• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםפיצויי מס רכוש – מלחמת חרבות ברזלפיצוי על נזקים עקיפים בתחום התיירות והחקלאות ליישובי הצפון הוראת ביצוע 9 2006

פיצוי על נזקים עקיפים בתחום התיירות והחקלאות ליישובי הצפון-הוראת ביצוע 9/2006

14.08.2006

פיצוי על נזקים עקיפים בתחום התיירות והחקלאות ליישובי הצפון
הוראת ביצוע 9/2006 (*)


כ' אב תשס"ו
14 אוגוסט 2006

(לתקופה שבין 12 ביולי 2006 לבין 31 ביולי 2006)

1. מבוא

1.1 הוראת ביצוע זו באה לפרט את הזכאות לפיצוי ואופן חישוב הפיצוי בגין נזקים עקיפים שנגרמו כתוצאה מהלחימה בצפון ובעקבות "המצב המיוחד" שהוכרז, בענפי החקלאות השונים ובבתי מלון, בתי הארחה, בתי מרגוע, פנסיונים, צימרים ובאטרקציות תיירותיות (להלן - "ענף התיירות"). הוראת הביצוע מפרטת ומסבירה את הכללים שנקבעו בתקנות לרבות אופן ודרך הגשת תביעות הפיצויים.

1.2 על פי החלטת ממשלה מיום 1 באוגוסט 2006, ובהתאם לסיכום בין משרדי האוצר ומשרדי החקלאות והתיירות, ולאור תקנות מס רכוש וקרן פיצויים (תשלום פיצויים)(נזק מלחמה ונזק עקיף)(הוראת שעה)(תיקון), התשס"ו-2006 (להלן - " הוראת השעה השנייה ") אשר אושרו ע"י ועדת הכספים של הכנסת ביום 8 לאוגוסט 2006, יפוצו בעלי העסקים בענפי התיירות והחקלאות בישובים המצויים באזורי ההגבלה וביישובי הספר המצויים באזור ההגבלה. יובהר כי בכל מקום בו נאמר "אזור הגבלה" הכוונה לרבות ישוב ספר שבו .

1.3 בהתאם להוראת השעה, יינתן פיצוי בגין הנזק העקיף שנגרם בישובים שהוגדרו כאמור וזאת לתקופה שבין 12.7.2006 ל-31.7.2006 לגבי כל ישוב או אזור ובתאריכים שנקבעו כמפורט בנספח 5 לטופס א/7113 המצ"ב להוראה זו (להלן - " טבלת הישובים " ו-" תקופת הפסקת הפעילות ").

1.4 בענפי התיירות - מאחר שבענפי התיירות הוכרה תקופת התאוששות הנלקחת בחשבון לצורך חישוב הפיצוי בנוסף לתקופת הפסקת הפעילות, יינתן הפיצוי כדלקמן:

1.4.1 פיצוי חודשי סופי - בגין כל חודש הנכלל ב"תקופת הפיצוי" (ראה להלן סעיף 2.1.1) - הבקשה לפיצוי בגין חודש נתון תוגש בחודש העוקב ותהווה פיצוי סופי לתקופה היחסית.

1.4.2 פיצוי בגין כל התקופה - בהתאם לבחירת בעל העסק, הפיצוי יכול להיתבע רק עם תום תקופת הפיצוי, כפי שהוגדרה בהוראת השעה השניה. במקרה זה לא יפגעו זכויותיו של בעל העסק לאור העובדה שהוא לא מימש את זכאותו לפי סעיף 1.4.1. על אף האמור יוכל הניזוק לתבוע פיצוי חודשי בגין כל חודש הנכלל בתקופת הפיצוי, על פי בחירתו.

1.5 בענפי החקלאות - בעלי עסקים בענפי החקלאות יפוצו בגין נזק עקיף, בדרכים שהותאמו לסוגי הענפים השונים (כמפורט בסעיף 3 להלן).

1.6 אין באמור בהוראת השעה השנייה כדי לפגוע בזכאותו של ניזוק בישוב או אזור שהוכרז כישוב ספר באזור הגבלה, והוא רשאי לבחור בין פיצוי לפי הוראת השעה השנייה (להלן - " המסלול הירוק "), לבין פיצוי על פי תקנות מס רכוש וקרן פיצויים (תשלום פיצויים) (נזק מלחמה ונזק עקיף), התשל"ג-1973 כנוסחן ביום 30 ביוני 2006 (להלן - " התקנות העיקריות ").

1.7 מובהר בזאת כי כל דיווחי ההכנסות, מחזורי המע"מ, נתוני פעילות העסק או כל נתון אחר הנדרש לצורך קבלת הפיצוי על פי הוראה זו ילווה באישור רואה חשבון או אישור יועץ מס (לגבי ניזוק שאינו חייב אישור רואה חשבון על הדוח שעליו להגיש לפי סעיף 131 לפקודה) או כל אישור אחר שצוין במפורש.

1.8 עסק בענף התיירות או החקלאות לא יוכל לתבוע פיצוי לפי המסלול הירוק בענפי המסחר התעשייה והשירותים, לפי טופס א/7113 והוראת ביצוע 8/2006. יובהר כי לעניין זה תיירות כוללת אך ורק את החלק התיירותי האינטגרלי ביחידות האירוח, חדר אירוח או אטרקציה תיירותית, כאשר מסעדה למשל, שאיננה חלק אינטגרלי מפעילות העסק והיא משמשת במהותה הן את אורחי המלון והן אחרים, לא נכללת בהוראת השעה השניה ויש לתבוע פיצויים לפי עסק בתחום השירותים כמפורט בהוראת ביצוע 08/2006; הכנסות מחדרי האוכל, המהווים חלק אינטגרלי מבית המלון, ואשר הכנסה מהם כלולה בדו"ח השנתי על ההכנסות מיחידת האירוח, ייחשבו כהכנסות בית המלון.

2. חישוב הפיצוי בענפי התיירות

הפיצוי, על פי "המסלול הירוק", יינתן בשל בית מלון, פנסיון, בית מרגוע, בית הארחה (להלן - " יחידת אירוח ") או "חדר אירוח כפרי" (צימרים) או אתר תיירות או סוגי אתרי תיירות שקבע שר האוצר בהתייעצות עם שר התיירות (להלן - " אטרקציה תיירותית "), אשר ממוקם באזור הגבלה. לעניין זה, כאמור, הכנסה מתיירות תכלול, הכנסות הנובעות מיחידת האירוח או חדר אירוח כפרי או אטרקציה תיירותית.

הפיצוי יחושב באופן הבא:

2.1. פיצוי סופי לפי מסלול חודשי

לאור העובדה שבחישוב הפיצוי נלקחת בחשבון תקופת התאוששות וכן על מנת להקל על הניזוקים בענף התיירות, הוחלט כי ניתן לבקש פיצוי חודשי, בגין החודש החולף, בתחילת החודש העוקב ובלבד שחישוב הפיצוי לא יחרוג מ"תקופת הפיצוי" כהגדרתה בהוראת השעה (ראה בסעיף 2.1.1 להלן).

החישוב יבוצע באופן המפורט להלן

(ב)
(ג)

(ו) = (ה)x { (ד) - [

x (א) ] }

פשר האותיות בנוסחה לעיל:

(א)הכנסות בתקופה מקבילה אשתקד ל"תקופת הפיצוי"

(ב)מחזור מע"מ בחודשים אפריל-יוני, שנת 2006

(ג)מחזור מע"מ בחודשים אפריל-יוני, שנת 2005

(ד)הכנסות ב"תקופת הפיצוי" בשנת 2006

(ה)משלים ההוצאה הנחסכת

(ו)סכום הפיצוי

הסבר המונחים:

2.1.1. " תקופת הפיצוי " - תקופה זו כוללת את "תקופת הפסקת הפעילות" בהתאם לכל ישוב או אזור (בסעיף 1.3 לעיל) ובתוספת תקופת התאוששות הנספרת מ"תום תקופת הפסקת הפעילות". תקופת ההתאוששות היא 60 ימים ל"יחידת אירוח" ו-21 ימים ל"חדר אירוח כפרי" ו"אטרקציה תיירותית".

לאור האמור מועד תום תקופת ההתאוששות לגבי יחידת אירוח שאינה חדר אירוח כפרי הוא 29 בספטמבר 2006 ולגבי חדר אירוח כפרי ואטרקציה תיירותית - 21 באוגוסט 2006.

הסבר :

" תקופת הפיצוי " בחודש יולי, לכל ענפי התיירות, היום הראשון לתקופת הפיצוי יהיה לפי תקופת הפסקת הפעילות לכל ישוב או אזור כמפורט ב"טבלת הישובים" בעוד שהיום האחרון יהיה בכל מקרה 31.7.2006.

" תקופת הפיצוי " בחודש אוגוסט, לגבי יחידת אירוח, תהיה 31 יום ואילו לגבי חדר אירוח כפרי ואטרקציה תיירותית, תהיה 21 ימים.

" תקופת הפיצוי " בחודש ספטמבר, לגבי יחידת אירוח, תהיה 29 יום.

2.1.2. " הכנסות בתקופה מקבילה אשתקד ל"תקופת הפיצוי " - הכנסה, בענף התיירותי הרלוונטי בתקופה המקבילה, בשנת 2005, לתקופת הפיצוי.

2.1.3. " מחזור מע"מ " - מחזור עסקאות, כהגדרתו בחוק מס ערך מוסף, התשל"ו-1975, מהפעילות בענף התיירותי הרלוונטי בלבד. עסקים מעורבים, כגון: חדר אירוח כפרי לצד משק חקלאי, יתבססו על הכנסות מחדרי אירוח בלבד, במקום על מחזור עסקאות כולל. הכנסות בית מלון מהפעלת אולם אירועים למשל לא תילקחנה בחשבון. האמור יחול גם לגבי סעיפים 2.1.2 לעיל ו-2.1.4 להלן.

2.1.4. " הכנסות בתקופת הפיצוי בשנת 2006 " - ההכנסות מהענף התיירותי הרלוונטי בתקופת הפיצוי.

2.1.5. " משלים ההוצאה הנחסכת " - ההפחתה של "אחוז ההוצאה הנחסכת" מ-100% משקפת את שיעור הרווח של העסק התיירותי.

לעניין זה ל"אחוז ההוצאה הנחסכת", שנקבע לכל ענף תיירותי, הוספה השתתפות העסק בשיעור 2%, כדלקמן:

(1) לגבי הכנסות מ"יחידת אירוח" - 32%.

(2) לגבי הכנסות מחדרי אירוח כפרי (צימרים) - 22%.

(3) לגבי "אטרקציה תיירותית" - אחוז ההוצאות המשתנות יקבע לפי שיעור ההוצאות המשתנות ביחס להכנסות מהאטרקציה התיירותית, בהתאם לדוחות הכספיים לשנת 2005 ובתוספת 2% (השתתפות העסק).

(4) לגבי "עסק חדש" שהוא אטרקציה תיירותית, יקבע אחוז ההוצאה הנחסכת בהתאם לדוחות הכספיים של עסק הדומה לו במהותו בשנת 2005. הפיצוי יחושב כאמור בסעיף 2.3 להלן.

(5) טבלת מסכמת:

יחידת אירוח

חדר אירוח כפרי

אטרקציה תיירותית

עסק חדש שהוא אטרקציה תיירותית

אחוז ההוצאה הנחסכת

32%

22%

לפי דוח כספי לשנת 2005 + 2%

לפי דוח כספי של עסק דומה בשנת 2005 + 2%

משלים להוצאה הנחסכת

68%

78%

100% בניכוי אחוז ההוצאה הנחסכת לעיל

100% בניכוי אחוז ההוצאה הנחסכת לעיל

2.2. דוגמה

2.2.1. חישוב הפיצוי ליחידת אירוח לחודשים יולי אוגוסט וספטמבר - לפי "המסלול הירוק"

לניזוק פעילות הנובעת מהפעלת בית מלון בטבריה. "תקופת הפסקת הפעילות" בעיר, לפי "טבלת הישובים", הינה בתאריכים 15.7.2006 עד 31.7.2006 (ועד בכלל) הניזוק זכאי לתקופת התאוששות, לפי המפורט בתקנות, של 60 יום, קרי עד 29.9.2006.

נתונים נוספים

(1) ההכנסה בתקופה שבין 15-31/7/2005 (לפי 17 ימים) 60,154 ש"ח

(2) מחזור 1-31/8/2005 מהפעלת בית המלון (ללא מע"מ) 166,610 ש"ח

(3) מחזור 1-29/9/2005 מהפעלת בית המלון (ללא מע"מ) 78,236 ש"ח

סיכום (1) (2) (3) לעיל, הכנסות בתקופה: 15.7-29.9.2005 305,000 ש"ח

מחזורי מע"מ בחודשים 6/06 - 4 130,000 ש"ח

מחזורי מע"מ בחודשים 6/05 - 4 115,000 ש"ח

(1) ההכנסה בתקופה שבין 15-31.7.2006 (לפי 17 ימים) 30,284 ש"ח

(2) מחזור 1-31.8.2006 מהפעלת בית המלון (ללא מע"מ) 41,000 ש"ח

(3) מחזור 1-29.9.2006 מהפעלת בית המלון (ללא מע"מ) 84,112 ש"ח

סיכום (1) (2) (3) לעיל, הכנסות בתקופה: 15.7-29.9.2006 155,396 ש"ח

משלים ההוצאה הנחסכת (הוצאה נחסכת 32%) 68% = 32% - 100%

חישוב הפיצוי לחודש יולי 2006:

130,000
115,000

25,647=

x 68%

{30,284 - [

{[ 60,154 x

חישוב הפיצוי לחודש אוגוסט 2006 :

130,000
115,000

100,192

x 68% ="=

{41,000 - [

{[116,610 x

חישוב הפיצוי לחודש ספטמבר 2006:

130,000
115,000

2,944=

x 68%

{84,112 - [

{[78,236 x

2.2.2 חישוב סך הפיצוי לפי "המסלול הירוק"

הפיצוי החודשי נועד לסייע לניזוקים בענפי התיירות. יתרונה של דרך החישוב על בסיס חודשי בכך שהיא מקלה על בעלי עסקים, אולם אין באמור לעיל, כדי למנוע מניזוק לבקש לקבל את סך הפיצוי בפעם אחת בתום תקופת ההתאוששות ולא בגין כל חודש, בגין חודשים שייבחר.

טבלה מסכמת:

סך הפיצוי הסופי = הפיצוי לחודש ספטמבר + הפיצוי לחודש אוגוסט + הפיצוי לחודש יולי

128,783 ש"ח = 2,944 ש"ח + 100,192 ש"ח + 25,647 ש"ח

2.3. פיצוי לבעלי עסקים חדשים

2.3.1. " עסק חדש " - מוגדר כעסק שפעילותו החלה בתקופה שמיום 1 במאי 2005 עד יום 30 ביוני 2006 ואשר הודעה על פתיחתו נמסרה לרשות המסים בישראל בתוך התקופה האמורה.

2.3.2. חישוב הפיצוי לגבי עסק חדש יבוצע באופן המפורט להלן (לפי בסיס חודשי)

(ב)
(ג)

(ו) = (ה) x { (ד) - [

x (א) ] }

פשר האותיות בנוסחה לעיל:

(א)הכנסה לתקופת הפסקת הפעילות על פי ממוצע ענפי

(ב)פדיון מלינות בבתי מלון / אירוח כפרי ברבעון השני, לשנת 2006

(ג)פדיון מלינות בבתי מלון / אירוח כפרי ברבעון השני, לשנת 2005

(ד)הכנסות ב"תקופת הפיצוי" בשנת 2006

(ה)משלים ההוצאה הנחסכת

(ו)סכום הפיצוי הסופי

2.3.3. " ההכנסה לתקופת הפסקת הפעילות על פי ממוצע ענפי " -

לגבי יחידת אירוח או חדר אירוח כפרי - הכנסה ענפית ממוצעת ליום לחדר ביחידת אירוח או מחדר אירוח כפרי, לפי העניין, כשהיא מוכפלת במספר החדרים בעסק הניזוק ומוכפלת במספר ימי "תקופת הפיצוי" בגין אותו חודש (ראה סעיף 2.1.1 לעיל).

לעניין זה, חדר אירוח כפרי שיש בו מספר חדרי לינה יראו אותו כחדר אחד.

ההכנסה הענפית הממוצעת ליום הנה סך של 430 ש"ח ליחידת אירוח ו-338 ש"ח לחדר אירוח כפרי (בהתאם לנתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה לרבעון השלישי לשנת 2005).

לגבי אטרקציה תיירותית - ההכנסה הממוצעת ליום בסוג עיסוק הדומה לו במהותו בשנת 2005 כשהיא מוכפלת במספר ימי "תקופת הפיצוי" (ראה סעיף 2.1.1 לעיל).

2.3.4. " פדיון מלינות בבתי מלון / באירוח כפרי ברבעון שני, 2006 " ו-" פדיון מלינות בבתי מלון / באירוח כפרי ברבעון שני, 2005 " - כפי שמפורסם ברבעון לתיירות של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה.

לגבי יחידת אירוח יש לחשב את היחס שבין הפדיון מלינות בבתי מלון כאמור ואילו לגבי חדר אירוח כפרי ואטרקציה תיירותית יחושב היחס על פי פדיון מלינות בחדרי אירוח כפרי.

2.3.5. " הכנסות בתקופת הפיצוי בשנת 2006 " - ההכנסות מהענף התיירותי בלבד בתקופת הפיצוי בגין אותו חודש.

2.3.6. " משלים ההוצאה נחסכת " - כאמור בסעיף 2.1.5 לעיל בהתאם לענף התיירותי הרלוונטי.

2.4. פיצוי לעסקים מורחבים

2.4.1 " עסק מורחב " - עסק של "יחידת אירוח" או "חדר אירוח כפרי" שהרחיב את מספר החדרים שבו ב-30% לפחות לאחר יום 31 בדצמבר 2005 ובלבד ששיעור ההרחבה אושר על ידי משרד התיירות. ההרחבה תחושב לפי היחס שבין יחידות האירוח או חדרי האירוח הכפרי, לפי העניין, שבנייתם הושלמה ונוספו לעסק בין 1 בינואר 2006 לבין 30 ביוני 2006 ליחידות האירוח או חדרי האירוח הכפרי שהיו בעסק ביום 31 בדצמבר 2005.

2.4.2 הפיצוי לעסק מורחב יהיה כדלקמן

(י)="

(ח)
(ט)

x {(ז) x [ (ו) - )

(ד)
(ה)

(ב)
(ג)

x

x (א)(] }

פשר האותיות בנוסחה לעיל:

(א)הכנסות בתקופה מקבילה אשתקד ל"תקופת הפיצוי"

(ב)מחזור מע"מ בחודשים אפריל-יוני, שנת 2006

(ג)מחזור מע"מ בחודשים אפריל-יוני, שנת 2005

(ד)סה"כ חדרים ביום 31.12.2005

(ה)סה"כ חדרים ביום 30.6.2006

(ו)הכנסות ב"תקופת הפיצוי" בשנת 2006

(ז)משלים להוצאה הנחסכת

(ח)סה"כ חדרים ביום 30.6.2006

(ט)סה"כ חדרים ביום 31.12.2005

(י)סכום הפיצוי הסופי לעסק

2.4.3 דוגמה לעסק מורחב

לעסק במושב בית הלל היו ארבעה חדרי אירוח כפרי, נכון ליום 31.12.2005. שני חדרי אירוח נוספו עד ליום 30.6.2006. תקופת הפסקת הפעילות הנה 12.7.2006 עד 31.7.2006 ו"תקופת הפיצוי" הנה 12.7.2006 עד 21.8.2006.

נתונים נוספים

(1) ההכנסות בתאריכים 12.7.2005-31.7.2005 38,000 ש"ח

(2) ההכנסות בתאריכים 1.8.2005-21.8.2005 42,000 ש"ח

הסך הכולל של (1) (2) לעיל: 80,000 ש"ח

(1) ההכנסות בתאריכים 12.7.2006-31.7.2006 2,300 ש"ח

(2) ההכנסות בתאריכים 1.8.2006-21.8.2006 2,700 ש"ח

הסך הכולל של (1) (2) לעיל: 5,000 ש"ח

מחזורי מע"מ בחודשים 6.2006 - 4 142,000 ש"ח

מחזורי מע"מ בחודשים 6.2005 - 4 120,000 ש"ח

משלים להוצאה נחסכת (הוצאה נחסכת 22%): 78% = 22% - 100%

חישוב הפיצוי לעסק מורחב לחודש יולי 2006:

6
--

4

4
--

6

142,000
--------

120,000

32,383 ש"ח =

x

{78%

x

[2,300-

x

x

38,000]}

חישוב הפיצוי לעסק מורחב לחודש אוגוסט 2006:

6
---

4

4
---

6

142,000
--------

120,000

35,607 ש"ח =

x

{78%

x

[2,700 -

x

x

42,000]}

הערה : הפיצוי החודשי נועד לסייע, כאמור, לניזוקים בענפי התיירות, אולם אין באמור לעיל, כדי למנוע מניזוק מלבקש לקבל את סך הפיצוי בפעם אחת בתום תקופת ההתאוששות ולא באופן חודשי, כדלקמן:

חישוב הפיצוי הסופי לעסק מורחב:

6
---

4

4
---

6

142,000
-----

120,000

67,990 ש"ח =

x

{78%

x

[5,000 -

x

x

80,000)}

טבלה מסכמת:

סך הפיצוי הסופי = הפיצוי לחודש אוגוסט + הפיצוי לחודש יולי

67,990 ש"ח = 35,607 ש"ח + 32,383 ש"ח

3. חישוב הפיצוי בענפי החקלאות

הפיצוי בגין הנזק העקיף בחקלאות הותאם למאפיינים הספציפיים של ענפי החקלאות השונים.

3.1. חישוב הפיצוי בגין מטעי עצי פרי

הפיצוי ליחידת דונם של מטע שמניב פרי מזן מסוים הנמצא באזור הגבלה, יחושב באופן הבא (בש"ח):

סכום הפיצוי ="

הוצאות ייצור x מספר ימי קטיף לפיצוי x מספר דונמים
מספר ימי קטיף

הסבר מונחים:

3.1.1. " הוצאות ייצור " - סך כל הוצאות הייצור השנתיות ליחידת דונם של זן עצי פרי, כמפורט בטור ג' בנספח 1 לטופס א/7115 (טבלת נתוני משרד החקלאות (מחוז גליל גולן), נכון לחודש מרץ 2006, להלן - " הטבלה ").

3.1.2. " מטע עצי פרי " - מטע עצי פרי מזן מסוים כאמור בטורים א' ו-ב' בטבלה שיבולו משמש לעסק בשנת המס 2006.

3.1.3. " מספר ימי קטיף " - מספר הימים שבהם מבוצע קטיף של מטע עצי פרי, כאמור בטור ד' בטבלה.

3.1.4. " מספר ימי קטיף לפיצוי " - מספר ימי הפסקת פעילות הקטיף בפועל של המגדל, החלים במהלך תקופת הקטיף המפורטת בטור ה' בטבלה, החופפת לתקופת הפסקת הפעילות של כל יישוב ויישוב, בו מצוי המטע, כמפורט ב"טבלת הישובים".

לדוגמא : מגדל באזור הגבלה אשר תקופת הקטיף המפורטת בטור ה' לטבלה בגין מטע מזן מסוים הינה בין 5 ביולי 2006 עד 30 ביולי 2006; תקופת הפסקת הפעילות באותו ישוב כמפורט בטבלת הישובים היתה בין 15 ביולי 2006 ל-31 ביולי 2006; המגדל ביצע קטיף בין התאריכים 15 ביולי 2006 ועד ה-18 ביולי 2006 כמו גם בתקופה שבין 22 ביולי 2006 עד 25 ביולי 2006.

יילקח בחשבון כמספר ימי קטיף לפיצוי הימים שבין 19 ביולי 2006 עד ה-21 ביולי 2006 ובין 26 ביולי 2006 ועד ה-31 ביולי 2006 - סה"כ 9 ימים .

3.1.5. הערה: היה מטע עצי הפרי על חלק מדונם אחד, יוכפל שווי הנזק כאמור בנוסחה, בחלק היחסי של אותו שטח מתוך אחד דונם.

3.2. חישוב הפיצוי בגין ביצי מאכל

הפיצוי למגדל עופות מסחרי להטלה באזור הגבלה, יחושב באופן הבא (בש"ח):

סכום הפיצוי ="

מכסת ביצים שנתית

x

מספר ימי הטלה

x

מחיר ביצת מאכל

x

450

500,000

הסבר מונחים:

3.2.1. " מגדל עופות מסחרי " - למעט מגדל עופות לשימוש עצמי של עד 10 עופות למשק.

3.2.2. " מכסת ביצים שנתית " - כמות ביצי מאכל המופקת במשק בשנה; לעניין זה נקבעה, למגדל, מכסה אישית לשנת 2006 לפי תקנות המועצה לענף הלול (כללים בדבר מכסות לייצור ביצי מאכל לשיווק לשנת 2006), התשס"ו-2005.

3.2.3. " מספר ימי הטלה " - מספר הימים בתקופה הנקובה ב"טבלת הישובים" בהתאם לאזור שבו מצוי הלול, שבשלו ניתן פיצוי, ובלבד שביום האחרון שלפני תחילתה של אותה תקופה היה הלול פעיל בייצור ביצי מאכל.

3.2.4. " מחיר ביצת מאכל " - העלות התחשיבית לייצור ביצת מאכל, כמשמעותה בתקנה 2 לתקנות הגליל (תשלום סובסידיות לבעלי מכסות), התשנ"ח-1998. מחיר ביצה עומד, נכון לפרסום הוראה זו, על סך של 0.3 ש"ח.

3.2.5. " מקדם 450 " - מקדם קבוע לפחת ההטלה היומי לפי שיעור של 20% פחת, ללול בעל מכסה של 500,000 ביצים כשהוא מוכפל ב-150% בגין תקופת שיקום יכולת ההטלה.

3.2.6. הערה : הנוסחה הותאמה לכל משק, אף אם גודלו שונה ממכסה של 500,000 ביצי מאכל בשנה.

3.3. עופות לצרכי פיטום (להלן "עופות פטם") שמועד שיווקם המתוכנן חל בתקופה לפיצוי

החישוב יתבצע, כדלהלן:

סכום הפיצוי = משקל לשיווק (בטונות)

x

366

הסבר מונחים:

3.3.1. " מועד שיווק החל בתקופה לפיצוי " - עופות אשר תקופת שיווקם, או חלקה, חלה בפועל באחד או יותר מהימים הנקובים בתקופת הפסקת הפעילות של כל יישוב ויישוב, בו מצוי הלול, כמפורט ב"טבלת הישובים".

3.3.2. " משקל לשיווק " - משקל העופות (טון) שתוכנן לשיווק בתקופת הפסקת הפעילות האמורה לעיל ואשר שווקו בפועל באותה תקופה לפי תעודת משלוח או באישור משחטה.

3.3.3. " מקדם 366 " - מקדם שנקבע לפי 7% פחת, ממחיר בש"ח לטון עופות. מקדם פחת זה נקבע לפי נזק שנגרם בשיווק, כגון: עקב דחיית שיווק, סגירה חלקית של משחטות, הובלה למשחטות רחוקות, ירידה במשקל, תמותה, ניצולת מזון גרועה, אי יכולת טיפול בעופות וכיו"ב.

3.4. עופות פטם שמועד שיווקם המתוכנן אינו חל בתקופה לפיצוי

לגבי עופות ששוכנו בלול במועד שקדם לתקופה לפיצוי, ומועד השיווק המתוכנן עבור אותם עופות חל לאחר יום 31.7.2006, החישוב יתבצע, כדלהלן:

סכום הפיצוי = מספר עופות משוכנים בלול

x

0.157

הסבר מונחים:

3.4.1. " התקופה לפיצוי " - התקופה הנקובה לכל ישוב או אזור לפי המפורט ב"טבלת הישובים", בהתאם לאזור בו מצוי הלול, שבשלו ניתן הפיצוי.

3.4.2. " מספר עופות משוכנים בלול " - מספר העופות ששוכנו בלול בהתאם לתעודות משלוח ממדגרה.

3.4.3. " מקדם 0.157 " - מקדם פחת של 2% ממחיר עוף בש"ח. המקדם הותאם לפי מחיר ק"ג עוף בש"ח, כשהוא מותאם ל-1000 עופות משוכנים לפי בסיס משקל של 1500 ק"ג. מקדם פחת זה נקבע בגין נזק שנגרם בעקבות אי יכולת טיפול בעופות, כגון: אי מתן חיסונים, מחלות, פגיעה במשקל, תמותה גבוהה מהרגיל וכיו"ב.

3.5 . ענפי חקלאות אחרים

3.5.1. " ענפי חקלאות אחרים " - ענפים שאינם מטע עצי פרי, גידול עופות פטם ו/או גידול עופות לצרכי הטלה של ביצי מאכל לשיווק, כגון: בקר לבשר מרעה, בקר לבשר במפטמה, פרות חלב, כבשי ועיזי חלב.

3.5.2. חישוב הפיצוי - סכום הנזק שיחושב לענפים אלו יהיה לפי אובדן התפוקה לגבי אותו גורם ייצור בניכוי הוצאות הייצור הנחסכות (שלא הוצאו בפועל).

סכום הפיצוי = הוצאות ייצור נחסכות - אובדן התפוקה

3.5.3. " אובדן תפוקה " - אובדן התפוקה יקבע בהתאם לענף אחר בחקלאות, לגבי אותו גורם יצור ובהתאם לתקופת הפסקת הפעילות כמפורט ב"טבלת הישובים".

3.5.4. " הוצאות ייצור נחסכות " - מאובדן התפוקה שיקבע, ינוכו ההוצאות שנחסכו בשל אי הפקת אותה תפוקה.

4. ייחוד מסלול פיצוי

על אף האמור בסעיף 1.6 לעיל, בחר ניזוק בפיצוי לענף מסויים, לפי הוראת השעה השנייה לגבי תת-ענף כלשהו, לא יוכל לבחור בפיצוי לפי התקנות העיקריות לגבי תת-ענף אחר; כך למשל, ניזוק בישוב ספר המצוי באזור הגבלה שבחר בפיצוי לפי המסלול הירוק לגבי ענף עופות פטם, לא יוכל לבחור בפיצוי לפי התקנות העיקריות לגבי עיסוק אחר שלו בחקלאות - למשל, בקר או עצי פרי.

כמו כן, גם ניזוק בישוב ספר המצוי באזור הגבלה שבחר בפיצוי לפי המסלול הירוק לגבי עסק הצימרים שלו, לא יוכל לבחור בפיצוי לפי התקנות העיקריות לגבי עסק אחר בענף התיירות - למשל אטרקציה תיירותית.

5. מס הכנסה

5.1. הפיצוי המשולם מהווה הכנסה החייבת במס על פי פקודת מס הכנסה והוא ידווח בדו"ח השנתי של שנת קבלתו.

5.2. מסכום הפיצוי לו זכאי הניזוק ינוכה מס במקור בשיעור של 20%, אלא אם כן לניזוק אישור מפקיד-השומה על פטור מניכוי במקור או שבידו אישור לניכוי במקור בשיעור מופחת.

6. הוראות תפעוליות

6.1. תביעה לקבלת פיצוי כמפורט בהוראה זו תוגש על גבי טופס מספר א/7114 בגין ענף התיירות וטופס א/7115 בגין ענף החקלאות, אשר ניתן לקבלם ולהגישם במשרדי מס-הכנסה ומיסוי מקרקעין של רשות המסים. כמו כן, ניתן להוריד את הטפסים באתר רשות המסים באינטרנט, אשר כתובתו: www.mof.gov.il/taxes.

6.2. תביעות אשר הוגשו בהתאם להוראת השעה השניה, תועברנה לטיפול במוקד התביעות הארצי של רשות המסים בקרית הממשלה בתל-אביב. התביעות תשודרנה למחשב במערכת הפיצויים (פפ"א), ותבחנה בהתאם לכללים שנקבעו בתקנות, בהוראה השעה ובהוראת ביצוע זו. החלטת "המנהל" בדבר סכום הפיצוי (או דחיית התביעה) תשודר למערכת פפ"א, תאושר ע"י "המנהל" או מי מטעמו ותועבר לחשבות לצורך ביצוע התשלום.

6.3. מועדי ההגשה יהיו לפי סעיף 36א לחוק.

6.4. הודעה בדבר החלטת המנהל תשלח לניזוק.

6.5. הליכי ערר יהיו בהתאם לתקנה 11 עד 12א' לתקנות העיקריות.

6.6. לקבלת מידע נוסף נא לפנות למוקד התביעות הארצי של רשות המסים, בקרית הממשלה בתל-אביב, טלפון: 03-7633500.

בברכה
רשות המסים בישראל

(*) הערת המערכת- הנוסחאות בהוראת ביצוע זו אינם כפי שהוצגו במקור ועוצבו באופן שונה בשל שיקולי עיצוב

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני