• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםמס הכנסהקרנות גמל,פנסיה, השתלמותהודעה מיוחדת הגדלת גובה תקרת ההכנסה המזכה למפקידים בקופות גמל בשנת 2006

הודעה מיוחדת: הגדלת גובה תקרת "ההכנסה המזכה" למפקידים בקופות גמל בשנת 2006

13.12.2006
‏‏‏כ' כסלו, תשס"ז
11 דצמבר, 2006
הגדלת גובה תקרת "ההכנסה המזכה" למפקידים בקופות גמל
שר האוצר אברהם הירשזון: "הצעד מיטיב עם אלפי עצמאים"

מנהל רשות המסים ג'קי מצא הודיע היום כי בימים הקרובים יביא שר האוצר לאישור הממשלה, תזכיר חוק לתיקון פקודת מס הכנסה, אשר הופץ בשבוע שעבר שמטרתו להגדיל את הטבות המס המוענקות לעמיתים עצמאיים בקופות הגמל בדרך של הגדלת תקרת "ההכנסה המזכה" למפקידים בקופות הגמל.

שר האוצר אברהם הירשזון ציין כי הגדלת גובה התקרה מהווה צעד המיטיב עם אלפי עצמאים.

תיקון זה מהווה צעד משלים לתיקון בתקנות קופות הגמל שנכנס לתוקף בתחילת שנת המס 2006.
לפי התיקון לתקנות עמית עצמאי שנולד בשנת 1961 ואילך, חייב להפקיד לפחות סכום השווה ל- 16% מהשכר הממוצע במשק ( הפקדה של 14,000 ₪) לקופת גמל לקצבה על מנת שיוכל להפקיד גם לקופת גמל לתגמולים כעמית עצמאי. בעקבות התיקון, הועלתה על ידי נשיא לה"ב עו"ד יהודה טלמון וארגונים נוספים, דרישה להעלאת תקרת "ההכנסה המזכה" לעצמאים.

במסגרת תזכיר חוק, מציעה רשות המסים להגדיל את גובה תקרת "ההכנסה המזכה" לעמיתים עצמאיים (בכלל זה גם לשכירים המפקידים באופן עצמאי לקופת גמל) לסכום של 175,200 ₪ וכן לשנות את שיעורי הניכוי, כך שיוכלו לנצל את הטבות המס גם בגין הפקדות כספים לקופות גמל לתגמולים (חסכון במסלול ההוני).

בהתאם לתזכיר החוק, הגדלת תקרת "ההכנסה המזכה" וכן שינוי שיעורי הניכוי, יחולו על עצמאים בלבד כבר משנת המס 2006. לפיכך, על ציבור העצמאים לכלול את המוצע בתזכיר החוק במסגרת השיקולים לניצול מירבי של הטבות המס בשל הפקדות כספים לקופות גמל.

לאור בקשת הסתדרות העובדים החדשה וסיכום שהושג בין מנהל רשות המסים, ג'קי מצא ויו"ר הסתדרות העובדים החדשה עופר עיני , ציבור השכירים המפקיד כספים באופן עצמאי לקופות גמל יוכל גם הוא ליהנות , החל מ- 1.1.2007 , מהגדלת תקרת ה"הכנסה המזכה" והגדלת שיעור הניכוי ובלבד שהופקד בשלו סכום של 16% מהשכר הממוצע במשק לטובת קצבה. הגדלת הטבות המס לאוכלוסיה המבוטחת בפנסיה, הינה צעד נוסף לעידוד החיסכון הפנסיוני המהווה אינטרס משותף של הממשלה והסתדרות העובדים החדשה.
תזכיר החוק גובש בהמשך להבטחות שניתנו בעת תיקון התקנות על ידי משרד האוצר ובתיאום עם לה"ב והסתדרות העובדים החדשה וקבלה את ברכתם .

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני