקת היקף המחזורים בחודשים מרץ-אפריל 2020 בהשוואה לתקופה המקבילה אשתקד ובחינת מקור הירידה בין המחזורים, וניסיון והכרה של התדיינויות מסוג זה מול מס רכוש וקרן הפיצויים שליד רשות המיסים, כדי שתוגש השגה מנומקת אשר תכלול את כל הטענות והנתונים הרלבנטיים לצורך הצלחת ההשגה.

 

 

לצפייה בהרצאה מוקלטת קצרה - בנושא הקשיים והבעיות הצפויות

בקבלת המענקים להחזרי הוצאות - פעימה שלישית – לחצו כאן

 

 

 

 

 

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני