• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםפיצויי מס רכוש – מלחמת חרבות ברזלהנחיות נשיא ביה ד הארצי לעבודה בדבר הטיפול בתביעות עקב המצב הבטחוני

הנחיות נשיא ביה"ד הארצי לעבודה בדבר הטיפול בתביעות עקב המצב הבטחוני

29.08.2006

הנחיות נשיא ביה"ד הארצי לעבודה בדבר הטיפול בתביעות עקב המצב הבטחוני
הילה פורת, עו"ד *

נשיא בית הדין הארצי לעבודה בירושלים, כב' השופט סטיב אדלר, הוציא ביום 21.8.2006 הנחיות מיוחדות על מנת להיערך לדיון מהיר, יעיל וצודק בתובענות שיוגשו לבתי הדין האזוריים כתוצאה מן הלחימה בצפון. להלן סקירה של ההנחיות:

.1
בגדר "תביעה הנובעת ממצב הבטחון" תבוא תובענה שהרקע לה הוא מצב הבטחון והלחימה בצפון ששרו בישראל, החל מיום 12.7.2006, לרבות תביעות שעניינן פיטורי עובד בשל יציאתו לשירות מילואים פעיל, תביעות לתשלום שכר והלנת שכר, תביעות נגד המוסד לביטוח לאומי ועוד.

.2 השופט הראשי בכל בית דין, ימנה אחראי מטעמו על איתור תובענות שהן בגדר "תביעה הנובעת ממצב הבטחון", ויקבע הוראות לפיהן יפנה האחראי תובענות אלה לגישור או לקדם משפט, בפני רשם או בפני שופט, לפי העניין (להלן: האחראי).

.3 "תביעות הנובעות ממצב הבטחון" יתבררו במסלול מיוחד ומזורז כמפורט להלן:

  • דרישה להגשת כתב הגנה, תשלח לנתבע בתוך שלושה ימי עבודה ממועד הגשת כתב התביעה. במתן הוראת השופט או הרשם על הגשת כתב הגנה יכול שיקצב מועד הקצר משלושים ימים, אם ימצא כי ראוי לעשות כן, בהתאם לתקנה 28 לתקנות בית הדין לעבודה (סדרי דין) התשנ"ב - 1991. בד בבד עם משלוח הדרישה להגשת כתב הגנה, תשלח לצדדים, על פי החלטת האחראי, הזמנה לישיבת גישור בפני נציגי ציבור או לישיבת קדם משפט, בפני רשם או בפני שופט.
    בתובענות בהן הוגשה בקשה לסעד זמני, התיק יועבר לעיונו של שופט ביום הגשת הבקשה. השופט יקבע הנחיות לניהול הדיון לרבות, קביעתו של מועד לדיון בפני מותב שלא יואחר משבעה ימים מיום הגשת הבקשה.
  • גישור - ככל שיקבע האחראי כי ההליך מתאים לגישור, תקבע ישיבת הגישור בתוך 14 ימים מיום הגשת כתב התביעה. לאור סמיכות הזמנים ישקול בית הדין האם יש מקום להורות לתובע לבצע מסירה אישית של כתבי בי-דין והזמנה לדיון.
    ככל שהצדדים לא יגיעו לכלל הסכמה בהליך הגישור, ובשים לב למהות התובענה, ייקבע המשך הדיון בה בפני רשם או בפני מותב, בתוך 14 ימים ממועד ישיבת הגישור האחרונה.
  • דיון בפני גורם שיפוטי - בתובענות שלא יופנו לגישור תקבע ישיבת קדם משפט בתוך 40 יום מיום הגשת כתב התביעה, זולת אם סבר האחראי, כי העניין מחייב הקדמת מועד הדיון. לאור סמיכות הזמנים ישקול בית הדין האם יש מקום להורות לתובע לבצע מסירה אישית של כתבי בי-דין והזמנה לדיון. הדיון העיקרי בתובענות אלה יתקיים בתוך 30 ימים ממועד קדם המשפט. השופט הראשי יקבע סדרי עדיפות לקביעת מועדים לישיבות הוכחות בתביעות הנובעות ממצב הביטחון. ככל הניתן, לא יידחו דיונים שנקבעו זה מכבר בהליכים אחרים, אולם אם יעלה הצורך לעשות כן יעשה הדבר על פי הנחיות השופט הראשי.
  • החל הדיון בתובענה בפני רשם או בפני מותב, יישמע ברציפות ומיום ליום, והסיכומים יושמעו בעל פה, הכל - במידת האפשר.

4 .השופט הראשי ישקול את הצורך בקביעת ימי דיונים שייוחדו לבירור "תביעות הנובעות ממצב הבטחון".

.5 השופט הראשי מוסמך להנחות את האחראי באשר לנסיבות בהן ראוי לחרוג מן המועדים הקבועים לעיל.

.6 האחראי ינהל רישום של התובענות הנובעות ממצב הבטחון אשר הוגשו לבית הדין, יעקוב אחר התקדמות הדיון בהן וידווח באופן שוטף על כך לשופט הראשי. השופט הראשי ימציא דו"חות בנדון זה לנשיא בית הדין הארצי לעבודה, באחד לכל חודש החל מיום 1.10.2006 ואילך
_______________________________________________________________________________________________
* הילה פורת, עו"ד - מנהלת אתר קול העבודה: www.hilaporat.co.il

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני