• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםביטוח לאומיתכנוני מס בביטוח לאומיהצעה לחיסכון משמעותי במיסוי מתנות לחגים לעובדים

הצעה לחיסכון משמעותי במיסוי מתנות לחגים לעובדים

13.09.2006

הצעה לחיסכון משמעותי במיסוי מתנות לחגים לעובדים

רמי אריה עו"ד רו"ח

לקראת החגים נוהגים המעסיקים לתת מתנות לעובדיהם. חיסכון רב בנטל המס על שווי המתנות לעובדים ניתן להשיג על ידי חשיבה אחת קדימה. נציג את הרעיון להקלת נטל המס כדלהלן:

1. פקודת מס הכנסה וחוק ביטוח לאומי מחייבים מתנות בכסף או בעין שנותן מעביד לעובדיו, בחיוב מס הכנסה וביטוח לאומי לפי שווי המתנה, לפי אחת משתי האפשרויות הבאות:

1.1 שיטת הגילום – לפיה, מתנה בשווי של 300 ₪ לעובד ששיעור המס השולי שלו הוא 36% (שכר ברוטו מעל 11,440 ₪ לחודש), שווה למעשה 555 ₪ ברוטו (כולל ביטוח לאומי). משמע, המעסיק נושא בנטל מיסוי בסך של 255 ₪ בנוסף לערך המתנה עצמו.

1.2 שיטת השווי – לפיה, העובד מחויב בעצמו במיסוי על שווי המתנה שקיבל בסך של 300 ₪. העובד ישלם מס הכנסה וביטוח לאומי בשיעור של 46% (כולל ביטוח לאומי). משמע, העובד נושא בנטל מיסוי בסך של 138 ₪ וקיבל למעשה מתנה בערך של 162 ₪ בלבד.

2. על ידי היעזרות מושכלת בהוראות פקודת מס הכנסה בשילוב הפסיקה בעניין ביטוח לאומי, ניתן להסתפק בשיעור מס של 31% בלבד שיוטל על שווי המתנה (בהנחה שמדובר במעסיק שהוא חברה עסקית). המעסיק הוא זה שישא בנטל המס. משמע, מתנה בשווי של 300 ₪ כאמור לעיל, תחויב במס שיוטל על המעסיק בסך של 93 ₪ בלבד.

3. אפשרות זו ניתנת על ידי ניצול הוראות סעיף 32 (11) לפקודת מס הכנסה והמבחנים שנקבעו בפסיקה, לפיה התשלום בעבור המתנות יועבר לנציגות העובדים ללא זיהוי שם מקבל המתנה עצמו. העברת שיקול הדעת לנציגות העובדים לגבי שווי המתנה ופרטי זיהוי העובדים שיקבלו אותם מונעת את הפעלת סעיף 2 (2) לפקודת מס הכנסה ולכן ההכנסה לא תחשב כהכנסת עבודה לעובדים ולא יחולו הוראות מיסוי על הכנסות עבודה של מס הכנסה ושל ביטוח לאומי (לפי הלכת גדות).

4. מובן, כי את תכנון המס האמור אפשר לנצל גם במקרים אחרים של מתן הטבות הנאה לעובדים בדרך של הגדרתם כ-"הוצאות עודפות" ולא כהכנסת עבודה.

5. יש להיזהר בהפעלת תכנון מס זה אצל מוסדות ציבור, מלכ"רים ומוסדות כספיים, אשר אצלם נטל המס על הוצאות עודפות מגיע ל- 90% מהתשלום. גם חברות מפסידות צריכות לקחת בחשבון מס אפקטיבי גבוה יותר, בשל החובה לשלם מקדמות על חשבון ההוצאות העודפות בשיעור של 45% עד להחזר הפרש המס שיתקבל רק בעת שיהיו רווחים (צמוד למדד המחירים לצרכן).

בברכת שנה טובה עם הרבה מתנות של חוכמה ואושר

רמי אריה עו"ד רו"ח

וכל צוות מיסים ועסקים .

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני