• הירשמו לערוץ יוטיוב  שלנו, ותוכלו לקבל עדכונים והתראות, לצפות בין היתר בהרצאות מוקלטות, מצגות, ראיונות לתקשורת ועוד ...

    להצטרפות והרשמה  לחץ כאן

     

     

  • סוגיות מיוחדות בהצהרות הון, הנחיות, טיפים, הוראות, הסברים מפורטים, התא המשפחתי, הלוואות ומתנות ממשפחה/חברים ועוד... 
    להרצאה מוקלטת מלאה – לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא פעילות עסקית - עצמאי או חברה ?


    לצפייה – 
    לחץ כאן

  • הרצאה מוקלטת ומצגת מקיפה בנושא מיסוי הכנסות בחו"ל (Relocation),  חידושי פסיקה וחקיקה, הכללים החדשים מיום 1.1.2018

    לצפייה - לחץ כאן

  • המהפכה הגדולה במיסוי הנדל"ן ומיסוי הכנסות מהשכרה למגורים ולדירות נופש בשנה האחרונה

    לצפייה בהרצאה המוקלטת ובמצגת המקיפה – לחץ כאן

true
דף הביתמדורים מקצועייםעצמאי או חברה?מוניטין בחברהחלון הזדמנויות במיסוי מוניטין

חלון הזדמנויות במיסוי מוניטין

01.03.2004

חלון הזדמנויות למס מופחת במכירת מוניטין

רמי אריה, רו"ח ועו"ד

החל מינואר 2003 יחול על רווח הון ריאלי ממכירת מוניטין שיעור מס של 25% , כמו גם על כל רווח הון אחר. וכן, כל עוד לא הותקנו התקנות לעניין פחת או הפחתה בשל מוניטין, ניתן להמשיך וליהנות משיעור מס מופחת של 10% על הסכום האינפלציוני שנצמח על המוניטין אפילו לא שולם בעדו.

חלון ההזדמנויות שניפתח מאפשר חבות מס נמוכה יותר כיום על רווח הון ממכירת מוניטין, מאשר חבות המס שהייתה עד תום שנת 2002. זאת כל עוד לא הותקנו התקנות להפחתת המוניטין. נזכיר כי עד תום שנת 2002 היה שיעור המס על הרווח הריאלי ממכירת מוניטין בשיעור של 50% אצל יחיד ו- 36% בידי חברה.

על כן, מי שמיהר למכור מוניטין עד תום שנת 2002 , עלול להתחייב במס גבוה הרבה יותר מאשר המס שיחול על אותה מכירה בימים אלו. וכך עד שיכנסו התקנות האמורות לתוקף מחייב. מסקנה זו חלה על עצמאים רבים שהתאגדו כחברות בעקבות ביטול תקרת ההכנסה החייבת בביטוח לאומי מיולי 2002. שלטונות המס כבר הודיעו כי יחייבו במס מכירת מוניטין בעת ההתאגדות, אפילו לא נעשתה זו באופן מוצהר על ידי העצמאי.

ייתרה מזו, המס על רווח ההון הריאלי מהמוניטין יהיה כולו בשיעור של 25% , אפילו על רווח הון ריאלי שצמח לפני כניסת הרפורמה לתוקף. ההוראה בסעיף 91 (ב1) לפקודה המחייבת חלוקת רווח ההון הריאלי לפני ואחרי כניסת הרפורמה לתוקף, כך שעד הרפורמה יחויב ב- 50% מס ביחיד או 36% מס בחברה, ולאחר הרפורמה ב- 25% מס, ממעטת במפורש את רווח ההון הנובע ממכירת מוניטין.

מכאן, שכל רווח ההון הריאלי ממכירת מוניטין שיימכר עד לקביעת התקנות, יהיה חייב במס בשיעור של 25% בלבד, ואילו הסכום האינפלציוני שנוצר יהיה חייב במס של 10% בלבד. תוצאה זו מביאה במקרים מסוימים לכדאיות רבה למכירת המוניטין לחברה כנגד יצירת הלוואת בעלים בחברה שתימשך בעתיד על ידי המוכר.

הוסף למועדפים
הקש קוד אימות
 
לא רשומים אירועים לחודש אפריל
לא רשומים אירועים לחודש מאי
לא רשומים אירועים לחודש יוני