• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסההקלה משמעותית לשכירים בבקשות להחזרי מס

הקלה משמעותית לשכירים בבקשות להחזרי מס

02.01.2006

כל הכבוד לרשות המיסים בישראל

הקלה משמעותית לשכירים בבקשות להחזרי מס

נא ראו הערת המערכת למטה...

רמי אריה עו"ד רו"ח

מעתה יכול כל שכיר לפנות למייצג מורשה במס הכנסה שהוא יועץ מס או רואה חשבון ולבקש בדיקת זכאותו להחזרי מס עד שש שנים לאחור, ללא צורך בהצגת טפסי 106 ממקומות עבודתו. בימים אלו פתחה רשות המיסים, לפי בקשת עו"ד ורו"ח רמי אריה מינואר 2005, את האפשרות לכל מייצג לעיין ולהדפיס את טופס ה- 106 השנתי של כל עובד שכיר. אפשרות זו תאפשר לשכירים לבדוק את זכאותם להחזרי מס רטרואקטיבית עד שש שנים לאחור.

בעקבות פנייתם של מייצגים ושל שכירים רבים למשרדנו, פנינו בחודש ינואר 2005 לרשות המיסים בבקשה לפתוח את שאילתא 4600 הנותנת את פרטי טופס 106 לשכירים לעיון לכל המייצגים במס הכנסה, יועצי המס, רואי החשבון ועורכי הדין עוסקים בדיני מיסוי. בשל אופייה המיוחד של הבקשה להגדרה מחדש של השאילתא, ובהמשך לפסק דין אפרת רונן (ע"א 128/01), שנתן את הזכות לקבלת הפרטים לשכירים לפי הדיווחים של מעבידיהם, עברה ואושרה הבקשה על ידי לא פחות מארבעה סמנכ"לים בכירים ברשות המיסים.

פתיחת האפשרות לשאילתא זו חשובה במיוחד לשכירים שנקלעו למצב בו מעבידיהם מעכבים להם את מסירת טופס 106 השנתי, או שהמעביד פשט את הרגל, או שהוא בהליכי פירוק או הפסיק לפעול. במקרים מעין אלו, נותר השכיר ללא אפשרות לאתר ולקבל את טופס ריכוז השכר השנתי והמס במקור שנוכה לו. הדבר נכון גם לגבי עצמאים, שהם גם שכירים באותה שנת מס, החייבים בהגשת דו"ח שנתי, אך מתעכבים בהגשתו בשל אי קבלת טופס 106 מהמעביד, להם או לבני זוגם השכירים.

אנו מבקשים להודות למר ג'קי מצא, מנהל רשות המיסים הנכנס, שאישר את הבקשה בתפקידו הקודם כסמנכ"ל בכיר לעניינים מקצועיים, למר שוקי ויטה, סמנכ"ל בכיר לשומה ולביקורת, לגב' חיה ויטלסון, סגנית היועצת המשפטית ברשות המיסים, ולגב' יעל שביט, סמנכ"ל בכיר לשירות לקוחות, שאישרו את הבקשה. תודה מיוחדת לרו"ח מיכל שרון מאגף שירות לקוחות ברשות המיסים, על טיפולה המסור והמהיר בבקשה. אכן, מגיע כל הכבוד לרשות המיסים בישראל.

מ.מ/ 5001

‏30בינואר 2005

לכבוד

מר ג'קי מצא, רו"ח

סגן בכיר לנושאים מקצועיים

רשות המיסים בישראל

רחוב כנפי נשרים 5

ירושלים91010

א.נ.,

הנדון: בקשה לפתיחת שאילתה 4600 למייצגים ע"י שע"מ

בהמשך לשינוי מדיניות אגף מס הכנסה בקשרלמסירת מידע לשכירים מתוך דיווחי המעבידים,ולאור התפתחויות הפסיקה והמגמות העכשוויות בעקבות חוק חופש המידע, התשנ"ח - 1988 (להלן:"החוק"), הרינו מבקשים לפתוח את השאילתה שבנדון, למייצגים בשינויים הנדרשים, כדלקמן:

1. בהוראת ביצוע מס הכנסה מס' 11/2002 נקבע כי משרדי פקידי השומה יכולים למסור לנישומים שכירים, ישירות או באמצעות מיצגיהם, נתונים על הכנסותיהם ממשכורת והניכויים במקור שנוכו ממנה על ידי מעבידם, בשנת מס מסוימת, לפי בקשה בטופס 1245 (להלן: "טופסהבקשה").

2. שאילתה 4600 הוקמה על ידי שע"מ, בכדי לתת מענה ממוחשב לבקשה לקבלת המידע כאמור, והיא מאפשרת קבלת המידע באמצעות מערכת שע"מ. לצורך הפקת השאילתה נדרש לציין את מס' הזהות של המבקש, שם המעביד, מספר תיק הניכויים וכן את שנות המס לגביהם מבוקש המידע.

3. שאילתה זו חשובה במיוחד לשכירים שנקלעו למצב בו מעבידיהם מעכבים להם את מסירת טופס 106 השנתי, או שהמעביד פשט את הרגל, או התאגיד בהליכי פירוק או הפסיק לפעול. במקרים מעין אלו,נותר השכיר ללא אפשרות לאתר ולקבל את טופס ריכוז השכר השנתי והמס במקור שנוכה לו. הדבר נכון גם לגבי עצמאים שהם גם שכירים באותה שנת מס, החייבים בהגשת דוח שנתי אך מתעכבים בהגשתו בשל אי קבלת טופס 106 מהמעביד.

4. לנוכח מצוקת כוח האדם והעומס הרב המוטל על המערכת בטיפולים היומיומיים השוטפים, ולאור הבעיות המתעוררות והסחבת הנגרמת באופן הטיפול בבקשות להמצאת המידע, מוגשת בקשתנו זו לפתיחת שאילתת 4600 למייצגים, כדי לתת מענה הולם בפיתרון הבעיות כאמור. ואלו נימוקי הבקשה:

4.1 פתיחת השאילתה כאמור, תגרום להקלה משמעותית בעומסי העבודה במשרדי פקידי השומה, שהרי במקום פקיד יחיד שיטפל בבקשות הרבות בזמנו המוגבל, יתחלק נטל הטיפול בין המייצגים הרבים, שיזרימו את אותם הנתונים הנדרשים כיום במסגרת טופס 1245, ישירות למחשב מס הכנסה ממשרדם, בכל זמן אפשרי.

4.2 יודגש, כי אין בפתיחת השאילתה למייצגים, כדי לגרוםלמסירת מידע, שלא היה מתקבל אילו נתבקש במסגרת הקיימת כיום, היינו, באמצעותטופס הבקשה.

4.3 פתיחת השאילתה עולה בקנה אחד, הן עם מגמת רשויות המס למעורבות גבוהה של המייצגים, מתוך מטרה לתת שירות טוב ויעיל יותר לאזרח, והן עם המגמה לחיסכון במשאבים ועומסים מיותרים, ע"י התייעלות בעבודתהמערכת, במסגרת המשאבים הקיימים.

4.4 כמו כן, פתיחת השאילתה למייצגים, משתלבת היטב עם ההתפתחות הטכנולוגית והאפשרויות לזמינות גבוהה שלמידע, שיהא לשרות ולתועלת האזרח.

4.5 זאת ועוד, פתיחת השאילתה תסייע רבות, בהגשמת תכלית עבודתה של מערכת המס בגביית מס אמתובהחזרימס שנגבוביתר.

5. אנו מציעים כי פתיחת השאילתה 4600 למייצגים תותאם לאמור בחוזר מ"ה המסדיר את העבודה במסגרת השאילתה. דהיינו, מתן המידע למייצגים במסגרת השאילתה,יתאפשר אך ורק באם יזין המייצג שהורשה בייפוי כוח כדין על ידי העובד להיות מייצגו, את מספר תיק הניכויים של המעביד, מספר הזהות של העובד ואת, שנת המס הרלבנטית.

6. על רקעהיתרונות הרבים שיש בפתיחת השאילתה כאמור,ובהתחשב בהשקעה המינימאלית הנדרשת כדי להכשיר מהלך מעין זה,יהא זה מן הראוילהיענות בחיוב לבקשתנו זו,ולהביא לייעול ושיפור עבודת המערכת לתועלת כלל הגורמים הנוגעים בדבר.

העתקים :

מר עוזר ברקוביץ- סגן בכיר למינהל ומערכות מידע.

הגב' יעל שביט- סגן בכיר לשירות לקוחות.

מר יעקב נבות - מנהל שע"מ.

מר משה אשר- יועץ מקצועי למנהל.

בכבוד רב,

רמי אריה , עו"ד רו"ח

הערת המערכת :
בעקבות התגובות לאמור מעלה, הסתבר לנו כי עדיין קיימים ליקויים והגבלות שונות טכניות ומהותיות בהפעלת השאילתא. בכוונתנו לפנות לרשות המיסים בבקשה לתקן הליקויים ולהסיר המגבלות שנותרו. כגון, אפשרות לעיון בשאילתא לכל סוגי התיקים (לא רק 9.1 - שכירים), לבני זוג של שכירים ושל עצמאים, לתיקים לא פעילים וכיוצא באלו. נא המציאו לחתום מטה בהקדם תגובות והערות נוספות בכדי שנוכל לשלבם בבקשתנו לעדכון ושיפור השאילתה לתועלת כל המערכת.
לתשומת לב : מספר השאילתה במשרדי פקידי השומה - למייצגים שאינם משדרים - 4600
מספר השאילתה במערכת המייצגים - 4601.
רמי אריה עו"ד , רו"ח

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני