• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםיועץ מסאיך מערערים על קביעת פיצויים של מס רכוש

איך מערערים על קביעת פיצויים של מס רכוש ?

24.09.2006

איך מערערים על קביעת פיצויים של מס רכוש ?

רמי אריה עו"ד רו"ח

נפגעי המצב הביטחוני ששרר בצפון בחודשים יולי ואוגוסט 2006, אשר הגישו תביעה לפיצויים ממס רכוש בשל הנזקים שנגרמו להם, מקבלים בימים אלו את הודעות מס רכוש וקרן הפיצויים בדבר ההחלטה על סכום הפיצויים שנקבע להם יחד עם הסכום שנקבע.

במאמר מוסגר, נזכיר לניזוקים שטרם הגישו תביעה – כי עליהם להזדרז ולהגישה בתוך שלושה חודשים מיום קרות הנזק, דהיינו, עד ליום 14.11.2006 לכל המאוחר.

זאת ועוד, עצם תשלום הפיצוי לניזוק, אינו חוסם את הדרך בפני מס רכוש להמשיך ולבדוק את התביעות מאוחר יותר ולדרוש החזרים במידה ושולמו פיצויים בסכום העולה על המגיע לדעת מס רכוש. החזרים כאלו כבר נדרשו בעבר מניזוקים שתבעו, קיבלו ונדרשו להחזר.

במידה והסכום שנקבע לפיצויים, נמוך מסכום התביעה שהוגשה או נפלה בסכום זה טעות, פתוחה הדרך בפני הניזוקים להגיש בקשה לתיקון או לערעור על ההחלטה בדבר גובה הפיצויים שנקבעו, כדלקמן:

1. הגשת ערר לועדת מס רכוש

על החלטת מנהל מס רכוש וקרן הפיצויים ניתן לערער בפני ועדת ערר מס רכוש. הערר יוגש בתוך 30 יום מהיום שנמסרה לניזוק ההחלטה על סכום הפיצויים שנקבעו לו. הועדה יושבת בהרכב של שלושה חברים שמהם מכהן כיושב ראש שופט בהמ"ש שלום או כשיר להיות כזה. כיום, פועלת ועדת מס רכוש רק בתל-אביב. אין תשלום אגרה עבור הערר.

חשוב מאד כי הערר יוגש כולל כל הטיעונים המשפטיים וכולל כל הטיעונים העובדתיים ותחשיבי ראשי הנזק להם טוען הניזוק. לועדת הערר סמכות החלטה בלעדית על כל הקביעות העובדתיות להם טוען הניזוק. מכאן, כי בנוסף לעובדה כי הרשות לייצג ניזוק בפני הועדה נתונה לעורך דין בלבד, רצוי כי הוא עצמו יהיה או מלווה ברואה חשבון וכלכלן, שמאי, מהנדס קונסטרוקציה ומומחים אחרים לפי העניין.

2. הגשת ערעור לבית המשפט המחוזי

על החלטת ועדת ערר מס רכוש, ניתן לערער לבהמ"ש המחוזי תוך 30 יום, מיום החלטת הועדה. הדיון בערעור ייעשה בדרך מהירה של המרצת פתיחה, אך הוא מוגבל לטיעונים משפטיים בלבד ולא ניתן לערער על קביעות עובדתיות של ועדת הערר.

3. הגשת ערעור ברשות לבית המשפט העליון

במקרים שבהם מדובר בסוגיות משפטיות מיוחדות, ניתן להגיש בקשה להליך ערעור נוסף על החלטת בהמ"ש המחוזי שתידון בפני בהמ"ש העליון.

4. הגשת בקשה לתיקון ההחלטה על גובה הפיצוי

ניתן לבקש ממס רכוש לתקן את החלטתו בדבר גובה הפיצויים, תוך ארבע שנים מיום שניתנה, אם נתגלו עובדות חדשות או באם נפלה בה טעות.

ככלל כדאי לנקוט בכלל של "הקדם תרופה למכה" ולהקפיד היטב על עריכת התביעה לפיצויים באופן נכון ומפורט ככל האפשר, כך שמחד, יכללו בה כל ראשי הנזק הנתבעים בשל כל הנזקים שנגרמו, מפורטים היטב אחד לאחד, ומאידך, לא יכללו בה תביעות כפולות או שגיאות שיגרמו לדרישות החזר בעתיד.

ככל שהחלטת מס רכוש בדבר סכום הפיצויים אינה תואמת את סכום התביעה שנתבעה על ידי הניזוק, יש להזדרז ולטפל ללא דיחוי בהגשת ערר לועדת מס רכוש בתוך 30 יום כאמור לעיל.

אנו בפורום "מיסים ועסקים למען תושבי הצפון" - www.ralc.co.il , עומדים לרשותכם למתן הבהרות נוספות לגבי עריכת התביעות ותחשיב ראשי הנזק לפני הגשתם למס רכוש או לצורך הגשת ערר לועדת מס רכוש על תביעות שלא נתקבלו ו/או תיקון תביעות שהוגשו ו/או לצורך עמידה על הזכות לקבלת הפיצויים בהקדם לפי החוק, הצדק והדין כמקדמות על חשבון המגיע.

רמי אריה ,

עורך דין, רואה חשבון, יועץ מס מוסמך וכלכלן ,

מנהל מקצועי של הפורום "מיסים ועסקים למען תושבי הצפון" – www.ralc.co.il .

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני