• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true

קומפני אקספרס מדווחת:

17.12.2006

קומפני אקספרס מדווחת:

דובאי חתומה על הסכמים למניעת כפל מס עם מספר רב של מדינות

דובאי, כמרכז אופשור, יחד עם ששת האמירויות הערביות הנוספות, הינה יוצאת דופן בכך שהיא חתומה על הסכמים למניעת כפל מס עם למעלה מ-40 מדינות.

למעשה, בדובאי אין מיסוי על חברות ועל יחידים, למעט על חברות פטרוכימיקליות ועל סניפים של בנקים זרים.

מרכז הסחר החופשי בדובאי, מקדם את שיעור המס 0% הקיים בה, כתמריץ למשקיעים זרים.

העובדה הידועה כי דובאי הינה אזור סחר חופשי ללא מיסוי, מעלה את השאלה, מדוע היא חותמת על הסכמים למניעת כפל מס. התשובה לכך היא, שהסכמים אלו משמשים את החברות הרשומות בדובאי ואת האזרחים, למטרות עסקיות מול המדינות הללו.

על כן, המסר המשתמע מכך הוא, כי על אף הקושי כסביבה נטולת רגולציה, דובאי ממוקמת טוב כמרכז עסקים חופשי בינלאומי.

בתנאי ההסכמים למניעת כפל המס, קיימים הבדלים משמעותיים בין מדינה למדינה, לדוגמא, על פי ההסכם עם איטליה, תושב דובאי ייחשב ככזה רק אם הוא משלם מס בדובאי.

לעומת זאת, על פי ההסכם עם דרום קוריאה, תושב דובאי ייחשב ככזה רק אם הוא מתגורר בדובאי.

תקנת המס החדשה בגרמניה תתעכב

שר האוצר של גרמניה הודיע השבוע כי, תקנת המס המוצעת ע"י הקואליציה בעניין שיעור מס חדש לחברות, תוגש בסופו של דבר לא לפני 2009 וככל הנראה שיעור המס יעמוד על 25% ולא על 30% כפי שהוצע בתחילה.

המס החדש ייושם על רווחי הון ועל תשלומי ריבית ודיווידנדים. כרגע, שיעור המס על רווחי הון עומד על 42%, בעוד שהמס על דיווידנדים הוא 20%.

שיעור המס הגבוה הקיים בגרמניה, גורם לחברות רבות לחפש דרכים יצירתיות להתחמקות מתשלומי המיסים. שר האוצר הגרמני אישר באוגוסט האחרון את נתוני הדו"ח המפרסם כי חברות מצליחות להתחמק מתשלומי מס בגרמניה וכי מדובר בסכום של 65 מיליארד דולר. ההתחמקות ממס מתבצעת באמצעות העברת רווחי ההון לחו"ל.

נתונים אלו לקוחים מדו"ח פנימי של משרד האוצר אשר בחן את הסתירה בין המאזן הכולל לבין ההכנסות ממס תאגידי.

תוכנית המס החדשה נועדה כדי למנוע מחברות גדולות בגרמניה, מלהזרים הלוואות מחברות בת הממוקמות במדינות בעלות מס נמוך, כל זאת מתוך מטרה להקטין את תשלומי המס שלהן.

כאמור, תוכנית המס החדשה חזרה לשולחן הדיונים. אומדן עלות התוכנית השתנה במידה רבה, אך נראה כי יעמוד על 10 מיליארד דולר.

הערים הטובות ביותר באירופה לרישום חברה

בסקר שנערך לאחרונה, נמצא כי לונדון גברה על פאריס כעיר הטובה ביותר לרישום חברה באירופה.

עוד בסקר, בירמינגהאם ולידס נמצאות ברשימת הטופ של 33 הערים הטובות ביותר לרישום חברה, זאת לראשונה עבורן.

ממצאים אלו הינם על פי ECM, סקר הנערך מדי שנה בקרב חברות מובילות באירופה ומבוצע על ידי חברת יעוץ בינלאומית לנדל"ן Cushman & Wakefield.

בנוסף, בסקר זה נמצא כי ברצלונה גברה על בריסל והיא כעת במקום הרביעי, בעוד שוורשה יכולה לצפות לזרם הגדול ביותר של חברות בינלאומיות ב-5 שנים הקרובות.

עוד נמצא בסקר כי, ההשפעה הגדולה ביותר על העסקים ב-10 השנים הקרובות, צפויה ככל הנראה מצמיחת השוק בסין.

עוד על פי הסקר, לונדון הפכה לעיר הטובה ביותר באירופה לרישום חברה, בשל יתרון "הנגישות למרחב המשרדי" ובכך היא גוברת על ברלין ומדריד. לונדון עוקפת במקצת את פאריס בשל יתרון "התובלה הפנים-ארצית".

בסקר נלקח בחשבון כי התקשורת היא הגורם החשוב ביותר לחברה המחפשת מיקום, זאת בנוסף לגורם העלות ורק לאחר מכן נכנס גורם "איכות החיים".

ג'יימס יאנג ממשרד Cushman & Wakefield הרשום אף הוא בלונדון, אמר כי: "בהמשך לטרנד הקיים לקראת גלובליזציה, לונדון חיזקה את מעמדה כחלק מקבוצת עילית מצומצמת של ערים גלובליות יחד עם ניו-יורק וטוקיו. זה מציב את לונדון בליגה נפרדת אם משווים אותה לעיר אירופית אחרת".

ממצאים נוספים מהסקר הראו כי, לונדון ניצבת בראש הרשימה כבעלת מיקום הכולל "גישה קלה לשווקים" ונגישות ל"סגל עובדים מוכשר". וורשה הינה הטובה ביותר ב"עלות לעובדים" וברצלונה מציעה את "איכות החיים" הטובה ביותר.

בולגריה ורומניה מצטרפות למשפחת האיחוד האירופי

באסיפה שהתקיימה ב15 לדצמבר, המועצה האירופית קידמה בברכה את הצטרפותן של בולגריה ורומניה לשוק האירופי המאוחד.

לכבוד הצטרפות שתי המדינות לאיחוד, נשיא המועצה, ג'וסה מנואל בארוסו, הכריז כי: "סוף סוף הגיע הרגע לחגוג. ה 1/1/2007 יהיה היום החשוב ביותר בהיסטוריה של אירופה. עצם כניסתן של בולגריה ורומניה לאיחוד האירופי, משלים את הסיבוב ההיסטורי החמישי שלנו סביב הרחבת האיחוד, אשר איחד בשלום את מזרח ומערב אירופה".

נציג נוסף של המועצה, אולי רהן, הוסיף: "כאשר מקבלים בברכה שתי מדינות חברות ו 30 מיליון אנשים לתוך המשפחה, אנו מודעים לשיקולים שליוו אותנו, התרבות והמסורת שלנו נעשית עשירה יותר והקשרים ההדדיים והכלכליים של כל המדינות החברות, ימונפו בהתאם. עצם הרחבת האיחוד האירופי תתרום בהחלט לשיפור איכות החיים של כלל האזרחים החברים".

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני